{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

6 måneders reklamationsret på Vectra C med defekter {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal lige høre hvordan man forholder sig i følgende situation. Jeg har aldrig haft "ny" bil før så jeg håber nogle af de mere erfarne kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg købte i November en Vectra C 1,9cdti fra 09. Dejlig vogn. Jeg er klar over at svinghjulet kan være et problem på dem, og den støjer når jeg træder koblingen ned. Koblingspedalen hopper også en lille smule, kun lige nok til at man kan mærke det.

Lyd og hopperi sker når man træder koblingen ca midt ned. Slipper man den (frigear) eller træder den helt i bund forsvinder støj og vibrationer.

Samtidig er den meget lang tid om at starte også selvom glødelampen slukker (hvilket den gør ret hurtigt). Min bror der har haft en Zafira 1,9cdti har fortalt at hans sprang i gang med det samme.

Så jeg tænker noget med den kobling / svinghjul og et sæt nye gløderør.

Hvordan griber jeg den slags an når der er 6 måneders reklamationsret på vognen ? Skal jeg køre på værksted og få dem til at fastslå omfanget af de ting der skal laves, eller skal jeg kontakte forhandleren som det første ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  6 måneders reklamationsret på Vectra C med defekter
  • #1   22. dec 2014 Kontakt ham du har købt bilen af og få dem til at køre en tur

• #2   22. dec 2014 Tror du ikke du mener 6 måneders garanti? Du har altid 2 års reklamationsret når du køber en vare, kun ved privat handel man kan undgå den.
    Og ja kør til ham der har solgt dig bilen, ellers får du intet hvis du selv kører den til et andet værksted.

• #3   22. dec 2014 En eventuel fejl på en bil skal oplyses til forhandleren umiddelbart efter, den er konstateret. Det må derfor være førsteprioritet at kontakte denne.

Der er intet i vejen med at køre den til en uvildig mekaniker for at få denne til at hjælpe med at konstatere eventuelle fejl og mangler. Det ville jeg nok selv gøre, hvis jeg havde en mistanke, da jeg ikke selv er tilstrækkeligt bilkyndig til at kunne vurdere sådan noget.

Steffen H
    Der er ikke 6 måneders garanti på en bil, med mindre forhandleren har tilbudt det. Der er to års reklamationsret, hvoraf de første 6 måneder er "udvidet" i den forstand, at man formoder, fejlen var til stede på købstidspunktet, hvis den opstår inden for de første 6 måneder - med mindre forhandleren kan bevise det modsatte.

• #4   22. dec 2014 Mange tak, jeg prøver at skrive til forhandleren.

Kommentér på:
6 måneders reklamationsret på Vectra C med defekter

Annonce