{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Jakob J
Jakob J
Tilmeldt:
16. mar 2014
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57

Hente bil fra tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg overvejer at hente en gammel VW T3 hjem fra Tyskland.
Meningen er så jeg skal få den sat i stand og så få den på danske plader.

Spørgsmålet er så...
Må jeg godt hente en hjem uden at oplyse det til SKAT?
Hvis ja, skal jeg så bare kontakte dem når jeg har sat den i stand og vil have plader på?

Det er bare fordi jeg har læst at folk stopper ved grænsen for at få den synet

Vh
Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hente bil fra tyskland
  • #1   23. jul 2016 Hvis jeg var dig ville jeg kontakte skat når du henter den hjem mens den er i dårlig stand, det betyder at du betaler mindre skat på den ifht hvis den er sat i stand og alt er perfekt- pr automatik er bilen i mere værd og støre skat skal du betale på den.

  • #2   23. jul 2016 Vær lige opmærksom på at det Siqu P skriver ikke passer hvis den er mere end 35 år gammel (veteran). Man tager ikke bilens stand i betragtning mere. Det er samme afgift på et gammelt vrag som på en i udstillingsstand.

    Du skal ikke oplyse det til skat at du tager en hjem medmindre du vil syne den med det samme. Skal den først sættes i stand så søger du afgiften på den når du er klar til det.

    http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/bilimport-til-danmark



  • #3   23. jul 2016 Folk stopper ved grænsen for at få den synet? Hvor har du læst det henne? for det passer ikke. Bilen skal først toldsynes den dag du vil betale afgiften. Og det gør man i en synshal.

  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 85
    #5   23. jul 2016 VW T3 er ved at få kult status i Tyskland, så det at finde en billig derned og importere den, sætte i stand og betale afgift giver ikke meget mening, med mindre det er en special model ala Dehler, LLE, Hanover edition eller Gipsy (camper).
    Kig mod det nordlige Sverige eller Finland, der er stadig fine "rustfrie" bile at finde.
    Toldsyn og afgift bør typisk klares ved at sikre at den går gennem syn men ikke fremstår som et "suttet" bolsje. Og så her efter sætte den rigtigt i stand.

    Men Skat går umiddelbart typisk efter en middel stand hvis den ikke står helt fin i kanten, under middel rammer de typisk ikke.

    Men ellers smut forbi T3nettet.dk

    Mvh
    Casten


  • #6   23. jul 2016 Henter man en bil i dårlig stand og shiner den op før syn og afgift bliver det altså ikke dyrere hvis man kan dokumentere bilens stand før restaureringen via billeder og kvitteringer for udført arbejde.

  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #7   23. jul 2016 Ja de er lidt pebrede i Tyskland...

    Så jeg kan godt betale afgift af en i virkelig dårlig stand som ikke kunne gå gennem syn?


  • #8   23. jul 2016 Nej, den skal kunne synes for at du kan betale afgift.

  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #9   23. jul 2016 Så køber jeg en der er fra 90.
    Skal jeg så betale mere hvis jeg shiner den helt op? Og mindre hvis den kun LIGE går gennem syn?


  • #10   23. jul 2016 Der er 5% forskel i afgiften om den er middel eller under middel, så det kan altså ikke betale sig at spekulere i det. Få så god en bil som muligt for dine penge, det er den eneste fornuftige måde at gøre det på.

  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 57
    #11   23. jul 2016 Ja hvis det er 5% betyder det ikke så meget.
    Jeg må kigge lidt videre smiley

    Tak for alle de gode svar


  • #13   24. jul 2016 Jeg går ud fra den skal på gule plader hvor afgiften kun er 50% ? I så fald kan det på ingen måder svare sig at få en i ringe stand..

  • #15   25. jul 2016 Jakob J, det mener er at du dokumenterer standen af køretøjet da du modtager det billeder und alles. Så shiner du den op og restaurerer den og kører til syn med den. Hvis du så fremlægger værkstedregninger, fakturaer på reservedele osv samt fremvise billede dokumentation så vil afgiften blive beregnet på den værdi bilen havde da du fik den og ikke den nuværende nye værdi efter restaureringen.

Kommentér på:
Hente bil fra tyskland

Annonce