{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hente bil fra Tyskland
  • #1   9. maj 2014 Google and you will finde

  • #2   9. maj 2014 De danske må kun benyttes derned, Tyske skal benyttes på hjemturen.

  • #3   9. maj 2014 Zulassungstelle
    Gutenbergstraße 23,
    24941 Flensburg


  • #4   9. maj 2014 Du skal først henvende dig på et statslig motorkontor eller hvad det nu hedder, og få en tilladelse til at købe prøveplader - husk alle bilens papirer, derefter skal du finde et andet kontor i byen og hente og betale for prøvepladerne. Det sidste kontor ligger gerne på byens billigste adresser; i små butikker eller i skrumle baggårde og de har forskellige priser (ligesom de nye danske private synshaller). Lej for en uge og kør pænt i Danmark så du ikke bliver checket i din nye fede muskelbil. Tolderne ved toldstationerne er ligeglade med du krydser grænsen på prøveplader da EU har næsten fælles regler på det område. Altså ikke køre rundt om natten i diskogade for at føre dig og bilen frem. Det kan let tage 2-3 måneder at får registreringsafgiften oplyst via skat.

  • #5   9. maj 2014 må man ikke bare kører med de tyske til grænsen og så smække danske prøveplader på?

  • #6   9. maj 2014 De danske prøveplader må bruges til at fragte en bil fra dk og til tyskland, ikke omvendt.. for at køre en bil lovligt over grænsen skal du have tyske dagsskilte/prøveplader

  • #7   9. maj 2014 Du må godt køre på de tyske prøveplader i Danmark hvis de har en gyldighedsperiode på højst 5 dage

  • #8   9. maj 2014 Kan da lige fortælle om min erfaring - jeg fik forhandleren til at klare den midlertidige prøveplade som jeg må køre hjem på (Kun mig, ikke ven, veninde, passager eller andet - beviset (schein) passer sammen med dit pas).

    Da jeg kom til DK skulle jeg hente andre plader i Padborg mener jeg, hos et lastvognsfirma som står for disse. Men jeg chancede den og kørte 150 km. nord på hjem i min garage.

    Herefter hente plader og reg. afgift. hos SKAT.


  • #9   9. maj 2014 Der er tyske prøveplader
    Og så er der tyske eksport plader.
    Eksport pladerne gælder og i dk indtil de udløber


  • #10   9. maj 2014 windgroup i harrisle lige ved siden af Duborg kan fixe 5dages eu prøveplader uden du skal ha papirer eller noget til den bil du henter. mener det koster 800kr

    da jeg hentede min astra mødtes jeg bare med manden kl.7 lørdag morgen og fik plader med.. sku ikke engang betale på stedet. fik bare et girokort med.


  • #11   9. maj 2014 Her kan du købe tyske prøve plader, samt forsikring så du må køre bilen til syn så længe pladerne gælder.

    http://www.daniatruck.com/produkter/5-nummerplader/

    Eller så skal du stoppe ind ved told og skvat ved grænsen og hente danske prøve skilte.

    Det kan koste dig dyrt at prøve at køre bilen hjem uden forsikringen eller danske skilte.
    Og der følger et lille lyserødt bevis med til de tyske plader som SKAL udfyldes, eller tager politiet i Tyskland pladerne vis de stopper dig, og det er lige meget om du så står på larstyndskidsmark og de kvittere sikket også med en bøde.


  • #12   9. maj 2014 Køb nu bare ved forhandler, kig efter Mwst. Ausweisbar - det betyder forhandler ønsker at exportere bilen til andet land. Dermed kan han lave tidsbegrænsede plader og alle papirer i forbindelse med handlen...

    Du skal kun bekymre dig indenfor DK.


  • #13   10. maj 2014 martin n>> hvorfor kun ved en forhandler. ligesom i dk skal forhandlerne tjene penge på deres salg, samt udvalget bliver lige 50-60% større ved at købe privat også.

  • #14   12. maj 2014 Fordi det er virkelig surt at købe en bil privat hos en tysker - som i øvrigt IKKE er glad for export da det giver papirarbejde som menigmand ikke altid er klar på. Reglerne er således, at du kører på HANS registreringsattest og forsikring, indvil de tyske plader er afleveret. Derfor bliver dit udvalg netop ikke større, da det er de færreste der ønsker export! Det klarer forhandleren for dig...

    Så er alt jo generelt bilere i Tyskland og en forhandles fortjeneste det samme. JEg ville blive rasende hvis jeg kom hjem med en smadderkasse og havde købt privat. Forhandlere i det mindste et image at leve op til, derfor er changen for du kommer hjem med en ordentlig bil større. Om du giver 95.000 eller 99.000 for din nye BMW er vel ligemeget? Alene turen til sydtyskland er jo dyrere end differencen.

    OG hvis du er erhvervsdrivende, så husk du kan slippe helt og aldeles for momsen, når du køber ved forhandleren. Det er finte nr. 1.


  • #15   12. maj 2014 Forhandleren i Tyskland har jo sat bilen til export, så derfor behøver han jo ikke leve op til noget som helst, tit vis man læser anoncerne står der også at de giver ikke garantier af nogen art når det er export, så du kan lige så vel komme hjem med et lig du har betalt mere for fordi forhandleren har taget en avance.

    Og en privat mand beholder jo bare hans tyske plader, og du/jeg/vi smider vores tyske prøve/export plader på og køre mod DK. Det giver hverken mere eller mindre papir arbejde end at afmelde en bil i DK.

    Så finger "reglen" med at handle i Tyskland må være den samme som her hjemme, kig dig godt for.

    Og Ps. i Tyskland har de ikke samme "info" system som i Dk med at man kan se gamle syns/tuv rapport så man har ikke mulighed for at spore om speedometeret er spolet. Og det har de jo udstyret til ved en forhandler, så vis det er en forhandler som sælger meget dyre biler billigt, men kun til export så kunne det jo godt tyde på at der er en der vil slippe for noget garanti.


  • #16   13. maj 2014 Det er korrekt at man hos en forhandler skriver under på en erklæring hvor de frasiger sig alt ansvar, når man laver en export. Med gyldigt CVR nr. kan du så også lige trække 19% af prisen af lige i det du skriver under.... Den pris du allerede har forhandlet dig frem til vel og mærke.

    Så vidt jeg forstod det, var det netop kun ejeren af bilen der kunne lave de tidsbestemte prøveplader dertil. Derfor min påstand - om det stadig er sådan, det kan jeg dog ikke sige med sikkerhed.

    Vil dog give dig ret, se dig for... og så giv Pollmaxx en chance smiley


  • #17   13. maj 2014 Det kræver så som du selv skriver et CVR nr. at kunne fratrække den tyske moms.

    "Alle" kan få de plader i Tyskland. Har også lige set at man kan aflevere de tyske nr. plader hos skat i DK så sørger de for afmeldingen i Tyskland.


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
    #18   13. maj 2014 Det kunne altså være fedt hvis vi I Danmark havde et sted vi kunne henvende os (skrive, ringe eller møde fysisk op), og høre omkring reglerne for sådan noget. Eller hvis vi havde en stor global søgeside, hvorpå man kunne søge på sine spørgsmål.

  • #19   13. maj 2014 #17 - Ja ja, men det er noget af et tillidsforhold, om du afleverer pladerne eller den private sælger hænger på dem. Ville du lade en polak købe din danske bil med plader siddende på?? "Skal nok aflevere dem" ?

    Ja for private har CVR/export ikke nogen værdi, medmindre man allierer sig med en bekendt der kan lægge og bogholderi til. Bilen skal blot sælges ud til købsprisen dagen efter.

    Reglen er at er tysk moms afregnet, skal du ikke betale dansk moms. Men har der været en mellemmand på, kan du være heldig at slippe for moms begge steder. Ellers ligger den gode handel i differencen på handelspris og SKAT's vurderingspris alene. Men kan du få momsen med, er du sikker på at have en bil med mere udstyr til en langt lavere pris på plader, end hos en forhandler.


  • #20   13. maj 2014 Ok den med momsen viste jeg ikke at man måske kunne slippe for den begge steder.

    Er ikke helt sikker på hvordan de skifter ejerforholdene i Tyskland kun hvordan man afmelder, men læste at vis man ikke afmelde dem når du kom til DK, ville man stadig hænge på den tyske grønne afgift.

    Og nej ville aldrig lad en polak købe min bil med plader på vis den ikke var afmeld eller omreg. Men nu er der jo andre forhold der spiller ind der, for en udlænding ville aldrig købe en dansk bil for at tag den til udlandet pga. afgiften. Så den vil enten han eller jeg få ud af bilen første = ingen danske plader.


  • #21   13. maj 2014 At slippe begge steder kræver altså også lidt snilde...

    Køber du din firmabil i Tyskland, vil SKAT som regel gerne have en kopi af din købsfaktura. Dermed kan de se om momsen er afregnet. Forhandleren skal samtidig også indberette i et listesystem, derfor er han meget påpasselig, vil se dit pas, tjekke dit CVR nr. osv. Man skal tage en hel kande kaffe med når man skal hente sin bil dernede smiley


  • #22   13. maj 2014 Jeg vil stadig sige det er mindre langhåret end at hente i bil i Italien, det har jeg gjort 2 gang, når man afmelder en bil i Italien så er den død/skrottet i deres verden, og ville først kunne komme på plader igen i Italien vil den har været indreg. i et andet land først og exporteret tilbage til Italien, så derfor kan en privat mand godt holde lidt igen med at handle vis man nu springer fra i sidste øjeblik.

  • #23   13. maj 2014 Har kun prøvet Tyskland og synes det gik ret glat - ville meget gerne gøre det igen, men nu hvor SKAT har ændret deres metoder til fastsættelse af afgift skal man være skarp som menigmand for at have nogen form for besparelse.

    Kender en svensker der importerede en bil fra Japan, han sagde vitterlig det drejede sig om en kasse øl på forsædet og 1500 Sek. Lyder nemt!


Kommentér på:
Hente bil fra Tyskland

Annonce