{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

Xbox One vs. PS4 {{forumTopicSubject}}

1. Jeg er skuffet over at Xbox One har ringere specs end PS4 - det viser mig at PS4 er mere en "gamer-konsol"

2. Xbox One prøver at gøre ALLE glade ved at lave en bred vifte af features. Man kan sammenligne det med den måde Forza Motorsport serien har udviklet sig, engang (FM2) fik man næsten olie på hænderne, så realistisk var de to første titler. Idag prøver FM4 at gøre ALLE glade ved, at både lave urealistiske HALO-biler, hardcore Ferrari'er biler med sygt lækker fysik og lyd, og legendariske Nürburgring, men samtidig kan man spille fodbold med biler! WTF!

3. Man kan IKKE gøre alle glade! Enten laver man en konsol der VIRKELIG kan spilles på eller også gør man ikke. Sony virker som om de mener det seriøst med 1,84 TFLOPS. Mircosoft kan åbenbart godt nøjes med 1,23 TFLOPS - nåå ja, de skal da lige have plads til alle de features, som mit Samsung-tv også kan! WTF!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xbox One vs. PS4
  • #2   25. maj 2013 Det eneste rigtig positive jeg kan finde ved en Xbox One er deres unikke controller og Forza Motorsport 5 - alt andet siger at jeg skal gå tilbage til Sony og deres PS4.

Men ja... E3 bliver alt afgørende for begge konsoller! Uden tvivl!

• #4   25. maj 2013 Det har du faktisk ret i... PS3 er bedre end X360 på papiret, men X360 er alligevel bedst på banen!

• #5   25. maj 2013 Ps 4 kommer ikke til at holde det er 100% Xbox er og bliver med med at være beder ind ps da det er microsoft der laver Xbox. Se lige hvad Sony laver den dag i dag det er jo ikke super godt den dag i dag Sony er slet ikke med på banen hvad det angår. Ps bruger steam og det er sku nogle lort. Men det er bare mig der mener det

• #7   25. maj 2013 Jeg fatter bare ikke at MS laver deres nye konsol så meget ringere end PS4 på papiret. Altså 1,84 TFLOPS mod 1,23 er en pænt stor forskel. Ja Xbox er billigere end Playstation, men jeg vil ha' kram og 8GB DDR3 RAM er altså ikke ligeså godt som 8GB GDDR5 RAM - hvorfor skal MS spare sådan på grejet!

• #8   25. maj 2013 Jeg skal godt nok ikke ha nogen af de 2 konsoller før markedet for dem sænkes kraftigt.
    Tjek lige priserne? 4-5000 for en xbox, fuck no.
    Hvis det ikke var for forza havde jeg ikke haft en xbox overhoved, jeg beholder bare forza 4 og en xbox 360.
    Efter Forza Horizon er jeg også ret skeptisk over for et nyt forza.

• #9   25. maj 2013 "Se lige hvad Sony laver den dag i dag det er jo ikke super godt den dag i dag Sony er slet ikke med på banen hvad det angår."

Nåja, sådan kan man da også udstille sin viden.

Anyway, jeg vil gerne have begge, ganske enkelt fordi jeg kan lide begges ekslusive titler. Jeg vil qua. Forza5 nok købe en Xbox One først.

• #11   25. maj 2013 Det er lige det for. Sony ved slet ikke hvad de laver. Min gamer computer har 6 DDR3 ram og 2 gb i grafikkort og jeg kan køre alle spil i super grafik. Bare min imac 27" køre alle spil i fin grafik. De er slet ikke med på banen. Bare se Sony,s tv det er noget lort. De er gået så meget ned. De var helt oppe ind gang men ikke mere.

Xbox vil altid være Best

• #12   25. maj 2013 Ja og ddr5 er Grafikkort RAM og ikke ram til motherboard.
    motherboard ram er der kun DDR3 RAM SÅ ja det er da Sony der er dumme
    Der bruger nogle ram der ikke er lavet til at bruge til motherboard.
    Så ja. Sony det køre bare ikke

• #14   26. maj 2013 Nu var det jo så fordi Sony startede med at annoncere de ville smide 2Gb DDR5 ram i deres konsol. Det blev så til 4 som så sluttede på 8Gb nu. Men INTET er bekræftet af Sony. Så det er rent gætteri største delen af det der findes på nettet omkring PS4. Xboxen kører jå så med 32mb ESRam som PS4 slet ikke har hvilket gør overflytningen i cpu'en foregår ca 8 gange hurtigere på Xboxen end på Jaguar chippen. Så mon ikke de kan render lidt på den bekostning. Oven i det så tror jeg ikke dit samsungTV løber fra HDMI 4K smiley bare lige til info... er ikke synderlig imponeret over samsungs tv mere efter alle deres komponentfejl og underlige røde kontrast. Bevares selve skærmen er fin, men sortware og hardware i dem er blevet lowbudget for alle kan købe nyt tv ca hvert andet år...

• #15   26. maj 2013 Og husk nu . Xbox bliver øjensynligt væsentligt billigere . Og med garanti stadig med Xbox live til deres fordel og controlleren .. Xbox 360 var jo også "langt" underlegen end ps3 på papiret men yder bare så meget bedre og virker meget mere integreret .. mht Forza synes jeg det er et fint twist man kan "lege" lidt også, det gør jo ikke resten af spillet dårligere i mine øjne. Man kan jo bare lade vær med st bruge det.. ingen tvivl om det bliver en gamerkonsol og med en masse fede titler og ikke mindstexclusive ting som f.eks ghosts udkommer først . Og alle eEa sports spil får specielle ting til Xbox .. jeg har forudbestilt min konsol, skal være have den. Synes også det er fedt hvis man f.eks kan skifte sin yousee boks ud med denne

• #16   26. maj 2013 Så vil jeg da håbe de smider den på markedet uden kinect også, har intet at bruge det til, og har ikke tænkt mig at bruge den som et medie center eller noget.
    Og hvis man kender microsoft, så er der helt sikkert mange af de features der kommer til at koste ekstra.

Hvis der kommer en clean xbox one, intet tilbehør andet end en controller til en del billigere penge, så kunne jeg finde på at købe den, sammen med forza 5 hvis det er ordentligt.
    Nu må vi se, det var ikke meget man fik afvide om spillet ud af den trailer.

• #17   26. maj 2013 Øhhh kinect delen slipper du aldrig for igen. Det er jo en del af måde at styre hele lortet på smiley

P.T er prisen på Xbox One 4299 kr

• #18   26. maj 2013 Turn 10’s team har været med til at lave forza 5 lige som Forza 4 så det bliver ligeså godt som forza 4.

Forza horizon har Turn 10 slet ikke været med til at lave det er der for det ikke er godt

• #19   26. maj 2013 Ja vi slipper aldrig for kinect men vil lige sige det er også sjovt at spille med og det . det er sku lækkert man kan styre den hele med den.
    Den er sku sjovt og lækket også når man har børn det spiller bare jeg har
    Bestilt den nye Xbox den er sku ikke mange penge. Nå man tænker på
    Hvad den kan

• #20   26. maj 2013 "Developed principally by British games developer Playground Games in association with Turn 10 Studios" - Forza Horizon

Det da meget muligt det sjovt at spille med engang imellem, men det ikke noget jeg skal bruge. jeg har kun brug for at sidde med et joystick og spille et spil, min computer kan alt andet.
    Det er sku mange penge for mig at bruge på en konsol.

• #21   26. maj 2013 Det er meget vigtigt folk snart forstår at Horizon ikke er med i Forza motorsport . Deter et arcade/ hyggespil de lavede for at ramme en anden målgruppe mens vi vventer på Forza 5 .

• #22   26. maj 2013 Det er ligefrem meget vigtigt?
    Det er jo et Forza spil, og de sagde at det ville blive med de kendte forza styreegenskaber, men man kunne sætte hjælpemidler til for at få en mere arcade følelse.

• #23   26. maj 2013 Hvis du vil spille realistisk så køb stcc eller lign og et ordebligt rat.. jeg blev personligt skuffet over Horizon men der er også mange der elsker

• #24   26. maj 2013 Mikkel, anede ikke du spillede Forza! Send lige dit GT! smiley

Nåja, og Horizon er ikke et Forza-spil, det hedder jo trods alt Fuser Horizon og ikke Forza Horizon smiley

• #26   26. maj 2013 Ja fedt, realistisk kørsel i et spil der kunne blive trukket af en playstation 2.

En del af forza oplevelsen er jo grafikken. Og horizon har hverken eller.
    At du blev skuffet har jo intet at gøre med at det ikke er et forza spil.

Det er ikke 2 serier, nej. Det er en og samme serie.

Jeg syntes ideen i det er super fed, og jeg har ikke noget imod at spille horizon, men jeg syntes bare det er ærgeligt at tænke på at det skulle være en efterfølger til forza 4, for så fik man for høje forhåbninger iforhold til hvad man fik.

• #27   26. maj 2013 det har da aldrig skulle være en efterfølger til forza 4?? de kom samme år jo?

• #28   26. maj 2013 Arh, Fuser Horizon kom i 2012, mens Forza4 kom i 2011.

Men ja, Fuser Horizon har aldrig været ment som en Forza4-efterfølger, hvilket det med Forza5 til Xbox One jo også burde være tydeligt for enhver med blot en smule tankevirksomhed.

Fuser Horizon har været ment som en Need For Cheese-konkurrent, intet andet.

• #29   26. maj 2013 pjat med dig Kim, men du har ret smiley Forza 4 kom i efteråret Horizon kom lige før sommeren i 12

• #30   26. maj 2013 De udkom nu begge i oktober, henholdsvis 11 og 12 smiley

• #31   27. maj 2013 sige det igen FUCK ps3/ps4 der er og bliver nå lort og skal da os har den ny Xbox One når den udkommer

• #32   27. maj 2013 Umiddelbart skal jeg ikk ha nogen skrammel controller med touchlorte styring i mine spil!!! Stop!!!
    Men bliver spændende at se om Sony har fået fjernet den irriterende ventetid der altid er inden man skal spille... Tager jo to timer om at komme i gang, hvor x-boxen altid er klar:)

• #33   27. maj 2013 Ps har ikke er lort. Drenge tænk jeg om.vis i ved noget om computer så ved i at ps bliver noget lort

• #34   27. maj 2013 Da ddr5 er Grafikkort RAM og ikke ram til motherboard.
    motherboard ram er der kun lavet i DDR3 RAM SÅ ja det er da Sony der er dumme
    Der bruger nogle ram der ikke er lavet til at bruge til motherboard

• #35   27. maj 2013 Grunden til der er brugt GDDR5 ram er fordi det er billigere end f.eks DDR4 ram og fordi det er nemt at lave en implementering i konsollet. Samtidig favorisere grafikram jo grafikken og vil derfor være hurtigere end den ram der sidder i X1. Der hvor X1 vinder er på den lange distance. PS4 har taget nogle nemme løsninger så som GDDR5 rammen, der har X1 taget den via en 32 mb eSRAM som gør at omkring 102Gb/s bandwith at arbejde med i cpu'en netop fordi den i stedet for at kører 64 bit over hele DIMM sektoren vælger at kører individuelt på hver enkelt memorychip 16bitx16bit. Godt nok er GDDR5 256 bit, men prøv at se latencyen på den. Den er 10 gange langsommere end X1 når alt kommer til alt. Det store problem ved at bruge netop de GDDR5 ram er at pga den forsinkelse der er vil man ikke kunne udnytte deres høje hastighed og ene og alene af den grund er PS4's tal ikke underbygget af andet end indicier smiley glæder mig til at se den komme på markedet for jeg tror ærlig talt de får det svært nu. PS4 forbiler så også et spillekonsol ene og alene hvor X1 går ind og bliver alt i en.

• #36   27. maj 2013 Det kom efter 4'eren, så det vel en efterfølger. det var sådan jeg mente det.
    men jaja da.

og det var jo stadig lavet til at skulle være noget lign forza 4, bare med freeroam.

• #37   27. maj 2013 Nej . Det er ikke Forza motorsport så forstå det dog . Det har de også gele tiden sagt . Der er jo stor forskel på tom clancys splinter cell og tom clancys ghost Recon

• #38   27. maj 2013 Tom Clancy var et dårligt eksempel han er jo bare forfatter og har et godt navn men er har ikke lavet noget til spillene:)
    Men FM4 er udviklet af Turn 10 og FMH er udviklet af Playground Games... Svare nærmere til 2 forskellige instruktører eller producere i filmens verden
    Sergio Corbucci vs. Quentin Tarentino (Django) smiley
    Og ja X-One kommer til at rocke min verden:)

• #39   27. maj 2013 Playground games i samarbejde med turn 10.

• #43   27. maj 2013 Køb en mpeg4 box og smid til burde løse problemet:)

• #44   27. maj 2013 Den skulle meget gerne kunne komme til at fungere som tvboks. Det er i hvert fald hvad de har lovet. Men hvem gider også se tv i dag. netflix og free online tv er rigeligt til mig. Gider ikke betale flere 100 kr om måneden for at se tv i hvert fald.

• #45   28. maj 2013 Jubi jeg har yousee fuldpakken . Og viaplay . Det er altså lidt rarere man ikke absolut skal se tingene når de kommer live , at man bare lige kan optage det

• #47   28. maj 2013 Jeg optager f.eks altid f1, wtcc og lign . Så jeg kan se det igen og igen , så bruger min boks en del

• #48   28. maj 2013 Nicolai, jeg har en android mini pc som mediecenter lige nu og har samme muligheder som dig med en 1Tb ekstern harddisk smiley det har kostet mig 360 kr plus 150 kr til trådløst tastatur med mus Og så 180 kr om året til invisible vpn. Så har jeg alle de Danske kanaler inklusiv alle de udenlandske jeg gider se. Ganske kvit og frit. Det eneste jeg godt kunne ønske mig er hurtigere internet smiley

• #49   1. jun 2013 Marcel - Hvilke priser ? Der ER ingen priser endnu, så rolig .. Fat mod and have patience smiley Jeg holder mig sku til Box smiley

• #50   1. jun 2013 Luffe, der er nu sat en pris på den. Den pris du ser hos coolshop stemmer overens med den Microsoft har udtalt den ville havne på smiley så tror ret sikker 4300 kr er prisen på grisen

• #51   1. jun 2013 Luffe
    Der er priser massere steder smiley

• #53   10. jun 2013 Ifølge E3 så kommer den nye Xbox One til at koste cirka 3700 kr.

• #54   10. jun 2013 I Usa eller Europa?
    Syntes godt de kunne lave en game edition, hvor man ikke havde alt det mediecenter, kinect og alt det fis i.
    Hvis jeg skulle have en, var det da kun for at spille forza 5.

• #57   11. jun 2013 Nej, det jo det jeg skriver.
    Jeg ville foretrække en billigere version der bare kunne game, så jeg ikke skulle betale extra for ting jeg ikke skulle bruge.
    Ja Xbox'en kan da en masse extra, men det kan en ps3 også, det er jo bare apps, som selv en mobil har nu om dage.

• #58   11. jun 2013 Marcel.
    Det ville jo presse priserne op hvis man gør det grundet større udgifter i forb med produktionen .

• #61   11. jun 2013 Sagde ikke de skulle eller lign, jeg ville bare foretrække, hvis FM5 blev udgivet til PS og jeg skulle vælge en konsol, ville mine penge lande der.

"With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies. " - news.xbox.com/2013/06/connected

- Players using the console from home will have to check in every 24 hours to play their games and users accessing their library from another console will have to check in every hour.

^ Ingen internet, ingen gaming.. great.

• #62   11. jun 2013 Marcel
    nu spørger jeg lige igen. hvem dælen spiller 24 timer uden at bruge internettet? jeg gør ikke.. plus man kan dele en gold account med resten af familien, det er da en super fed feature..
    det ville ødelægge FM hvis de udgiver den til ps.. den har stadig dens crappy controller ..

noget helt andet er.. godtnok er xbox one ikke det flotteste, men ps4 ligner da virkelig lort!

Hvis Xbox one er en dårlig gamer konsol burde xbox 360 være det samme, den var også et mediecenter fra dens tid - bare underligt at f.eks Call of duty tournaments bliver afholdt på xbox og ikke ps3 hvis den er ringere..

• #64   11. jun 2013 Da jeg fks flyttede stod jeg uden internet i 3 måneder, og spillede tit xbox.
    Jeg spiller tit offline, campaigns osv. Og der er mange der kører på usb modem's, 360 understøttede det ikke, gør one?

Og om du spiller 24 timer uden at bruge internettet er ikke det der står, har din xbox været offline i et døgn, kan man ikke spille.
    Om du spiller online hver gang eller ej, er det da stadig en virkelig latterlig ting at gøre.
    Og stop nu med at beskytte xbox mod alle kommentarer, ligemeget hvor meget du elsker den, så er det stadig latterligt at de gør sådan.

Jeg har ingen steder overhoved skrevet at det er en dårlig gamer konsol, og det mener jeg heller ikke.

Allan
    PS'en kommer også til at koste mindre, og det gør playstation network sikkert også.
    Jeg syntes xbox live delen ved xbox er noget af det bedste, da de istedet for at overlade det til producenterne, derimod selv sætter servere op til alle spillene, og at de har gået fra at have 50000 eller hvad de skrev til at have mere end 300000 servere.
    Men om andre kan sammenlignes med det eller ej, syntes jeg det er at overfylde den. Det stadig en konsol, og jeg ville kunne lide at bare have den som spille konsol.
    Nu om dage skal alt bare kunne så meget som overhoved muligt, istedet for at fokusere på det ene den faktisk er beregnet til og bare giver den max dér.
    Jeg syntes da det fedt nok der netflix osv apps på 360'eren, men mere behøves ikke hos mig.

• #66   11. jun 2013 mon ikke den feature ryger i fløjten. Det er jo som at sælge en mobil med taletid og sige man skal ringe mindst 10 minutter om dagen ellers kan man ikke modtage opkald.

Ud over det kan jeg ikke se problemet. I dag kan de fleste mobiler bruges som hotspot og derved kan man komme på nettet med sin mobil via 3G eller 4G

• #67   11. jun 2013 "Og der er mange der kører på usb modem's, 360 understøttede det ikke, gør one?"

http://www.edbpriser.dk/router/tp-link-tl-mr3420-3g-4g-300mbps-wireless-n-router-id-4395528.aspx

Problem solved. Jeg spillede selv i over et år på X360 med et 3G-USB modem uden problemer.

• #68   11. jun 2013 Jeg skulle flytte midlertidigt for at flytte videre.
    Arrrh, deres specs er ikke i nærheden af en highend pc grafikmæssigt, men deres os kræver heller ikke det samme, gpu'en siges at være på længde med et 7790 som efterhånden er uddateret.
    Når man køber live hos microsoft er det 50 kr pr måned.

Jubidition
    Det kan man da håbe, men når det microsoft skal man ikke være så sikker, medmindre de kan tjene penge ved at fjerne det.

Tonser Tonny
    Det også meget fint, men det stadig en extra udgift.
    Ikke noget jeg ville gide bruge penge på midt i en flytning bare for at spille xbox, når jeg alligevel spillede offline.

• #70   12. jun 2013 Når man betaler pr måned koster det 50 kr hos microsoft, som jeg skrev. det kan fåes billigere andre steder, ja.

• #73   12. jun 2013 Det stadig den takst jeg gik efter, sagde ikke noget om fornuft eller om det var billigere andre steder, det var blot microsoft's live pris versus playstation network's.

Jeg ser mange problemer i xbox one, og vi bliver ikke enige.
    Så lad os bare stoppe den her.

• #74   13. jun 2013 Marcel nu du hader begge konsoller hvorfor så ikke bare bruge en pc i stedet ? Selvom jeg spiller campaign er min konsol altid online . Når først man er begyndt at bruge gold gider man ikke offline mere

• #77   13. jun 2013 det er lidt øv den ikke kan spille alle ens spil... har jo fandme samlet i bunker smiley

• #79   13. jun 2013 Nicolai, du antager meget bare fordi man har nogen ting ved det man ikke kan lide?
    Fordi du er fanboy og elsker alt hvad de laver, gør ikke andre hader det fordi de ikke er vilde med alt.
    Jeg bruger også min pc, og spiller mest på den, men nu er forza jo ikke udgivet til pc.
    Og om man gider eller ej, så kan det ske man ikke har net i et stykke tid, og gerne vil spille alligevel. Hvorfor svarer du overhoved når du ikke læser hvad jeg skriver?

Du har sikkert en masse andre ting at skrive, men jeg gider ikke det mere, da det er fuldstændig ligegyldigt anyhow, når du er totalt sat fast på at alt i den er perfekt.

• #80   13. jun 2013 Nu prisen også længere nede end de 5. Der går sikkert bare nogen måneder også ligger den til 2-2.5, der venter jeg gerne til.

• #81   13. jun 2013 Marcel, du er typen, der konstance er negativ. Det er fint nok, men fri dog os andre for det fis.

Der er positive og negative sider ved begge konsoller, sådan er det bare. Nogle vælger den ene frem for den anden - jeg vælger nok begge, når de engang kommer ned i et fornuftigt leje.

• #82   13. jun 2013 Yes, det er lige mig. fordi jeg vælger at sætte de negative ting ved den frem, og i sluger alt hvad microsoft sælger råt, så er jeg en nar.

Hold nu op, der er massere positive sider ved en xbox one og en ps4, uden tvivl. men man diskuterer jo ikke kun op sider ved tingene.
    i har allerede lagt de ting op ved dem i kan lide, også skal jeg bare give jer ret, istedet for at sige hvad jeg syntes?

Det utroligt hvor dømmende folk er når man siger dem imod. du kender mig ikke, så drop dit anklagende pis.

• #83   13. jun 2013 Case in point.

• #84   14. jun 2013 Det godt du.
    Jeg melder mig ud af denne diskussion, hyg jer.

• #85   14. jun 2013 shut the fuck up!!!!

Kamp belastende du altid skal have det sidste ord!

• #92   15. jun 2013 ville savne FM 1 og FM2 hvis jeg skilte mig af med min 360'er smiley

• #93   16. jun 2013 Synes nu også godt om fm4

• #95   18. jun 2013 Jubidition skrev: "ville savne FM 1 og FM2 hvis jeg skilte mig af med min 360'er"

Hmm... Du kan sgu da ikke spille FM1 på din X360 konsol, makker! Den er helt gal! Haha! :oP

• #96   18. jun 2013 Benja, jeg kan nu faktisk godt spille FM1 på 360'eren smiley

• #97   18. jun 2013 Okay hvordan? - fortæl, fortæl... ;oP

• #98   18. jun 2013 tjaa jeg har lige haft det i og den hente bare en patch genstarter og så starter spiller... i en eller anden lego grafik...

• #99   19. jun 2013 Så vendte konsol-krigen lige 180 grader!

Nyheder fra Microsoft om Xbox One!

"- No more always online requirement
    - The console no longer has to check in every 24 hours
    - All game discs will work on Xbox One as they do on Xbox 360
    - Authentication is no longer necessary
    - An Internet connection is only required when initially setting up the console
    - All downloaded games will function the same when online or offline
    - No additional restrictions on trading games or loaning discs
    - Region locks have been dropped"

• #100   19. jun 2013 lækkert smiley nu blev den bare endnu bedre

Kommentér på:
Xbox One vs. PS4

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce