{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for engros
  • #1   4. jan 2015 skal købes over cvr nummer

• #2   4. jan 2015 den skal købes af er firma og det er uden garanti.

• #3   4. jan 2015 Den skal bare købes af et firma, men må gerne sælges videre til dig privat sekundet efter og bruges på normal vis. Forhandleren gør det blot for at undgå lovene omkring forbrugerbeskyttelse - herunder især reklamationsret.

• #4   4. jan 2015 Mine sidste to biler er købt engros, bare får ham til at skrive på slutseddel at det er reservedels bil du har købt. Husk at tjekke bilen grundigt, da der ikke er nogen reklamationsret.

Husk de skal betales kontant, hvis han tilbyder finansiering så må han ikke sælge den engros.

• #5   4. jan 2015 så det vil sige den kan købes over firam og sælges til mig til samme pris lige bagefter og så må jeg køre privat i den ?

• #6   4. jan 2015 Jeps, det er det, det vil sige.

Du skal så bare være opmærksom på, at det helst skal være et firma, der ikke har med bilsalg m.v. at gøre. I så fald vil det "nye" firma jo bare komme til at hæfte for reklamationsret m.v. smiley

Men hvis du fx har et VVS-firma, hvor du køber bilen fra forhandleren, hvorefter du sælger til privat, betragtes det ikke som et forbrugerkøb.

• #7   4. jan 2015 er det så samme regler når der står den sælges til cvr nummer?

• #8   4. jan 2015 Ja, det er i forhandlerens optik bare to forskellige navne for det samme. Det gøres udelukkende for at slippe uden om reglerne for forbrugerkøb, så man undgår bøvl den vej igennem.

• #9   4. jan 2015 okay tak for hjælpen smiley

• #11   4. jan 2015 Kjalle det er jo så ikke helt rigtig i alle tilfælde..
    Som regel gør disse faktorer sig ind om det skal være en engros bil:
    1. Forhandleren mener ikke den passer ind i hans sortiment af biler, men han har blot taget den i bytte i en god handel.
    2. Det kan være en ældre luksus-bil som kører godt - men som han ikke ønsker at tage chancen på med garanti.
    3. Der er simpelthen ingen fortjeneste i at få den klargjort og annonceret at det ville give mening eller overskud.

Jeg har sku været involveret i mange engros handler og jeg har endnu ikke set et rustent lig, en defekt motor eller andet lort..

Kommentér på:
regler for engros

Annonce