{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotovogn i en andens bil, slip for klip?
  • Bombastiko E
    Bombastiko E Tilmeldt:
    sep 2009

Biler: 2 Emner: 118 Svar: 254
    #1   19. okt 2013 Enten betaler ejeren bøden selv , eller hæfter den på personen som blev blitzet

• #2   19. okt 2013 Ejeren af bilen får bare bøden hvis han ikke lige ved hvem han har lånt sin bil ud til. mht til klip har jeg ingen ide om det virker på samme måde

• #3   19. okt 2013 ejeren får både bøde og klip, hvis føren ikke bliver oplyst

• #4   19. okt 2013 Man kommer selvfølgelig i fængsel....... Og skal samle sæben op i baderummet....også selvom det er andre der har tabt den..... smiley

• #5   19. okt 2013 kender en der sagde han var til fest og ikke viste hvem der havde kørt bilen han fik en bøde på 2000kr og et år sener fandt de fram til ham der havde kørt sagen bliver ikke glemt.

• #7   19. okt 2013 Av Av smiley

• #8   19. okt 2013 skruebrækkeren

Bemærk at der står hvis man AFGIVER!, Der står intet om hvad der sker hvis man NÆGTER! at oplyse det!..
    Det der er jo kun hvis man med vilje får en anden sigtet og dømt for noget.

• #9   19. okt 2013 bund og grund... hvis man har kørt for hurtigt og er blevet fanget, så må man sgu stå ved sin fejl og tage straffen.

...og så kan man også se bedre efter når man kører, så måske man når at sætte farten ned næste gang.

• #10   19. okt 2013 Julian N sikke noget fis. Du kan ikke modtage andre folks klip Du som ejer af bilen vil få en bøde for ikke at oplyse hvem der har ført bilen. Men du får aldrig nogen sinde andres klip eller hvad deres bøde skulle ha været.

Om fartbøder og højhastighedstillæg

Ved mere end 140 km/t tillægger man et såkaldt “højhastighedstillæg” på DKK 1.000 til fartbøden. Efter 150 km/t forøges højhastighedstillægget med DKK 500 for hver 10 km/t man yderligere overskrider grænsen.

På andre veje end motorveje tillægges desuden DKK 1.000 i fartbøde, hvis man overskrider fartgrænsen med mere end 30% (se fartgrænserne i Danmark her). Dette tillæg gælder uanset hvilke andre fartbøder man idømmes og bliver således altid tillagt ved overskridelse.

Når man har overskredet fartgrænsen på en vejstrækning og er blevet registreret af politiets fartkontrol, får man en fartbøde. Proceduren er, at man modtager et brev fra politiet, hvor man bedes oplyse, hvem der var fører af bilen da fartgrænsen blev overtrådt. I brevet findes også et fotografi af “gerningsøjeblikket”. Man kan give politiet besked om førerens identitet ved telefonisk henvendelse, pr. fax, pr. brev, via en online formular eller via Voice Responce.

Hvis man undlader at oplyse førerens identitet, vil politiet henvende sig igen. Når politiet kender førerens identitet, fremsendes en fartbøde.

Almindeligvis er det ejeren/brugeren af køretøjet, der skal oplyse hvem der førte køretøjet ved overtrædelsen. Hvis ikke man oplyser politiet herom, får man en skærpet bøde.

• #11   19. okt 2013 Det er også synd for dig - at du er 18 år og har kørt for stærkt.

• #12   19. okt 2013 Er der ikke kommet nye regler? Mener at ha hørt, at hvis du låner din bil ud, og vedkommende bliver taget i en ATK, så får ejeren skraldet hvis føreren ikke tilkendegives.

• #13   19. okt 2013 Morten S nej det er ikke vedtaget endnu. De vil have det lavet sådan at bøden automatisk bliver sendt til ejeren af bilen. Men ikke vedtaget endnu

Man burde da slet ikke have kørekort og fører en bil, når man ikke kan tage ansvar for det man laver bag et rat.

• #14   19. okt 2013 Hvis du nægter at oplyse hvem der kørte bilen får du et klip og og en bøde på 2500

• #15   19. okt 2013 Tag din straf og lær af den.

• #16   19. okt 2013 joacim nej man får ikke klip hvor har i det fis fra? Man får kun en bøde. Du kan sgu da ikke få et klip for noget du ikke har gjort.

Læs nu hvad der står her inden i fylder folk med falske oplysninger https://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/efter_hastighedsmaaling/ Man får kun en bøde og INGEN KLIP.

• #17   19. okt 2013 Jeg havde for nogle år siden lånt min bil ud, og fik et brev med posten af en af mine kammier bag rattet som var blevet blitzet, jeg skulle betale bøden..

Men jeg ringede til politiet og oplyste navn og CPR på ham min kammi, og han fik så den bøde som fortjent..

Kommentér på:
Fotovogn i en andens bil, slip for klip?

Annonce