3.228 visninger
|
Oprettet:
Hente bil fra Tyskland {{forumTopicSubject}}
Hvordan får man Fat i tyskeprøve plader, nogle snakker om man må bruge danske nu !
Passer det ?
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
apr 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 65
Gutenbergstraße 23,
24941 Flensburg
sep 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 111
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 47 Svar: 251
dec 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 114
apr 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 65
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 35
Da jeg kom til DK skulle jeg hente andre plader i Padborg mener jeg, hos et lastvognsfirma som står for disse. Men jeg chancede den og kørte 150 km. nord på hjem i min garage.
Herefter hente plader og reg. afgift. hos SKAT.
okt 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 232 Svar: 1.111
Og så er der tyske eksport plader.
Eksport pladerne gælder og i dk indtil de udløber
nov 2004
Følger: 136 Følgere: 143 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 703
da jeg hentede min astra mødtes jeg bare med manden kl.7 lørdag morgen og fik plader med.. sku ikke engang betale på stedet. fik bare et girokort med.
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
http://www.daniatruck.com/produkter/5-nummerplader/
Eller så skal du stoppe ind ved told og skvat ved grænsen og hente danske prøve skilte.
Det kan koste dig dyrt at prøve at køre bilen hjem uden forsikringen eller danske skilte.
Og der følger et lille lyserødt bevis med til de tyske plader som SKAL udfyldes, eller tager politiet i Tyskland pladerne vis de stopper dig, og det er lige meget om du så står på larstyndskidsmark og de kvittere sikket også med en bøde.
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 35
Du skal kun bekymre dig indenfor DK.
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 35
Så er alt jo generelt bilere i Tyskland og en forhandles fortjeneste det samme. JEg ville blive rasende hvis jeg kom hjem med en smadderkasse og havde købt privat. Forhandlere i det mindste et image at leve op til, derfor er changen for du kommer hjem med en ordentlig bil større. Om du giver 95.000 eller 99.000 for din nye BMW er vel ligemeget? Alene turen til sydtyskland er jo dyrere end differencen.
OG hvis du er erhvervsdrivende, så husk du kan slippe helt og aldeles for momsen, når du køber ved forhandleren. Det er finte nr. 1.
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
Og en privat mand beholder jo bare hans tyske plader, og du/jeg/vi smider vores tyske prøve/export plader på og køre mod DK. Det giver hverken mere eller mindre papir arbejde end at afmelde en bil i DK.
Så finger "reglen" med at handle i Tyskland må være den samme som her hjemme, kig dig godt for.
Og Ps. i Tyskland har de ikke samme "info" system som i Dk med at man kan se gamle syns/tuv rapport så man har ikke mulighed for at spore om speedometeret er spolet. Og det har de jo udstyret til ved en forhandler, så vis det er en forhandler som sælger meget dyre biler billigt, men kun til export så kunne det jo godt tyde på at der er en der vil slippe for noget garanti.
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 35
Så vidt jeg forstod det, var det netop kun ejeren af bilen der kunne lave de tidsbestemte prøveplader dertil. Derfor min påstand - om det stadig er sådan, det kan jeg dog ikke sige med sikkerhed.
Vil dog give dig ret, se dig for... og så giv Pollmaxx en chance
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
"Alle" kan få de plader i Tyskland. Har også lige set at man kan aflevere de tyske nr. plader hos skat i DK så sørger de for afmeldingen i Tyskland.
nov 2013
Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 35
Ja for private har CVR/export ikke nogen værdi, medmindre man allierer sig med en bekendt der kan lægge og bogholderi til. Bilen skal blot sælges ud til købsprisen dagen efter.
Reglen er at er tysk moms afregnet, skal du ikke betale dansk moms. Men har der været en mellemmand på, kan du være heldig at slippe for moms begge steder. Ellers ligger den gode handel i differencen på handelspris og SKAT's vurderingspris alene. Men kan du få momsen med, er du sikker på at have en bil med mere udstyr til en langt lavere pris på plader, end hos en forhandler.
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
Er ikke helt sikker på hvordan de skifter ejerforholdene i Tyskland kun hvordan man afmelder, men læste at vis man ikke afmelde dem når du kom til DK, ville man stadig hænge på den tyske grønne afgift.
Og nej ville aldrig lad en polak købe min bil med plader på vis den ikke var afmeld eller omreg. Men nu er der jo andre forhold der spiller ind der, for en udlænding ville aldrig købe en dansk bil for at tag den til udlandet pga. afgiften. Så den vil enten han eller jeg få ud af bilen første = ingen danske plader.
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 35
Køber du din firmabil i Tyskland, vil SKAT som regel gerne have en kopi af din købsfaktura. Dermed kan de se om momsen er afregnet. Forhandleren skal samtidig også indberette i et listesystem, derfor er han meget påpasselig, vil se dit pas, tjekke dit CVR nr. osv. Man skal tage en hel kande kaffe med når man skal hente sin bil dernede
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 35
Kender en svensker der importerede en bil fra Japan, han sagde vitterlig det drejede sig om en kasse øl på forsædet og 1500 Sek. Lyder nemt!
Hente bil fra Tyskland