{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.581 visninger | Oprettet:

Uberettiget bøde for at køre uden sele. {{forumTopicSubject}}

Jeg blev i går eftermiddags stoppet på motorvejen med lidt for høj fart.

Da jeg bliver stoppet spørger betjenten om jeg er frataget for at køre med sikkerhedssele, det er jeg ikke. Han mener at jeg ikke har båret sele, men sagen er den at jeg har en bmw e36 cabriolet hvor seleholderen siddrn under bag og Sideruder, jeg bar en helt sort trøje og det er dermed UMULIGT at se om jeg havde sele på.

Jeg nævnte dette fir ham, men han var stædig og ikke i tvivl.

Jeg tog derefter en masse billeder for at dokumentere at det er umuligt at se at sikkerhedsselen er i brug.

Har jeg overhovedet en klagesag, eller må jeg bare bide i det sure æble og betale 1500 kr for noget jeg ikke har gjort?

Ps. Spar mig for jeres hellige sure opstød om at jeg bare kunne have overholdt fartgrænsen.

Mvh David

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uberettiget bøde for at køre uden sele.
  • #1   7. okt 2013 det er altid et problem hvis betjenten har "set" det anderledes.

Jeg blev stoppet af en betjent som sagde jeg havde kørt over for rødt i et kryds, jeg vidste med garanti at dette ikke var tilfældet, så gik med glæde i retten med ham.

I retten forklarede han at han på ca 10´50 meters afstand kunne se at min bil ikke var helt over stoplinien inden skiftede. Hvordan han kan se det er mig en gåde men jeg blev dømt, fik et klip som udløste en betinget frakendelse og ja så måtte jeg igang igen smiley

håber at du medhold men oddsene er desværre ikke med dig når det gælder politiet.

• #2   7. okt 2013 hov 150 meters afstand

• #3   7. okt 2013 Jeg tror ærlig talt heller ikke selv på det, men jeg har taget nogle gode billeder, der illustrerer at det er umuligt at se jeg ikke havde sele på.
    Hvis jeg kunne finde ud af det havde jeg lagt dem op her i tråden.

• #4   7. okt 2013 Jeg havde kontaktet en advokat for at høre om du har en sag.

Hvis du har vedkendt dig bøden på stedet er der selvfølgelig ikke noget at stille op, men det lyder som om at du ikke har taget imod bøde på stedet.

Så prøv at hør en advokat ad. Hvis du har gode chancer for at vinde sagen skal staten jo betale omkostningerne smiley Omvendt hvis du taber skal du betale sagens omkostninger + din egen advokat, det er typisk 3-5.000.- kr

• #5   7. okt 2013 du kan jo bare undlade en advokat, er det så ikke noget med af sagen er gratis selv om man taber ?

• #6   7. okt 2013 mariok så snart du er ude i krydset når der er rødt må de stoppe dig og give bøde. Det er dit eget ansvar at tilpasse farten og holde øje med om du kan nå over, inden det skifter til rødt. For har der været grønt et stykke tid skal du jo tilpasse farten så du kan stoppe hvis der skifter til rødt. Det hedder jo ikke at er du bare over stregen så er du fritaget for bøde. For du så vel den skiftede til gult? og så skal du stoppe.

• #7   7. okt 2013 Det er påstand mod påstand, så hvis du vil bruge tid på det så gå rettens vej, ellers betal ved kasse 1..

• #8   7. okt 2013 politiet har altid ret og du har tabt sagen på forhånd (er hvad jeg har oplevet) køre selv med sele altid men har den under armen og dermed har jeg fået et par bøder for at køre uden sele smiley

• #9   7. okt 2013 Myggen: Køre også selv med den under armen, men er da heldigvis slippet med advarsler gang på gang smiley ..

• #10   7. okt 2013 Nu er dette emne oppe ret tit,

1/ Det er Politiet der skal bevise at du har foretaget noget ulovligt....

2/ Det er altid gratis at få prøvet en færdselssag for en dommer.

3/ Tag Evt. dit foto materiale med i retten, afvendt politibetjentens forklaring,

derefter fremlægger du dit billed materiale, beviser det at betjenten ikke har en

Kina-mands chance for at se om du har sele på eller ikke, så har Jens betjent

ikke en sag....

Ville 112% tage den i retten.....Har selv kørt som Sælger i over 30år og med

omkring 80.000km om året, ja så er ens vej med ordensmagten jo krydset et par

gange

Og har ikke været enig med politiet et par gange og været i retten og ind til dags

dato er jeg gået derfra med hovedet højt og pengene i pungen

• #12   7. okt 2013 Problemet er at retspraksis viser at sagsbehandlingen i de her småsager ikke er retfærdig.
    Den seneste sag der har været fremme i medierne viser det tydeligt, hvor en mand ifølge politiet snakkede i telefon under kørslen, han gik i retten og dokumenterede med udskrifter fra hans telefonselskab at hans telefon ikke var i brug på det tidspunkt hvor politiet havde stoppet ham, og ej heller havde været det i tidsrummet op til.
    Han blev alligevel idømt en bøde for at snakke i telefon på baggrund af betjentens forklaring.

Dvs. det er op ad bakke og modsige politiet i de her småsager, men jeg ville helt klart prøve det alligevel med det du argumentere med.

• #13   7. okt 2013 Simon F.
    Hvis en betjent siger til dig, at han vil forfalske sagen ved at sige du er blevet stoppet et andet sted, og risikere en disciplinærsag og måske miste sit job, så er vi langt ude.
    Hvis du har dato og tid, så kan du få udskrift af gps log. der nøjagtig viser hvor politibilen holdt på pågældende tidspunkt...
    Så er det øv øv for Jens betjent.

• #14   7. okt 2013 Christian G.
    Gider du ikke lige linke. til den sag med telefonen, vil godt lige læse det sags forløb og begrundelsen for stadfæstelsen af dommen....

• #15   7. okt 2013 Har selv haft en e36 cab og har faktisk også tænkt over det hvis politiet køre bag en om de kan se selen når taget er oppe, når selen sidder så langt nede i sådan en vogn. Vil også tage den i retten med billeder for at dokumentere at hr. betjent ikke har haft en jordisk chance for at se om du havde sele på eller ej. smiley

• #16   7. okt 2013 Min far har lige vundet en sag mod en betjent der mente han talte i håndholdt mobil, hvilket han ikke gjorde, den kom for retten og betjenten tabte.. smiley Så giv ikke op på forhånd..

• #17   7. okt 2013 Christian G. hvordan kan man dokumentere et indgående opkald? det står ikke på din tlf regning og han kan ha slettet det fra indgående opkaldslisten. Så det er jo nemt at påstå man ikke har brugt mobilen.

• #18   7. okt 2013 Det hele handler om hvordan ens sag fremstilles, ikke hvad betjenten kan finde på at lyve om, for er det et tvivlspørgsmål, så er det ikke politiet der kommer til gode da du er den forurettede, og alle er uskyldige til det modsatte er bevist, så er der tvivl så vinder du.

Jeg havde gået rettens vej, det er noget forbandet svineri af dem og de bør ganske enkelt ikke have lov at spille kong hans på den måde.

• #19   7. okt 2013 Carsten ...
    Nemlig !!!!! Sgu sjovt alle de kloge Åger, der skriver at man bare skal betale ved kasse 1 , selv om man ikke har begået den påståede færdsels forseelse.

Mød op i retten og hør hvad betjenten siger/mener og hvad han kan føre bevis for.

Man er uskyldig til det modsatte er BEVIST... og hvad jeg har oplevet, så er dommerne absolut ikke på politiets side....

• #20   7. okt 2013 Hvis det er gratis at føre en færdselssag så er det fandme da bare at gøre det. Kan jo ikke ende værre end du står lige nu så .. smiley

• #21   7. okt 2013 Altså det er gratis hvis du vinder. - Så der er risiko for at du kommer til at stå værre end du står nu.

• #22   7. okt 2013 Per....

NEJ.... Han kan højst blive dømt til at betale den bøde han har modtaget, så bliver

det vel ikke værre hvis han skal betale bøden "Hvis" han taber i retten,end hvis

han bare gik på posthuset og betalte bøden..........

• #23   7. okt 2013 Når man taber sagen skal man jo dække sagsomkostningerne, så står man da værre.

• #24   7. okt 2013 Det kommer an på om man har retsdækning og fri process, men det skal dog lige googles, man kan tit få gratis tid hos en advokat der kan gennemgå ens sag kort for en og hjælpe lidt smiley

• #25   7. okt 2013 Per.....

Der er ingen sagsomkostninger ved almindelige færdselssager

Det er ganske gratis at få prøvet sin sag i retten....

Vil du have en advokat med, vil det være for egen regning, men i almindelige

færdsels sager er der ingen grund til at have en advokat med....

• #27   7. okt 2013 Dannie og co.

Kan man læse det på skrift, det er rimelig interessant at der er fri process for alle færdselssager.

• #30   7. okt 2013 Per .

Her er lige dine rettigheder og hvordan arbejdsgangen er, som jeg også har skrevet længere oppe, men her er lige teksten fra Politiets hjemmeside.

Bødetakster
    Hvis du ønsker oplysninger om bødetakster på færdselsområdet, kan du finde et udvalg her.

Hvis du har modtaget en bøde og kan erkende dig skyldig
    Bøden og eventuelle omkostninger skal betales senest 20 dage fra datoen på den vedlagte opgørelse. Sagen er hermed afgjort, uden at den kommer for retten.
    Du kan betale ved at bruge det vedlagte indbetalingskort. Hvis du ikke kan betale beløbet, skal du inden for samme frist kontakte bødekontoret.

Hvis du har modtaget en bøde og ikke kan erkende dig skyldig
    Og ønsker sagen behandlet i et retsmøde skal du senest 20 dage fra datoen på opgørelsen kontakte bødekontoret herom. Sagen bliver herefter sendt til retten, og du bliver indkaldt til et retsmøde, hvor du kan komme med forklaring og synspunkter om sagen.

Foretager du dig intet
    Hvis du ikke betaler bøden og heller ikke kontakter bødekontoret senest 20 dage fra datoen på opgørelsen, bliver sagen sendt til retten. Retten kan uden yderligere varsel dømme dig for det forhold, som bødeforelægget angår. Du bliver således ikke indkaldt til et retsmøde, og kan ikke anke dommen.

• #31   7. okt 2013 Per.
    Som du kan læse i de 2 sidste afsnit, så skal du bare tilkendegive at du ikke kan erkende dig skyldig i forseelsen inden 20 dage efter du har modtaget bødeforlægget. Så bliver du indkaldt til at møde i retten.
    Vinder du , skal du intet betale.
    Taber du skal du betale det bøden har været hele tiden og ikke andet.

Hvis du ikke kontakter politiet inden de 20 dage, og ikke betaler, så ryger den i retten alligevel og her vil du med 99,9 % sikkerhed blive kendt skyldig og komme til at betale bøden, men også her hvor du ikke møder op, kommer du kun til at betale det bøden hele tiden har været.

• #32   7. okt 2013 Okay jeg kiggede nemlig gennem retshjælp og fri process, der stod nemlig intet omkring mht. færdselssager.

Der står ikke decideret i det du copy/paste at der er fri process som sådan. Så må det vel være det Martin H skrev længere oppe med:
    Retten kan give fri proces til at få afgørelsen opfyldt, eller hvis du er blevet sagsøgt af modparten.

Og lige en ting, du behøver altså ikke like dine egne posts. smiley

• #33   7. okt 2013 Per.
    Hvis du gad Google det så kommer der mange oplysninger, her er fra Advokat foreningen længere nede....
    Har selv været i retten nogle gange de sidste 30år og er aldrig blevet opkrævet en krone....

Bødeforlæg - tilkendegivelse

Når du bliver taget af politiet for at have kørt for hurtigt, vil du typisk få tilbudt at afgøre sagen, uden at gå i retten, ved at acceptere politiets bøde-forlæg / tilkendegivelse.

Hvis du ikke accepterer politiets bøde-forlæg / tilkendegivelse, sender politiet automatisk sagen til byretten. Bøden, klippet og/eller frakendelsen bliver i 99,99 % af sagerne IKKE strengere, fordi sagen bliver afgjort i byretten.

• #34   7. okt 2013 Hvis du gad at læse hvad jeg skrev har jeg sagt at jeg har været retshjælp og fri process paragrafferne igennem.

Det du kommer med henviser ikke til nogen paragraffer overhovedet, det er det jeg er ude efter. Men så ved man da det at færdselssager kan tages op gratis.

• #35   7. okt 2013 Per.
    Nej det har du nok ret i , da fri process ikke gives til almindelige færdsels sager der bliver ordnet i byretten.og er gratis for den sigtede i sagen, da man altid kan få sagen prøvet ved en domstol, uden udgifter for sigtede.

Retshjælp og fri process er mere til civile søgsmål , da du altid har ret og krav på en beskikket forsvarrer i kriminalretten.

Fik faktisk hjælp den vej rundt for år tilbage, hvor jeg var så letsindig at købe en Rover 600 TI , der efter et par uger smed gearkassen og da den kom retur fra værkstedet, var panlejer og krumtap defekt..

Min advokat søgte så om gratis retshjælp, de vurderer så om jeg har gode chancer for at vinde, det sagde de så der var og andre krav var opfyldt, men afviste så pga. Alt for høj inkomst, men så skulle min retshjælp forsikring i min kasko overtage, da betingelserne for gratis retshjælp var opfyldt , så det kostede ikke mig noget , da jeg vandt sagen efter 3 år, men havde jeg tabt, skulle jeg max have betalt 2500kr og ikke de ca. 45.000kr regningen løb op i , med syns og skøns mænd og div. Andet.

Kommentér på:
Uberettiget bøde for at køre uden sele.

Annonce