Køb af lorte brugt bil Køb af lorte brugt bil
Har lige brug for at høre, om der er mange der oplever dette:
Man skal ud og kigge på brugt bil.
Sælger fortæller at den er super fin og velholdt, kører perfekt, og ingen rust.
Men når man (jeg) kommer ud, er den TOTALT rådden i bunden, kabine totalt muggen og bare grim og ulækker.
Sælger siger så: Syntes nu ikke det er så slemt, har nu været rigtig glad for den. Ej, det havde jeg godt nok ikke lige set!!
Hvorfor tror sælger, at man deler samme opfattelse?
Regner sælger med at man ikke “opdager det”
Er jeg den eneste, der oplever at sælgere fyrer alt muligt af for at sælge, eller er nogle bare totalt blinde??
Ved at billeder kan snyde. Meeen!!
Kom gerne med nogle eksempler i har oplevet.
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.491
Personligt ville jeg ikke kunne være i mig selv hvis jeg solgte et produkt der ikke lever op til beskrivelsen.
Det ved man jo godt om den gør eller ej.
Iøvrigt som en side bemærkning..
Hvad er det for mennesker der byder på en bil uden at have det den?
Jeg har en til salg for omkring 21.000, og er da åben for forhandling.
Men jeg får hele tiden beskeder af denne type “14000 og jeg henter i morgen”
“15000 hurtig handel”
Fuck nu af!
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4396 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.082
Da jeg så kom ud til forhandleren for at se den, var det meste af interiøret taget ud, og man kunne se direkte gennem bunden. Forhandleren ville ikke gå igang med at lave den før den var solgt. Han lovede at den skulle nok blive "som ny" når han var færdig. Så jeg slog til.
Den stod også fin nok (til prisen) da jeg kom og hentede den. Men efter den første gang med regn, så jeg hvorfor den havde været så rådden i bunden, for der stod 5 cm vand ved bagsædet.
Så jeg tog tilbage til forhandleren, som sagde det kunne han hurtigt fikse. Så hentede han sin boremaskine og borede et hul i bundet af bilen, og sagde at nu kunne vandet løbe ud, så problemet var løst.
Jeg prøvede selv at finde ud af hvor vandet kom ind, men kunne ikke rigtigt finde det. Et par måneder senere totalskadede jeg bilen, og så var det også ligemeget med det problem.
Jeg har købt en del brugte biler da jeg var yngre, og generelt har jeg haft gode eller OK oplevelser.
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 540
Bilen STANK af røg, askebægeret var proppet og der var et stort brændemærke på toppen af instrumentbrættet. Desuden var der rust i.
Jeg gad ikke engang at prøve den... Forhandleren blev meget fornærmet da jeg ellers pænt sagde at bilen ikke var noget og jeg faktisk synes at standen ikke var som beskrevet.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 509 Emner: 208 Svar: 1.050
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 218
for 6 år siden så jeg en pug 206 på dba til 20000, jeg bød 15000 som ubeset i hurtig handel, og sælger sagde fint, her 6 år efter triller den stadig....
så jooo det kan godt svarer sig at skambyde engang imellem....
nogle sælgere sætter også priserne grådigt højt, fordi de tror det er guld de har stående...
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 988
Folk lyver og bedrager ALT hvad den kan trække!!!
Jeg vil sige at 95% af de biler/campingvogne jeg har spildt min tid på i Danmark har været så elendigt at jeg ikke engang vil eje det!!
Jeg kører ikke engang en tur for de er så åbenlyst rustne og ødelagte at det er totalt spildt af tid.
Jeg har kørt over 300km og over Storebælt for at kigge på en fugtfri campingvogn.
Jeg kunne så se fra bilen at der var kommet en anden rude i som ikke havde samme “runding” i hjørnerne så der var lige 1.5 cm sprække mellem vindue og karm??
Kørte bare hjem igen!
Man skulle fanme tvinges til at betale transport udgifter når man direkte lyver i annoncen!
Modsat er min erfaring at tyskerne er langt mere ærlige.
Det er både private og forhandlere og priser op til 150000kr
Jeg vil hellere være 110% reel, sætte det til en god pris og sove godt om natten!!
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 218
ja for tyskerne har da aldrig fusket med km tallet,
men spot on på det sidste du skriver
feb 2005
Men hellere end bil der har kørt 250000km men kører og ligner en der har kørt 150000km end en smask rådden fusk spartlet bil med flere fejl OG spolet tilbage??
Jeg har lige set et eks på en tidligere leaset bil hvor det IKKE kunne opdages heller ikke ved autoriseret værksted!!
Det var dovenskab der afslørede det, rent tilfældigt og det et så genialt at det langt fra er den eneste!
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.280
Komme ind på værkstedet.
Men trælse fejl, som tidligere ejer nok har været bekendt med,
Men som de ikke har oplyst om,
Så nu ejer stå med problemet.
Og en anden tendens er at folk, springer service over, og når så bilen ikke rigtig vil mere, så sælger de den, så næste mand stå med lorten
Som så afspejler sig i det med at folk der har købt brugt bil, så få biler med de trælse fejl på.
nov 2020
Følger: 12 Følgere: 133 Emner: 23 Svar: 73
nov 2007
Følger: 18 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 238
Jeg spørger til billeder af fejl og mangler og modtager et enkelt billede af højre bagskærm som har en mindre rids men dyb. Det fint, jeg fik et lille afslag af prisen og vi aftalte en dag. Jeg købte mig en flybillet og regnede selvfølgelig med at jeg skal køre i den nye(brugt) bil hjem til Aalborg igen.
Da jeg kommer derhen bliver jeg samlet op i lufthavnen af forhandleren og ankommer til butikken et stykke tid efter. Jeg kan allerede se fra hegnet at fælgene på venstre side var ridset, altså virkelig ridset groft ! Så lukker han op og får bakket bilen ud så jeg kan se den ordentlig, hvor den anden side var begge fælge lige så slemme men den ene havde fået et godt tryk ind også. Hans kommentar var "de gode til vinterhjul. Hurtig slibning af kant og en omgang maling, så de gode". Der var ikke 1 karrosseridele som ikke skulle lakeres eller have en grundig omgang 3 trins polering! Der var lige udført service hos ham selv, hvor der anvendt det rigtige olie og derfor ingen olieforbrug men bilen havde ingen oliepind og så var der en android skærm monteret som jeg ikke brød mig om. Men havde kendskab til disse skærme og ved at trykke på et af hjørnerne, kunne jeg komme ind på bilens originale menu og det blev han overrasket over for oliestanden lå på minimum! Ikke nok med det, så under køreturen der begyndte den at ryste helt vildt ved 110 km/t og det måtte være det hjul der var trykket tænkte jeg.
Bilen var bare langt fra hvad han havde lovet og havde så meget lyst til at sige at han må dække mine transport udgifter. Men valgte at holde kæft og få et lift tilbage til lufthavnen skuffet. Flybillet tilbage til Aalborg kostede 1750,- så valgte at tage toget og spilde yderligere timer af mit liv på en forgæves tur takket være en uærlige forhandler ! Aldrig mere
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 509 Emner: 208 Svar: 1.050
En "spejder" tager ud og kigger på den bil man er interesseret i og tager de rigtige billeder. Han er fx uddannet mekaniker og har forstand på biler. Han sender dig en mini-rapport om fejl og mangler og angiver på en skala fra 1-10 om det er et godt køb. Meningen er, at du skal slippe for at køre land og rige tyndt. Han er DIN mand og du skal stole 100% på ham.
Blogger
Jeg ville nok give 2.500 kr. for sådan en service. Måske lidt mere afhængig af hvor detaljeret gennemgang og rapport er.
feb 2005
Problemet er lidt at skal du kigge bil til 30-40000kr kan du nemt skulle kigge på 4-5 stykker inden du finder en du kan leve med, skal man så betale pr stk?
Spejderen har vurderet bilen som ok, efter 3 uger springer tandrem, koblinger går eller dsg gearkassen melder fejl er der så noget at komme efter ved den ærlige spejder? eller er det bare ærgerligt? og hvor står man så reelt? hvad hvis man finder ud af at den nu er spolet og spejder ikke har fundet ud af det?
Hvad så hvis spejders 8´er er min 5´er? så kører man igen ud og bliver skuffet.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.014
Hvis transporten derhen koster under 1000,-... Hvad er pointen med at skulle give 2500,- til en tredjepart?
nov 2007
Det nok mere tænkt for dem der ikke har tiden eller magter turen, hvis den er for lang og skulle ende forgæves
jan 2006
Ok, hvis man ikke magter, så er det selvfølgelig noget andet. Det koster penge at være doven...
Men nu er der bare fordi at der er mange, som beskriver situationen som om de rent faktisk magtede turen, som dog var forgæves og derfor var de ikke tilfredse med at have brugt for mange penge på ingenting. Så det var ikke selve turen, der var problemet, men pengene, som var brugt på den...
Og derfor ser jeg det ikke som en holdbar løsning at bruge endnu flere penge - blot for ikke at tage turen, som man alligevel ikke havde noget imod...?
Men ja, magter man ikke at tage turen, så er det bare til kasse 1...
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 949
Prisen er sat ud fra hvad markedet indikerer, og yderligere forhandling sker på stedet.
Tænker ikke at de mennesker ringer ned i Netto og beder om at de sætter mælken ned med 50 % før de gider tage ned og handle.
nov 2020
En pris kan næsten altid forhandles ned. Også i butikker. Hvis du vil have præcis den pris du angiver i annoncen, skriver du FAST PRIS.
jan 2006
Så selvfølgelig tog han bilen med - til min pris
feb 2005
Det er ikke for sjov jyden forhandler om prisen inden han kører over broen når vi ved at Sjællænderen lokker med at vi handler om prisen når vi er ved bilen, så kører man over broen og så er prisen fast.
Blogger
Hvis bilen stod lokalt, ville jeg ikke give noget, så ville jeg selv tage ud og se på bilen.
Med lad os sige at jeg bor i Aalborg og er interesseret i en bil der står på Fyn eller Sjælland, ja, så kan jeg måske klare turen for 1.000 kr. Men hvad nu hvis der skal laves noget på garantien, så er det lige 1.000 kr. + en arbejdsdag mere jeg skal bruge. Og hvis fejlen ikke bliver løst, eller der dukker en anden ting op som skal laves på garantien, så er det endnu 1.000 kr. + en arbejdsdag.
Alternativet er at bare selv betale for noget som en garanti ellers ville have dækket, hvis ikke man kan/vil tage turen. Og det er nok det jeg ville vælge at gøre, medmindre det er noget meget dyrt.
Så jeg vil betragte de 2.500 kr. til en mekaniker, som går bilen igennem, som en slags "forsikring" mod at der er åbenlyse fejl og mangler, som bør udbedres inden jeg henter bilen, da jeg mere eller mindre opgiver garantien.
Jeg købte engang en bil ved en forhandler der lå ca. 100 km fra hvor jeg boede, og jeg var afsted to gange for at få lavet noget på garantien, og det var pisse irriterende. Det var fejl og mangler jeg ikke selv havde set da jeg så bilen, men som en mekaniker nok ville have fanget. Der gik alt for meget tid med det - og det vil kun blive værre hvis bilen står længere væk.
jan 2006
Det er jo netop dét. Man forhandler hjemmefra. Det nytter ikke meget at tage den lange vej for at forhandle, få en afvisning og tage en Uber hjem...
Og selvfølgelig tager man hjem, hvis bilen ikke er som man troede den var... Men det var nu ikke tilfældet med mine biler. Derfor det med at begynde at prutte om prisen, når bilen er som den er forventet, giver ingen mening. Især, når man har 3 timer hjem...
feb 2005
Jeg ville forsøge at handle prisen på plads inden jeg kørte hvis jeg syntes prisen var for høj.
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 949
Prisen er på ingen måde fast, men jeg forhandler ikke pris uden at en evt køber har besigtiget bilen.
Billeder og beskrivelser afspejler det reelle produkt, og prisen er sat efter tilsvarende biler til salg, og endda i den lave ende.
Det er en useriøs køber hvis vedkommende forventer at forhandle pris uden at have set varen.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 633 Annoncer: 2 Emner: 576 Svar: 15.803
Fidusen ved at få en "ekspert" til at kigge på bilen er jo netop at man får en uvildigs øjne på sagen, men at kobling, toppakning, vandpumpe eller tandrem ryger 8 dage senere, det kan ingen vide, men bærearme, bøsninger, tandstang, kardaner, hjullejer, udstødning og andre synlige defekter kan ses eller føles. Alle 4 hjul må selvfølgelig løftes fri af jorden. Udlæsning af fejlkode kan også være nyttigt.
En vurdering af bilen på en skala fra 0-10 anser jeg som totalt NO GO, lige der vil "spejderen" kunne brænde røven godt og grundigt.
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.621
Priser kan altid forhandles, men hvis prisen er sat rigtigt burde det give sig selv at skambud ikke accepteres, det bliver også skrevet i annoncer mere hyppigt at skambud ignoreres.
Folk der skriver til mig i mine annoncer, og spørger. Hvad er sidste pris?
Hvad er pris. Ægte??. Pris i hurtig handel?? Osv i den dur, gider jeg ikke spilde for meget tid på...
Folk der skriver kommer med et bud som jeg kan acceptere, og skriver “i hurtig handel”, og så begynder at komme med tusinde spørgsmål, eller gennemgår bilen som var det et FDM check, de får pænt besked på at nu stiger prisen altså, for det er ikke en hurtig handel
nov 2009
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 54 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 157
Et konkret eksempel: Jeg har lige haft en BMW e46 325i Touring til salg. Den havde kørt 329000 og car helt nysynet. Forlangte 26.000. Bilen var ikke et suttet bolsje, men kørte perfekt i motor og drivline. Min telefon var rødglødende i en uge af skambud og skulle sende videoer af det ene og andet. Hallo! En baghjulstrukket BMW, næsten 200 hk og mere udstyr end en ny Aygo! Er målløs over hvor useriøse folk sådan en vogn tiltrækker... bud på 15,17,20.000 var hverdagskost... "jamen du sagde den har fejl i lakken og lidt rust'????
nov 2020
nov 2009
Hvad solgte du den så for??
jan 2006
Jeg synes, at det er vanvittigt provokerende, at du bliver vanvittigt provokeret, at der er en eller anden, som byder 20K på en HELT nysynet bil, som står til 26K...
jul 2008
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 318
nov 2020
Men det er selvfølgelig forståeligt, at det er trættende, når prisen er under tilsvarende i samme stand. Dog lyder det til, at du tager det lidt for tungt.
jul 2008
nov 2020
jul 2008
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 284 Svar: 4.890
Også sjovt jeg faktisk ikke har mødt en person som har skambudt IMENS han var ved mig og varen - det altid over nettet...
nov 2007
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.621
Den stod til 14000. De bød 10000.. sagde ok, men det er hurtig handel uden prøvetur... de fik først nøglen da den var omregistreret, lidt knotne, men sådan er det når man byder så lavt... sidste pris min væææn, nej du satme ikke min ven
Køb af lorte brugt bil