T-kryds sammenstød. T-kryds sammenstød.
Hej BG
Jeg var ude for et lille uheld igår morges for enden af min vej, så vil lige høre hvem i mener har skylden (forsikrings mæssigt).
Jeg holder ved t-krydset og kigger begge veje, der kommer ingen, så jeg kører ud (til højre), der er så et dumt sving lige når man kommer ud der fra. Der kommer den modkørende så og ser mig slet ikke (hun lå i min bane og slingrede lidt, så jeg stopper helt op og dytter så hun ser mig. Hun prøver at undvige men tager lige min forskærm, kofanger og blink med.
Vi var begge enige om at det var hendes skyld og hun var uopmærksom.
Da jeg så ringer for at melde det til forsikringen siger de at hun har sagt, at hun var i tvivl om hun var i min bane... Hmmm. Så nu ser det ud til at det er min skyld måske? Det skete cirka 10-20 meter efter min vigepligt.
Men der er ingen beviser for noget, ud over skaderne..
What to do?
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.936
men hun siger hun var i tvivl, og du siger du er helt sikker..
kan forestille mig at det bliver en sag mellem jeres selskaber.
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 80
Hendes forsikring mener nemlig ud fra den udtalelse fra hende, at jeg ikke har overholdt min vigepligt, da denne stadig gælder efter 40 meter fra krydset.
maj 2007
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.600
Så er det jo lige meget om du har kørt ud fra et T kryds eller har kørt ligeud forinden, du holder dig jo i dit højre spor vel ? du er ikke nogen lastbil..
sep 2011
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 318
og hvis du som rolig fortæller hende at det har været hendes skyld.
Hvis i dette tilfælde at hun var en del stresset og blev chokeret.
Ja så vil hun nok uden at tænke sig godt om, svare at det var hendes skyld, uden at give nogen som helst forklaring, på hvordan og hvorledes.
Bare for ikke diskuterer det.
Så næste gang, så grib lige hurtig mobilen og tag en masse billeder, når uheldet lige er sket.
Både af skaden og begge jeres biler, i hvilken position de var i.
Er det en bil både du og hende har ansvar på og hun erkender sig skyldig, så kunne i stille og roligt, sammen kører den hos en mekaniker, eller hos en autolakere som kan give jer en god pris på selve skaden.
Hvor hun derefter betaler lige på beløbet.
sep 2008
Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 340
For sent denne gang - men håber det går.
PS: din vigepligt har absolut nada med dette at gøre. Enten er hun eller du ovre i forkert side af vejen. Når svinget er på "hendes side" - så taler det jo for at hun har "skåret" den lige lovligt meget = hendes skyld. Du kunne jo tage nogle fotos af stedet og sende med "sagen".
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 150
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.824
jul 2008
Et tænkt eksempel : en bil drejer til højre fra en sidevej , føreren kigger kun om der kommer trafik fra hans venstre side , han kommer ud på den anden vej og 20 meter henne af den vej kører han frontalt ind i en modkørende som er ved at overhale en anden modkørende ( de kører ved siden af hinanden så den overhalende bil kører i den "forkerte" vognbane ) hvem har skylden ?
Det er er et tænkt eksempel , og er selvfølgelig ikke det samme som trådstarters , men alligevel lidt det samme når skylden skal placeres .
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.831
Man må aldrig påtage sig skylden i forbndelse med et uheld. Forsikringsselskaberne skal nok selv finde en løsning.
jul 2008
det tror jeg også er det klogeste at gøre
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
Når du kører ud fra sidevejen med ubetinget vigepligt må du ikke være til fare eller ulempe for kørende både fra højre og venstre. LIGEMEGET HVILKEN SIDE AF VEJEN DE KØRER.
Man kan ikke bare sige, "10 meter rundt om hjørnet var min vigepligt overstået"... Sådan kan jo alle bare køre ud og et sekund senere er det ikke deres problem længere...?
maj 2007
Christian L - Hun var ikke igang med at overhale. Det er en meget lille vej
Nu er det jo sådan at man ingenting kan se i det sving før man kommer ud og kører lidt frem, så havde ingen chance for at se hende..
Jeg har taget en masse billeder af bilerne og skaderne og der hvor der ligger glas fra mit blink, men forsikringsselvskabet vil ikke have nogen billeder endnu?
maj 2007
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 466
jan 2006
Derfor skal man helst have et kamera i bilen.
Det, der kan bruges, er færdselsreglerne... Og umiddelbart havde DU vigepligt...
Kan du finde krydset i Google maps og linke til det herinde?
maj 2007
maj 2007
jan 2006
apr 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.636
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.185
Hun har intet at gøre i den forkerte side af vejen, heller ikke ved overhaling (må ikke ske i nærheden af kryds). Du får bøvl med forsikringen med mindre der kan bevises ved billeder eller vidne erklæring(er)
Træls -træls
MVH KP
maj 2007
sep 2008
Følgere: 63 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 340
Skal han til VENSTRE - har han vigepligt for trafik fra både venstre og højre. Skal han derimod til HØJRE - så har han vigepligt for trafik kommende fra venstre. (selvfølgelig skal han holde tilbage hvis der kommer en i "hans" side af vejen fra højre - men igen så har en modkørende intet at gøre i den side af vejen - når vedkommende kommer til en sidevej - med mindre der skal køres forbi parkeret bil - cykel - ??).
Hvis den røde prik markerer hvor de kørte sammen - så har hun da nada at gøre i venstre side af vejen der. Han kører jo så i SIN bane - og er der forhindringer i HENDES side af vejen - så er det sgu hende der skal holde tilbage.
ENESTE spørgsmål er HVEM der var i den forkerte side af vejen.
jan 2006
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.206
Hvis du kikker efter kan du se skiltet for "Ubetinget vigepligt"
Men som også Mr. Vectra er inde på. Hvis sammenstødet er markeret med den røde prik på kortet, så har det intet med vigepligt at gøre. Da Jesper allerede er drejet ud på den tværgående vej, FØR den modkørende kan ses, da hun jo er "gemt" bag svinget.
Men mon ikke forsikringsselskaberne laver den som en 50/50 så bilernes ansvarsforsikring dækker den anden bil! Så er der 2 gange selvrisiko osv. så det bliver billigst for forsikringsselskaberne og dyrest for bilejerne!
jan 2006
Hvis uheldet skete i svinget, så er det 50/50
Hvis uheldet skete 10 meter efter sidevejen, så er det 100/0
maj 2007
Men det hele kommer vidst an på om hun er ærlig om at have været i min vejbane eller ej.. Så nu må vi se
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.206
For det lader jo til at hendes forsikringsselskab vil lade det gå ud over dig.
maj 2007
T-kryds sammenstød.