3.071 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

køb af lorte bil køb af lorte bil

Hey drenge har lige et spørgsmål her på farten.
Jeg vil gerne optjene anciennitet ved at købe noget gammelt lort, som jeg bare kan stille ude foran. Men kan jeg f.eks godt købe en bil hvor der er smadret dit og datten, altså intet fungere. Kan man godt optjene på noget som ikke er godkendt synet osv?

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af lorte bil
  • #1   8. apr 2015 Nej, bilen skal være indregistreret og forsikret i dit eget navn før du optjener noget som helst

• #2   8. apr 2015 Ville ellers være smart med en mark-ræser som optjente forsikrings point..:P

• #3   8. apr 2015 Hvis du starter med at sige til dig selv, at for at din forsikring udviser tillid til dig i fremtiden. Skal du forsikre en bil og vise at du ikke er en økonomisk byrde for dem.

Derfor skal du ha en bil med:
    Nummerplader.
    Disse nummerplader kan kun være monteret, hvis bilen er synet.
    Dette er med 24 måneders mellemrum.

Der er dog ikke noget for at have en nysynet smadret bil til at holde med plader på i to år.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
    #4   8. apr 2015 den skal selvfølgelig være synet og på plader i dit eget navn, så du slipper ikke uden om forsikring og vægtafgift/grøn afgift

• #5   8. apr 2015 Tror du har misforstået opslaget smiley Jeg mener at jeg ville selvfølgelig vil købe bilen i dk og forsikre den i MIT navn. Men spørgsmålet går ud på om det kan lade sig gøre at optjene anciennitet ved køb af en bil uden roder, måske en dør eller uden motor? smiley

• #6   8. apr 2015 Tænkte nemlig også at have sådan en markræser nemlig, også forsikre den men bare lade den stå ved huset :D?

• #7   8. apr 2015 Patrick H
    Det kan du vel teknisk set godt, hvis der stadig er syn på bilen.

Men det ville være en meget dyr måde at optjene anciennitet efter som det ikke er en bil du kan køre i

• #8   8. apr 2015 Patrick Bilen skal kunne synes. Så den skal jo stadig til syn hvert 2. år. Vil du da så skifte bil hvert 2 år? For du skal jo ellers lave den bil så den bliver synet hele tiden. En bil kan ikke synes uden en motor.

• #9   8. apr 2015 Carsten T: Hvordan kan det være dyrt? Den forlader jo ikke stedet ud over syns perioderne? smiley

• #10   8. apr 2015 Og hvor lang tid skal man optjene anciennitet, før det går hen og bliver billigt?

• #11   8. apr 2015 Patrick det er da dyrt at betale forsikring og vægtafgift på en bil du ikke bruger. så kan du da lige så godt købe en bil du kører i og du så betaler det samme for den. Det kan jo godt gå 1 til 3 år. Det er ikke noget der sker på et par måneder hvis det er det du tror. Det regnes i år.

• #12   8. apr 2015 Onceuponatimetherewasalongnameitwassolongeveryoned <<-- Præcist som han sagde?

Hvorfor betale i dyre domme til en bil du ikke bruger?

• #13   8. apr 2015 Er igang med mit andet år med egen bil uden skader, og det er stadig dyrt.. Betaler så nok også lidt ekstra for at have 0 i selvrisiko hvis skaden nu skulle ske smiley

• #14   8. apr 2015 Det er forskelligt fra selskab til selskab hvornår man bliver Elitebillist

https://bilforsikring.dk/elitebilist.php

• #15   8. apr 2015 For at få drømme bilen hurtigere? smiley Hvis jeg ikke gør det nu, så skal jeg gøre det om 2 år alligevel? smiley så smide 15.000 kr hvor alt er betalt (vægt afgift osv!) På det tidspunkt er jeg 18-19 år. Så syner jeg en gammel bil også kan jeg så få f.eks som 20-21 år så kan jeg få en dejlig seat leon til 800 kr mnd med delkasko.

• #16   8. apr 2015 Nogle selskaber giver ancennitet på 45-scootere, som du kan overføre til bil. Det er en noget billigere måde at optjene det på. Du kan købe en scooter for 1000 kr., den skal ikke synes, der er ingen vægtafgift, og du kan forsikre den for under 1000 kr. om året.

Jeg skulle betale 7.000 om året i ansvar for en Kadett 1,2 som ny-bilist, selvom jeg var over 25, så det er en noget dyrere måde at optjene ancennitet. Men ja, bilen behøver som sådan ikke at have motor, ruder, døre, interiør eller andet, når den er synet, hvis planen bare er at den skal holde stille. Dyr plan, men ikke uladsiggørlig.

• #17   8. apr 2015 Patrick H

Haha jeg er bange for at du lever i en fantasi verden.
    Som 21 årig får du ikke en Leon til 800kr. i forsikring, selvom det enda kun er den lovpligtige ansvars forsikring

• #18   8. apr 2015 Martin B: Det med den scooter var da overhovedet ikke en dårlig ide, den kigger jeg lige nærmere på! smiley

• #19   8. apr 2015 Har lige tjekket det op på if forskirking, der tog de 808 kr. mnd for delkasko på en hvid pladet Seat Leon 1p 1.9tdi. 0-10.000 km om året og 4000 kr i selvrisiko. Har lige tjekket det nemlig smiley

• #20   8. apr 2015 Martin B Det er de stoppet med. Tror ikke der er flere der giver for en 45 i dag.

Patrick 15000 hvor alt er betalt? øh tror lige du skal forhør dig om priser på forsikring som ny bilist. Det kan sagtens koste din 12000 kun for forsikring Og så kommer der vægt afgift samt du skal betale for den lorte bil. De penge kan du da så lige så godt bruge på den bil du vil have. Om du giver 12.000 nu eller om 2 år bliver da det samme. Eneste forskel er at du kan kører i den bil og det kan du ikke på din måde.

• #21   8. apr 2015 Det eneste der kan svare sig er at købe en lille MC, en 125cc den skal kun synes ved ejerskifte, og koster 600 i vægtafgift, og ansvar er jo individuelt, men stadig billigere end en bil, og du tjener anccinitet

• #22   8. apr 2015 Patrick H

Det tror jeg bare simpelthen ikke på at der kan lade sig gøre.
    Jeg er Super Elitebillist og 33 år gammel, og jeg ville ikke kunne forsikre noget som helst for 800kr.

Jo måske en veteranbil

• #23   8. apr 2015 Hvis du har mod på at flytte din adresse til udlandet kan jeg skaffe dig en ansvars forsikring til dkk 800 helårlig så kan du overføre ancinitet til dansk selskab efter nogle år

• #24   8. apr 2015 * Carsten T (CopyCat) * det er 800 kr pr måned han mener

Delkasko
    857 kr./md.
    10.279 kr. første år

• #25   8. apr 2015 Fordi du sikkert skal betale for 5000-10000km alligevel. Køb en bil og brug den. Ofte er der fordele i at købe en hent ny minibil.
    Billig ejerafgift.
    Økonomisk i brændstof.
    Relativt driftsikker da den er helt ny og derved sku service være det eneste der koster.
    fordelsforsikring. nogle mærker har en god aftale med 1 firma Andre forsikringsselskaber er bare billige fordi bilen ny og derved mere sikker At køre i... Det andet bliver alt for dyrt.

• #26   8. apr 2015 Nåååårh for pokker, jeg troede kun man snakkede helårligt når man snakker forsikrings priser, my bad smiley

• #27   8. apr 2015 ATT Martin B

http://www.rprhosting.dk/nytsite/forum/viewthread.php?thread_id=156323

* Carsten T (CopyCat) *

Jeg skulle også lige læse det et par gange først, for ja det lød utrolig billigt det han skrev smiley

• Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151
    #28   8. apr 2015 Nu er jeg ikke helt sikkert på hvordan nedenstående fungerer, eller om reglerne måske er blevet ændret siden hen.

Men havde en klassekammerat i gynmnasiet som købte en lille motorcykel til omkring 4000 kr, og den blev kun brugt et par gange om sommeren og ellers stod den bare stille i garagen. Jeg ved han tjente anciennitet på at have den forsikret, men om hvor meget og om hvorvidt det kan bruges til efterfølgende bil eje er jeg ikke sikker på.

Motorcykler har som regel sæson forsikring, så jeg ved at det var en ekstrem billig metode, men igen så jeg ved ikke om man i dit tilfælde kan bruge det til noget men det er da værd at undersøge.

Mvh

• #29   8. apr 2015 Og du kan nok klare en Leon for 15000 med fuld kasko. FR eller Cupra måske lidt mere.

Men det vær da en billig drømme bil.
    Hvis du ikke har tænkt dig at bruge bilen så det vel spildt at smide 8-9000kr for ansvar. Og 2-3000i ejer afgift om året for noget du ikke bruger.

• #30   8. apr 2015 GF har helårs på mc.

• #32   8. apr 2015 Patrick og hvordan kommer du rundt i de år? Du skal vel stadig bruge penge på transport. Så det bliver da en dyre sag det du har gang i her.
    Prisen er jo den samme om du bruger bilen eller ej. Så det er da helt tosset at købe en bil og så lade den stå uden at bruge den.

LN_SCHLESWIG N den går ikke de anerkender kun forsikring perioder hvor du har haft det i Danmark

profilbillede
  • #34   8. apr 2015 onceuponatimetherewasalongnameitwassolongeveryonedied

Du linker til en 8 år gammel diskussion, hvor man heller ikke kan blive enige. Det kan godt være der ikke er nogen, der vil give ancennitet for en scooter, men man kan da altid spørge sit selskab.

Fedt i øvrigt at du finder det gamle MG - jeg var medlem der i mine unge dage smiley

• #35   8. apr 2015 En forsikring bliver ikke kun billigere ved at du køre skadefrit nogle år! Selvfølgelig giver det lidt, men en "drømmebil" vil stadig være dyr at forsikre i en ung alder. De store besparelser på en bilforsikring kommer med din alder. Når du er feks. 30 år gammel, og du samtidigt at har en husforsikring osv. så begynder vi at snakke besparelser! Mange unge tror helt fejlagtigt at de bare skal køre skadefrit i 3 år, og så kan de forsikre en Lexus LFA for 3.000,- i måneden med fuld kasko smiley Jeg har selv måtte vente på at jeg nærmede mig de 30 år, for at få rod til at forsikre min drømmebil.. Men så bliver det også "billigt" at forsikre smiley

• #36   8. apr 2015 Få dig en gammel kæreste, som har ancinnitet, og flyt sammen, så er den der smiley

• #37   8. apr 2015 Køb en ellert den koster ikke noget i vægt afgift og billigt at forsikre. smiley

• #38   8. apr 2015 Martin B ja men forsikringerne har ikke ændret det så man må. Og søger du i forum er der mange der også kan bekræfte at de ikke har kunne få det igennem deres forsikring. Da de netop ikke giver for en 45.

her er det fra 2011 http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=12928&page=3

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 158 Svar: 6.426
    #39   8. apr 2015 Hvis man læser #15 så ser det ud til TS er under 18..... Så der er ingen idé i at købe bil før du er 18 da du ikke optjener point når du er under 18

• #40   8. apr 2015 Kim B ja du har da ret smiley knægten kan jo slet ikke tegne en forsikring på en bil når han ikke er 18 endnu smiley

• #41   8. apr 2015 Trådstarter: jeg er nød til at vide hvordan fanden du syntes det er smart at have betalt forsikring og afgift på en bil, hvorefter du bare vil lade den stå? du skal vel bruge en eller anden form for transport så hvorfor ikke bare bruge den billige bil?

• #43   8. apr 2015 Benny l da man skal være 18 for at underskrive forsikrings papir på en bil. Du er ikke myndig med 16 og derved må forsikringerne ikke lade dig skrive under. En på 16 må kun tegne den lovpligtigeansvar på en 30 knallert. Du skal være 18 ved bil.

profilbillede
  • #44   8. apr 2015

profilbillede
  • #46   8. apr 2015 Så er det da bare at finde verdens mindste bil, med verdens mindste vægt og verdens mindste motor, og få forsikret den med så få kilometer pr år, som muligt..

Så lader man den stå = ingen risiko for at køre galt, og dermed ingen forsikring bawl

Det er den billigst mulige anciennitet går jeg ud fra, hvis man vil det på den måde

• #48   8. apr 2015 Benny det er ikke lovligt. da du ikke kan holdes ansvarligt for det. Sker der skader hvor ejeren skal betale så er det ikke juridisk lovligt og ejeren kan ikke holdes til ansvar da du ikke er myndig endnu

• #49   9. apr 2015 Køb en motorcykel.

En kineser kan købes for 3-4.000kr den skal ALDRIG synes i den tid du ejer den.. vægtafgift er 700kr om året, og forsikringen kan klares for ligeledes under 1000kr..

Så for 1700kr har du et indregistreret køretøjet som du kan optjene anciennitet ved, også til bil i rigtig mange selskaber, og du har ikke brug for motorcykelkørekort for at forsikre den !

• #50   11. apr 2015 Har selv anvendt #49 og sparet mange penge smiley

• Mogens M
    Mogens M Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #51   14. apr 2015 Hvad med moralen her?

Kommentér på:
køb af lorte bil

Annonce