3.867 visninger
|
Oprettet:
Konstruktive ændringer af ældre bil. {{forumTopicSubject}}
Det er et af de tilbagevendende spørgsmål, som sikkert har været oppe at vende før, men jeg fandt ikke noget inde på trafikstyrelsen så nu vil jeg spørge her.
Hvordan er det med effekt forøgelse af en bil der er registeret som veteran?
Jeg har en bil der er 36 år gammel, er det muligt at blæse hul i nogle af reglerne for effektforøgelse?
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
Jeg har bare fået ind i mit hovede at jo ældre bil, jo færre regler er der at følge. Feks har jeg ikke nakkestøtter eller seler bagi min bil da det ikke er et lovkrav pga alderen.
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
Ja det er jeg med på Jeg har som sagt bare fået bildt mig selv ind at der er færre regler jo ældre bilen er. Igen tænker jeg på mange af de gamle amerikaner der har mere end dobbelt hk af hvad de er født med uden det virker som om de har betalt en ekstra afgift af dette
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
Mange ældre biler er jo synet med turbo på en lavt program og så har et højt til ræs.
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
Ja her tænker jeg jo så igen på den golf 1 vr6 godkendt med turbo. Det blev lavet før alle de sindssyge regler trådte i kraft. Så det gælder jo stadig at det kan lade sig gøre. til en hvis pris naturligvis
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
Men den røde Kadett C der vandt DHB for et par år siden er da fuldt lovlig også.
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
Ja den havde jeg også i tankerne. Men han har sikkert også betalt et hvis beløb i ekstra afgift tænker jeg
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
Er selv ved at bygge en 127er hvor der kommer en sport motor i, uden at modellen er lavet med det, det har jeg fået godkendt ved trafikstyrelsen mod betaling af difference afgift, hvilket er mellem 3-5000.
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
For jeg frygter at skulle af med 20.000kr i afgift for at kunne få lagt feks en vr6 motor i.
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
Tror det er forskelligt fra bil til bil, men har hørt nogle af de Kadett folk er sluppet med under 10000, dog uden at ligge hovedet på blokken...
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
Jeg overvejer at tage kontakt til JO-tuning med min egen bil. Men nu må jeg se om der overhovedet er penge til den slags
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Identitetstab vil medføre en ny afgift.
og bare lige for at slå det fast.. næsten enhver ændring vil medføre tab af veteranstatus og medføre at der skal betales en alm. afgift.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
fra:
http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947435
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 92
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Jeg havde nemlig om det med told regler i et fag på skolen, da vi havde om taksering ombygning mv. i forbindelse med karroseri tekniker uddannelsen.
Min e21er fra 81 som var født 320 med massive skiver foran og tromler bag og enkelt udstødning, den smed jeg massive skiver i bag og ventilerede i for, fra en 323i og så den dobbelte udstødning fra 323i, hvilket i følge told reglerne rent faktisk ville gøre at jeg mistede afgiften som en dansk 320 og så rent faktisk stod med en "tysk" 323i uden afgift, hvis det blev opdaget.?!
At jeg så lagde en M50 i på 21% forøgelse gjorde det så ikke bedre
Mht de amerikanere du ser mv. med 6-800hk, ja i teorien burde de ikke ha veteranstatus, sorte plader mv. men selv import biler får "historiske nummerplader" den dag i dag og europæerbiler kan få "US plader" på lige vilkår, men det er en anden sag
Men de hk er lavet på en motorblok tilsvarende den originale, bilen har været/kunnet været leveret med fra fabrikken.
Amerikanernes motore er jo så dejligt at motoren fra en 66er Impala passer i en 92 Chevy Van, på nær de har lavet en ny indsugning, sprøjt/karburator mv.
Men du må jo gerne tune din bil uendeligt til 1000% effektforøgelse, men du må ikke smide en Vr6 i en Golf1 mere, da den ikke findes med den motor typegodkendt, så skal du ha VW eller anden instans til at lave papire på at den kan godkendes med den ombygning.
Men så har du ikke længere en veteranbil, rent forsikrings/lovmæssigt
nov 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 103
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
nov 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 103
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 136 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 3.007
Konstruktive ændringer af ældre bil.