{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

brugtvogns garanti {{forumTopicSubject}}

hej der ude, søger en der har gode råd til mit problem jeg beskriver om lidt.

min kæreste og jeg har købt en "ny" brugt bil, som forhandler har skrevet under på der er hans garanti i 6 måneder. (den klassiske brugtvogns garanti).

men dagen efter vi fik vores bil hjem. kom den med nogle fejl som jo så skulle laves på garantien. Det var ikke noget problem i starten, vi sendte den tilbage til forhandleren. de fejl der var, var fx. at kontakten i rattet når man skifter radio kanal eller nr på CD, samt skru op og ned funktionen gakker ud, hvis man drejer skarbt til højre eller venstre. den kan ikke komme i bakgear, når bilen er tændt på trods for koblingen er helt i bund, man har sat den i frigear og pumper på koblings pedalen. (en lærer på teknisk skole sagde direkte at det er koblingen den er gal med) også var der lige en udstødning der gik hul på under 20 km efter købet. den begyndte også at knadle og brage fra under vognen igen efter den havde kørt ca 50 km

Vi har sendt den afsted 3 gange, og udstødningen er dårligt lavet, nået kun lige hjem fra værkstedet så var der hul på den igen, det elektroniske i rattet er ikke blevet lavet, og koblingen er dårligere end før, men værkstedet siger den intet fejler og det bare os der ikke kan kører bil (på trods for vi begge kører over 20-30 km om dagen og har flere års erfaring bag rattet. og undervognen knalder stadig.....

kæresten som har afleveret og hentet bilen alle gange den har været afsted har snakket med en af ungarbejderne ude på værkstede, og personen fortalte også at værkstedet slet ikke har prøvet kørt bilen de gange den har været inde..

men værkfører/sælgeren mener helt klart at hans mekaniker skal kunne lave det selvom de også har udtalt sig til min kæreste at de ikke kan lave det, men værkfører mener helt klart at sådan en udtagelse skal de ikke komme med. og nu er det ih og åh i gang med forspøgelser hos andre værksteder, og bla bla om hvad man kan gøre for at løse problemet bilen laver. og det har jo taget lang tid nu, og jeg får en bange anelse om at det bare for at trække tiden ud indtil garantien ikke gælder mere....

nu kommer så spørgsmålet til jer der ude.... hvor faen får man noget hjælp? hvem skal man spørge når der problemer som sådan nogle????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brugtvogns garanti
  • #1   1. apr 2014 FDM eller lad salget gå tilbage og få jers penge

• #2   1. apr 2014 FDM hvis du er medlem. Med et medlemskab får du adgang til deres jurister.

• #3   1. apr 2014 gå ind på www.bilklage.dk, men prøv at finde en løsning med forhandleren inden. Kan godt være han trækker poterne til sig når du oplyser at du vil oprette en sag.

Først og fremmest send et rekommanderet eller afl. attest brev til forhandleren hvor du fortæller de fejl I oplever osv osv.

Det er første skridt. Nægter han eller kan han ikke opretter du bare en sag og betaler de kr300 som du får tilbage hvis (når) du får medhold.

• #4   1. apr 2014 Det er reklamationsret og ikke "garanti". Hvor gammel er bilen, hvad har den kostet og hvordan var prislejet i forhold til andre på markedet?

• #5   1. apr 2014 bilen er fra 2005/06, og har kostet 50.000,- og vi er begge ret afhængig af den bil, så vi har ikke rigtig interesse for at afleveret den tilbage, især fordi vi har haft vores start bøvl med låne penge af banken til at købe den og forsikringer osv.
    men hvor meget hjælp kan vi få? når vi sådan set kun er medlem af Dansk metal og kæresten er medlem af blik og rør.... har også hørt om FDM før men spørgsmålet er om hvis man fik råd til at blive medlem af dem nu, ville de så tage sagen op, da det er et køb fra før man blev medlem af FDM og man heller ikke har været medlem i lang tid hvis man lige melder sig ind.

• #6   1. apr 2014 For det første.... hvis der står i kontrakten at der er 6mdr GARANTI, jamen så er det hvad i har og derefter gælder købelovens alm betingelser.
    For det andet: Forhandleren kan ikke trække tiden ud med de fejl i allerede er kommet med, der SKAL garantien dække indtil fejlene er udbedret.
    For det tredje: Kontakt jeres fagforening, de har muligvis noget advokat hjælp i kan gøre brug af gratis ( det har dansk EL forbund ihvertfald ).
    For det fjerde: Tag kontakt til forbruger styrelsen og bed dem om råd, omkring hvor i står. forklar tingene som de er.... uden at udelade noget...

Håber i får løst problemerne og ender med at blive glade for jeres bil igen.

• #7   2. apr 2014 Jeg ville køre bilen tilbage og fortælle bestemt (men uden tåbeligheder som tilsvininger osv.) at I forventer at fejlene bliver udbedret jf. reklamationsretten eller garantien hvis det vitterligt er sådan én I har fået. Det er forhandleren som indenfor de første seks måneder, skal påvise at fejlene ikke var der på købstidspunktet.

I øvrigt bør du også bede om at enten sælger eller en værkstedsmekaniker viser dig hvordan koblingen opereres. Det bør være nemt, hvis de insisterer på at den virker korrekt.

Hvis sælger har haft en fair mulighed for at udbedre de samme fejl, typisk er dette en 2-3 værkstedsbesøg, uden at de er løst, så bør I som udgangspunkt kunne forlange at lade handlen gå tilbage.

Kommentér på:
brugtvogns garanti

Annonce