{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.963 visninger | Oprettet:

brugtvogns garanti efter 5 mdr {{forumTopicSubject}}

Hej folkens....

jeg købte min Mondeo hos Ford Holbæk her den 7/9-2011 og den batteri er lige klappet sammen, hvem skal dække det? mig eller ford selv? jeg mente der var 6 mdr brugtvogns garanti. men nogle siger 3 kun...og når man søger på nettet så synes jeg folk skriver både det ene og det andet!! så ikke til at blive klog på...min plan er at ringe til forbrugerstyerlsen i morgen, men ville lige se hvad folk her inde sagde til det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brugtvogns garanti efter 5 mdr
  • #1   19. dec 2011 du kan da bare kontakte forhandleren og høre hvad han siger.

• #2   19. dec 2011 Det hedder reklamationsret og de <b>6 måneder</b> der er tale om er formodningsreglen - der siger at man formoder at fejl opstået inden for de første 6 måneder har været der ved købet af bilen.

Men et batteri må man sgu ofte selv smide penge efter...

• #4   19. dec 2011 Batteri er en sliddel - det erstatter de ikke.

• #5   19. dec 2011 7 år er godt klaret i min diesel idag. Skiftede selv mit da forden var 5 år

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   19. dec 2011 Batteri skal du ikke regne med at få dækket, da de i forvejen jo har en begrænset reklamationstid ¨på 12 måneder (Mener jeg)
    Så glem en kamp med forhandler, og køb nyt

• #7   19. dec 2011 vil også sige et batteri er en slid del ! skift det dog og glem bekymringerne.

• #8   19. dec 2011 Jeg fik mit batteri erstattet da jeg købte min Mondeo.. Men den kollapsede så også kun 5 dage efter købet, så fik en spritny fra forhandleren uden noget brok.

• #9   19. dec 2011 For et fucking batteri??

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #10   19. dec 2011 Bilgalleri-brugere mærker sgu den omtalte finanskrise. Igår var der en der manglede 69 kr han havde givet for VIP herinde og ville have dem tilbage.
    I dag : et bilbatteri !
    Lyder sgu til der er nogen der er meget hårdt ramt !

• #11   19. dec 2011 du kan få et nyt for 299 i hjem og fix! er da ikke værd at ringe efter?

• #12   19. dec 2011 ja men det ikke kun mit batteri den er gal med....min turbo er også lige gået..eller det vil sige at elektronikken i den er stået af. og en ny uorg med -35 % koster 14.000 men monterning... det sku mange penge at smide i en bil til 125.000 kr efter kun lidt over 4 mdr det sku vildt synes jeg....

• #13   19. dec 2011 det med batteriet var lige så meget for at komme med et eks. men køber osse et nyt med glæde hvis det går indunder slid dele.. men hvis man kunne rede sig et nyt ville alle jo tage det med når man har givet mere for bilen hos en forhandler

• #14   19. dec 2011 Det skrev du jo intet om

• #15   19. dec 2011 batteri er en sliddel, derfor dækkes dette ikke, det andet vil jeg mene er noget de skal lave.

• #16   19. dec 2011 Ford påstår det mig der skal betale for en ny turbo. pga den virket da jeg købte bilen

• #17   19. dec 2011 ved jeg....men det var fordi jeg bare ville hører hvad folk mente om sagen, med hvem der sku betale dele efter små 5 mdr...men ja et batteri er jo en slid del,

• #18   19. dec 2011 Det kommer jo også lidt an på hvor meget du handler dig frem til. Havde selv 3 måneder på min G3 og 6 måneder på min G4 =)

• #19   19. dec 2011 Thomas det med turboen tyder på - uden at kende sagens detaljer, at du er ved at blive tørret.
    Tjek bilklage.dk

• #20   19. dec 2011 Ford påstår det mig der skal betale for en ny turbo. pga den virket da jeg købte bilen

WRONG !!.

Men selvfølgelig siger de det . Går den så går den .

Du har som forbruger din reklamtionsret. Den er 2 år fra købsdagen.
    Der er oveni noget der kaldes formodningsreglen og den regl siger at enhver fejl opstået inden for 6 mdr. Om dit batt er herunder ANER jeg ikke men din turbo GØR ihvertfald.

Mit råd. Send dem et anbefalet brev + en mail hvor du gør krav på at få udbedret det der nu er i stykker og giv dem 3 dage til at give svar. Nægter de så tager du kontakt til forbrugerstyrelsen og lader dem køre din sag. Der er kommet nye regler på dette punkt og det har medført større beføjelse for forbrugerstyrelsen.

• #21   19. dec 2011 Et batteri tror jeg sgu heller ikke du får meget held med, det er en sliddel, og der kan være så mange ting der er skyld det er gået dødt... En turbo er dog en anden sag smiley Den skulle gerne kunne holde noget længere end et batteri smiley

• #22   19. dec 2011 Ja går den så går den. og går den har jeg betalt deres julefrokost og det gider jeg skut... de siger de kun har 3 mdr 100% og der efter skal jeg bevise at fejlen var på bilen da jeg købte den...men det jo først nu den begyndt at drille...

Historien om det hele er at for 14 dage siden gik bilen i stå for mig. og da jeg startet den igen blinket min gløde lampe og bilen var max død kunne dårligt nok trække sig selv afsted..slukket den så og startet igen og så var den normal igen. men dagen efter var den gal igen dog uden jeg gik i stå i den. og igen dagen efter..så kørte jeg den til Ford i Holbæk med den. og sagde så til dem at jeg mente den batteri ikke hvade det så godt mere. i håb om et nyt på deres regning hehe..og de sagde vi ser på det. og dagen efter ringet de og sagde det var pga det døde batteri at bilen sikkert hvade meldt fejl pga mangel på styrke til computer systemet, og de havde givet den et nyt batteri så jeg kunne bare komme efter bilen, hentet den og der blev ikke nævnt noget om at jeg sku betale for det så tænkte bare lækkert hehe...men 3 dage efter er den gal igen. så kørte den der ud igen i lørdags og i dag ringet de så og gav den dårlige nyhed. og endnu dårliger at jeg selv sku betale for både batteri og turbo!!

• #23   19. dec 2011 bilen er en 2.0 TDCI 130 HK fra 2004 og kun kørt 160.xxx km

• #24   19. dec 2011 de siger de kun har 3 mdr 100% og der efter skal jeg bevise at fejlen var på bilen da jeg købte den.

Du kan TRO der er mange versioner af de nsang der. Om de så SELV tror på det må du ikke spørge om . Det er ihvertfald IKKE sandt.

Kør på. Du er i din gode ret til at reklamere.

• #25   19. dec 2011 jaaa det vil jeg osse mene! men sku svært. men er ved at oprette en klage på bilklage.dk lige nu

• #26   20. dec 2011 du har altid 6 mdr på motor og gearkasse ved en forhandler og 3 mdr ved en privat og det siger loven. 3mdr ved jeg for jeg har selv været udsat for det. da jeg solgte en ford mondeo hvor motor den gik i stykker efter 5dage, den jo en benet ud af siden. jeg skulle så betale det havle af regningen, det var hvad forbrugerstyrelsen sagde... forhandleren skal betale for den nye turbo. ellers lad handlen gå tilbage og find dig et andet sted hvor du kan få en bedre bil og service

• #27   20. dec 2011 VW Power:

Ingen garanti ved privat handel...

• #28   20. dec 2011 polo doktoren. GU fanden er det da det, spørg du selv forbrugerstyrelsen af.

• #29   20. dec 2011 Ja det er fint, men du bør selv lige læse engang til.

• #31   21. dec 2011 jesus fucking christ mand.....

• #32   21. dec 2011 Tak Kim smiley

• #33   21. dec 2011 citat
    <i>VW power G

VIP

Skrevet: 20-12-2011 23:40:40

polo doktoren. GU fanden er det da det, <b>spørg du selv forbrugerstyrelsen af. </b>
    </i>

men det modsiger jo så dem selv, så med mindre du er i bilbranchen, eller har lavet en mangelfuld slutseddel, så virker det som om du er blevet tørret i r**en af dem.

• #34   21. dec 2011 VW power G -> Hvis forbrugerstyrrelsen kan dokumentere, at du har handlet i ond tro (også som privatperson), kan du personligt hæfte for f.eks. en motor. Hvis ikke det kan dokumenteres, kan man som privatperson ikke drages til ansvar. Hvis de ikke har kunne dokumentere, at du har handlet i ond tro, er du blevet taget i røveren af forbrugerstyrrelsen.

• #35   21. dec 2011 P.S. Turboen går ind under formodningsreglen, og med mindre at Ford Holbæk kan dokumentere, at fejlen IKKE var helt eller delvist til stede ved købsøjeblik, SKAL de iflg. dansk lovgivning betale for gildet.

• #36   26. dec 2011 kan så os lige tilføje!!

har solgt en volvo, privat. privat slutsedel osv. det står skreven flere steder det er uden garanti osv osv.

men nu køre de så sag mod mig. forbi de har ødelagt motoren. det begyndte med den den brugte lidt vand nogen måneder efter, og køber kom selv til og indrømme over for mig via mobil den havede været i det røde felt.
    de har så selv fået lagt en ny motor i bilen, osv. pris 30000kr, og forventer nu jeg skal dække dette. smiley
    så har pusset en an landes bedste bil advokater på dem,
    de har så lavet flere fejl som

1 få den lavet uden og kontakte mig, da jeg skal vælge værksted osv.
    2 det der er på den regning er helt hen i vejret. hvem vil betale 325kr i time for en lærling når en svend koster 375. og ikke mindst brugt 19 timer på at skifte en motor, total plug and play.
    3 brugt motor 13,500kr for en brugt motor. WHAT!! plus moms.

de har så os truet med domstolene osv, og sagde til min advokat du giver den bare gas, vil godt nok ikke bukke under for sådan noget pjat.
    grunden til motoren blev skiftet i stedet for toppakningen, var at mekanikeren mente foringerne var sunket. glem det smarte, du ligger en anden motor i for ikke selv at stå med motor garanti på det du laver. så nu står det ophug for garanti på deres motor.

sådan er det hele vejen igennem. så jo man kan godt køre reklamation på privat personer.. smiley og reklamation er ikke det samme som garanti sager,,

men ved en forhandler har de os nogen gange 100% i 3 måneder 50% de næste 2 og 25% den sidste månede..

men skynd dig og melde dig ind i fdm..

Kommentér på:
brugtvogns garanti efter 5 mdr

Annonce