1.829 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Køb af lorte brugt bil Køb af lorte brugt bil

Har lige brug for at høre, om der er mange der oplever dette:

Man skal ud og kigge på brugt bil.
Sælger fortæller at den er super fin og velholdt, kører perfekt, og ingen rust.

Men når man (jeg) kommer ud, er den TOTALT rådden i bunden, kabine totalt muggen og bare grim og ulækker.

Sælger siger så: Syntes nu ikke det er så slemt, har nu været rigtig glad for den. Ej, det havde jeg godt nok ikke lige set!!

Hvorfor tror sælger, at man deler samme opfattelse?
Regner sælger med at man ikke “opdager det”

Er jeg den eneste, der oplever at sælgere fyrer alt muligt af for at sælge, eller er nogle bare totalt blinde??
Ved at billeder kan snyde. Meeen!!

Kom gerne med nogle eksempler i har oplevet.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af lorte brugt bil
  • #1   27. feb 2023 De r bliver altid smurt tykt på.

Personligt ville jeg ikke kunne være i mig selv hvis jeg solgte et produkt der ikke lever op til beskrivelsen.
    Det ved man jo godt om den gør eller ej.

Iøvrigt som en side bemærkning..
    Hvad er det for mennesker der byder på en bil uden at have det den?
    Jeg har en til salg for omkring 21.000, og er da åben for forhandling.
    Men jeg får hele tiden beskeder af denne type “14000 og jeg henter i morgen”
    “15000 hurtig handel”

Fuck nu af!

• #2   27. feb 2023 Jeg glemmer aldrig mit første bilkøb. Jeg havde fundet en Volvo 242DL som bare var perfekt. Lavt km-tal, nysynet, god pris.

Da jeg så kom ud til forhandleren for at se den, var det meste af interiøret taget ud, og man kunne se direkte gennem bunden. Forhandleren ville ikke gå igang med at lave den før den var solgt. Han lovede at den skulle nok blive "som ny" når han var færdig. Så jeg slog til.

Den stod også fin nok (til prisen) da jeg kom og hentede den. Men efter den første gang med regn, så jeg hvorfor den havde været så rådden i bunden, for der stod 5 cm vand ved bagsædet.

Så jeg tog tilbage til forhandleren, som sagde det kunne han hurtigt fikse. Så hentede han sin boremaskine og borede et hul i bundet af bilen, og sagde at nu kunne vandet løbe ud, så problemet var løst.

Jeg prøvede selv at finde ud af hvor vandet kom ind, men kunne ikke rigtigt finde det. Et par måneder senere totalskadede jeg bilen, og så var det også ligemeget med det problem.

Jeg har købt en del brugte biler da jeg var yngre, og generelt har jeg haft gode eller OK oplevelser.

• #3   27. feb 2023 Jeg kørte 180 kilometer hver vej for at se på en bil hos en forhandler. Jeg ringere inden, for at sikre mig at bilen var ok, og som beskrevet i teksten. ( Ikke ryger, rustfri, osv.)

Bilen STANK af røg, askebægeret var proppet og der var et stort brændemærke på toppen af instrumentbrættet. Desuden var der rust i.
    Jeg gad ikke engang at prøve den... Forhandleren blev meget fornærmet da jeg ellers pænt sagde at bilen ikke var noget og jeg faktisk synes at standen ikke var som beskrevet.

• #4   27. feb 2023 Tror Danmark er det eneste land hvor mange anvender begrebet "98% rustfri". Ikke 99% rustfri og ikke 97% og heller ikke 95%. Og aldrig 80% rustfri - så tror folk den er pilrådden. Jeg tror mange biler der bliver annonceret som 98% rustfri er pilrådne.

• #5   27. feb 2023 #1

for 6 år siden så jeg en pug 206 på dba til 20000, jeg bød 15000 som ubeset i hurtig handel, og sælger sagde fint, her 6 år efter triller den stadig....
    så jooo det kan godt svarer sig at skambyde engang imellem....

nogle sælgere sætter også priserne grådigt højt, fordi de tror det er guld de har stående...

• #6   27. feb 2023 Det er bl.a. derfor jeg ikke køber bil i Danmark mere.
    Folk lyver og bedrager ALT hvad den kan trække!!!
    Jeg vil sige at 95% af de biler/campingvogne jeg har spildt min tid på i Danmark har været så elendigt at jeg ikke engang vil eje det!!
    Jeg kører ikke engang en tur for de er så åbenlyst rustne og ødelagte at det er totalt spildt af tid.
    Jeg har kørt over 300km og over Storebælt for at kigge på en fugtfri campingvogn.
    Jeg kunne så se fra bilen at der var kommet en anden rude i som ikke havde samme “runding” i hjørnerne så der var lige 1.5 cm sprække mellem vindue og karm??
    Kørte bare hjem igen!
    Man skulle fanme tvinges til at betale transport udgifter når man direkte lyver i annoncen!
    Modsat er min erfaring at tyskerne er langt mere ærlige.
    Det er både private og forhandlere og priser op til 150000kr
    Jeg vil hellere være 110% reel, sætte det til en god pris og sove godt om natten!!

• #7   27. feb 2023 #6

ja for tyskerne har da aldrig fusket med km tallet,

men spot on på det sidste du skriver smiley

• #8   27. feb 2023 7# jeg tror det er LANGT værre i Danmark end Tyskland med spoling af km.
    Men hellere end bil der har kørt 250000km men kører og ligner en der har kørt 150000km end en smask rådden fusk spartlet bil med flere fejl OG spolet tilbage??
    Jeg har lige set et eks på en tidligere leaset bil hvor det IKKE kunne opdages heller ikke ved autoriseret værksted!!
    Det var dovenskab der afslørede det, rent tilfældigt og det et så genialt at det langt fra er den eneste!

• #9   27. feb 2023 Vi oplever flere af vores kunder som købe brugte biler, de kort efter køb
    Komme ind på værkstedet.

Men trælse fejl, som tidligere ejer nok har været bekendt med,
    Men som de ikke har oplyst om,
    Så nu ejer stå med problemet.

Og en anden tendens er at folk, springer service over, og når så bilen ikke rigtig vil mere, så sælger de den, så næste mand stå med lorten
    Som så afspejler sig i det med at folk der har købt brugt bil, så få biler med de trælse fejl på.

• #10   27. feb 2023 Tror nogle folk lyver omkring bilerne, så folk kører derhen og allerede har gjort så meget, at sælger håber på, at de bare køber den alligevel, eller at de ikke kan få sig selv til at sige nej, når de står ansigt til ansigt.

• #11   27. feb 2023 Jeg købte mig en enkelt flybillet fra Aalborg til kastrup for at se på en bil i Brønshøj. På billederne stod den rigtig skarp og havde de rigtige udstyr og så stod den til en god pris ift. markedet. Jeg skrev med forhandler om fejl og mangler. Ud fra prisen tænkte jeg at jeg hellere må være sikker på den er god.

Jeg spørger til billeder af fejl og mangler og modtager et enkelt billede af højre bagskærm som har en mindre rids men dyb. Det fint, jeg fik et lille afslag af prisen og vi aftalte en dag. Jeg købte mig en flybillet og regnede selvfølgelig med at jeg skal køre i den nye(brugt) bil hjem til Aalborg igen.

Da jeg kommer derhen bliver jeg samlet op i lufthavnen af forhandleren og ankommer til butikken et stykke tid efter. Jeg kan allerede se fra hegnet at fælgene på venstre side var ridset, altså virkelig ridset groft ! Så lukker han op og får bakket bilen ud så jeg kan se den ordentlig, hvor den anden side var begge fælge lige så slemme men den ene havde fået et godt tryk ind også. Hans kommentar var "de gode til vinterhjul. Hurtig slibning af kant og en omgang maling, så de gode". Der var ikke 1 karrosseridele som ikke skulle lakeres eller have en grundig omgang 3 trins polering! Der var lige udført service hos ham selv, hvor der anvendt det rigtige olie og derfor ingen olieforbrug men bilen havde ingen oliepind og så var der en android skærm monteret som jeg ikke brød mig om. Men havde kendskab til disse skærme og ved at trykke på et af hjørnerne, kunne jeg komme ind på bilens originale menu og det blev han overrasket over for oliestanden lå på minimum! Ikke nok med det, så under køreturen der begyndte den at ryste helt vildt ved 110 km/t og det måtte være det hjul der var trykket tænkte jeg.

Bilen var bare langt fra hvad han havde lovet og havde så meget lyst til at sige at han må dække mine transport udgifter. Men valgte at holde kæft og få et lift tilbage til lufthavnen skuffet. Flybillet tilbage til Aalborg kostede 1750,- så valgte at tage toget og spilde yderligere timer af mit liv på en forgæves tur takket være en uærlige forhandler ! Aldrig mere smiley

• #12   28. feb 2023 Hvad ville i betale for følgende service:
    En "spejder" tager ud og kigger på den bil man er interesseret i og tager de rigtige billeder. Han er fx uddannet mekaniker og har forstand på biler. Han sender dig en mini-rapport om fejl og mangler og angiver på en skala fra 1-10 om det er et godt køb. Meningen er, at du skal slippe for at køre land og rige tyndt. Han er DIN mand og du skal stole 100% på ham.

• #13   28. feb 2023 #12
    Jeg ville nok give 2.500 kr. for sådan en service. Måske lidt mere afhængig af hvor detaljeret gennemgang og rapport er.

• #14   28. feb 2023 Så lidt ligesom et bilsyn til knap 500kr?
    Problemet er lidt at skal du kigge bil til 30-40000kr kan du nemt skulle kigge på 4-5 stykker inden du finder en du kan leve med, skal man så betale pr stk?
    Spejderen har vurderet bilen som ok, efter 3 uger springer tandrem, koblinger går eller dsg gearkassen melder fejl er der så noget at komme efter ved den ærlige spejder? eller er det bare ærgerligt? og hvor står man så reelt? hvad hvis man finder ud af at den nu er spolet og spejder ikke har fundet ud af det?
    Hvad så hvis spejders 8´er er min 5´er? så kører man igen ud og bliver skuffet.

• #15   28. feb 2023 #13

Hvis transporten derhen koster under 1000,-... Hvad er pointen med at skulle give 2500,- til en tredjepart?

• #16   28. feb 2023 #15
    Det nok mere tænkt for dem der ikke har tiden eller magter turen, hvis den er for lang og skulle ende forgæves smiley i think smiley

• #17   28. feb 2023 #16

Ok, hvis man ikke magter, så er det selvfølgelig noget andet. Det koster penge at være doven...

Men nu er der bare fordi at der er mange, som beskriver situationen som om de rent faktisk magtede turen, som dog var forgæves og derfor var de ikke tilfredse med at have brugt for mange penge på ingenting. Så det var ikke selve turen, der var problemet, men pengene, som var brugt på den...
    Og derfor ser jeg det ikke som en holdbar løsning at bruge endnu flere penge - blot for ikke at tage turen, som man alligevel ikke havde noget imod...? smiley

Men ja, magter man ikke at tage turen, så er det bare til kasse 1...

• #18   28. feb 2023 Jeg er personligt markant mere træt af folk som skriver når man har en bil til salg, og som forventer at man lige slår 40-50 % af prisen før de gider komme og se bilen.

Prisen er sat ud fra hvad markedet indikerer, og yderligere forhandling sker på stedet.

Tænker ikke at de mennesker ringer ned i Netto og beder om at de sætter mælken ned med 50 % før de gider tage ned og handle.

• #19   28. feb 2023 #18 Kan godt høre at du ikke er jyde. Det er jo intet problem at forhandle på stedet, når det maks ligger 30 minutter væk, som det jo er på Sjælland. Når man bor i Jylland, gider man ikke køre 3 timer, bare for at forhandle. Man aftaler pris først, og hvis bilen er som beskrevet, har man en handel.

En pris kan næsten altid forhandles ned. Også i butikker. Hvis du vil have præcis den pris du angiver i annoncen, skriver du FAST PRIS.

• #20   28. feb 2023 Der var engang en jyde, som kom over til mig for at købe bilen... Så begyndte han at prutte om prisen... Det var nok den nemmeste afvisning om nedslag, jeg nogensinde har haft. En ægte jyde kører IKKE tomhændet tilbage efter han har brugt penge på broen - så meget har jeg lært. Så det hed bare: "Nej, prisen er fast - og hvad ville du gøre ved det?"

Så selvfølgelig tog han bilen med - til min pris smiley

• #21   28. feb 2023 Jeg har nu kørt tomhændet hjem fra Sjælland flere gange, det er bare pisse irriterende at de uærlige Sjællændere tror at bare fordi man er jyde tager man deres lort med hjem!

Det er ikke for sjov jyden forhandler om prisen inden han kører over broen når vi ved at Sjællænderen lokker med at vi handler om prisen når vi er ved bilen, så kører man over broen og så er prisen fast. smiley

• #22   28. feb 2023 #15
    Hvis bilen stod lokalt, ville jeg ikke give noget, så ville jeg selv tage ud og se på bilen.

Med lad os sige at jeg bor i Aalborg og er interesseret i en bil der står på Fyn eller Sjælland, ja, så kan jeg måske klare turen for 1.000 kr. Men hvad nu hvis der skal laves noget på garantien, så er det lige 1.000 kr. + en arbejdsdag mere jeg skal bruge. Og hvis fejlen ikke bliver løst, eller der dukker en anden ting op som skal laves på garantien, så er det endnu 1.000 kr. + en arbejdsdag.

Alternativet er at bare selv betale for noget som en garanti ellers ville have dækket, hvis ikke man kan/vil tage turen. Og det er nok det jeg ville vælge at gøre, medmindre det er noget meget dyrt.

Så jeg vil betragte de 2.500 kr. til en mekaniker, som går bilen igennem, som en slags "forsikring" mod at der er åbenlyse fejl og mangler, som bør udbedres inden jeg henter bilen, da jeg mere eller mindre opgiver garantien.

Jeg købte engang en bil ved en forhandler der lå ca. 100 km fra hvor jeg boede, og jeg var afsted to gange for at få lavet noget på garantien, og det var pisse irriterende. Det var fejl og mangler jeg ikke selv havde set da jeg så bilen, men som en mekaniker nok ville have fanget. Der gik alt for meget tid med det - og det vil kun blive værre hvis bilen står længere væk.

• #23   28. feb 2023 #21

Det er jo netop dét. Man forhandler hjemmefra. Det nytter ikke meget at tage den lange vej for at forhandle, få en afvisning og tage en Uber hjem...

Og selvfølgelig tager man hjem, hvis bilen ikke er som man troede den var... Men det var nu ikke tilfældet med mine biler. Derfor det med at begynde at prutte om prisen, når bilen er som den er forventet, giver ingen mening. Især, når man har 3 timer hjem...

• #24   28. feb 2023 #23 Helt enig, er bilen som beskrevet er der er ikke noget argument for at handle den ned i pris.
    Jeg ville forsøge at handle prisen på plads inden jeg kørte hvis jeg syntes prisen var for høj.

• #25   28. feb 2023 #19

Prisen er på ingen måde fast, men jeg forhandler ikke pris uden at en evt køber har besigtiget bilen.

Billeder og beskrivelser afspejler det reelle produkt, og prisen er sat efter tilsvarende biler til salg, og endda i den lave ende.

Det er en useriøs køber hvis vedkommende forventer at forhandle pris uden at have set varen.

• #26   28. feb 2023 Jeg synes ikke man er useriøs hvis man spørger om en bil kan handles til 2.000 mindre end den står til ubeset, og hvis den er fuldstændig som beskrevet, over hovedet ikke.

Fidusen ved at få en "ekspert" til at kigge på bilen er jo netop at man får en uvildigs øjne på sagen, men at kobling, toppakning, vandpumpe eller tandrem ryger 8 dage senere, det kan ingen vide, men bærearme, bøsninger, tandstang, kardaner, hjullejer, udstødning og andre synlige defekter kan ses eller føles. Alle 4 hjul må selvfølgelig løftes fri af jorden. Udlæsning af fejlkode kan også være nyttigt.

En vurdering af bilen på en skala fra 0-10 anser jeg som totalt NO GO, lige der vil "spejderen" kunne brænde røven godt og grundigt.

• #27   3. mar 2023 Ikke 2 sæt øjne ser ens, så om den ene syns noget er ok, er det ikke sikkert den anden gør, og der er altid folk der flueknepper, og vil have noget til og stå bedre end nyt.

Priser kan altid forhandles, men hvis prisen er sat rigtigt burde det give sig selv at skambud ikke accepteres, det bliver også skrevet i annoncer mere hyppigt at skambud ignoreres.

Folk der skriver til mig i mine annoncer, og spørger. Hvad er sidste pris?
    Hvad er pris. Ægte??. Pris i hurtig handel?? Osv i den dur, gider jeg ikke spilde for meget tid på...

Folk der skriver kommer med et bud som jeg kan acceptere, og skriver “i hurtig handel”, og så begynder at komme med tusinde spørgsmål, eller gennemgår bilen som var det et FDM check, de får pænt besked på at nu stiger prisen altså, for det er ikke en hurtig handel

• #28   4. mar 2023 Man kunne selvfølgelig lave et avanceret excel ark hvor svarene udløser forskellige point, og så regner systemet selv en karakter ud, god programmerings opgave, velbekommen.

• #29   4. mar 2023 Når prisen er sat rigtigt, bliver jeg vanvittig provokeret af dem der kommer med urealistisk bud over telefon.
    Et konkret eksempel: Jeg har lige haft en BMW e46 325i Touring til salg. Den havde kørt 329000 og car helt nysynet. Forlangte 26.000. Bilen var ikke et suttet bolsje, men kørte perfekt i motor og drivline. Min telefon var rødglødende i en uge af skambud og skulle sende videoer af det ene og andet. Hallo! En baghjulstrukket BMW, næsten 200 hk og mere udstyr end en ny Aygo! Er målløs over hvor useriøse folk sådan en vogn tiltrækker... bud på 15,17,20.000 var hverdagskost... "jamen du sagde den har fejl i lakken og lidt rust'????

• #30   4. mar 2023 #29 Nu er 20k ikke langt fra 26k. Hvis du forlanger det du har sat den til, så skriv dog fast pris.

• #31   4. mar 2023 Kalle
    Hvad solgte du den så for??

• #32   4. mar 2023 #29

Jeg synes, at det er vanvittigt provokerende, at du bliver vanvittigt provokeret, at der er en eller anden, som byder 20K på en HELT nysynet bil, som står til 26K...

• #33   4. mar 2023 Jeg solgte den for 24. Folk der skambyder har jeg ingen respekt for. Hvis der var mange til salg af samme type bil til samme pris - jamen så helt ok at byde. Men når den er prissat langt under tilsvarende, så bliver jeg hurtig træls... det burde ikke være nødvendigt at skrive fast pris.... bedre folk var realistiske...

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 318
    #34   4. mar 2023 Det er jo ikke til at vide hvad folk har af meninger om den pris de selv sætter. Jeg køber pt lidt overskud af bygge materialer, der er der jo kraftedme nogen som vil have mere end det kan købes for i en trælast. Altså nogen sælgere har ingen skam i livet når de sætter noget til salg.

• #35   5. mar 2023 #33 Jeg tror vi to har meget forskellige definitioner på, hvad skambud er. Min far købte for nogle år tilbage en bil til 15k, der stod til 20k. Det tog sælger meget pænt. At købe en bil til 6000kr mindre end den er sat til er ikke urealistisk. Hvis du mener, at 6000kr mindre er et skambud, men du alligevel sælger den til 2000kr mindre end det du havde sat den til, er der godt nok en fin linje mellem et bud og et skambud.

Men det er selvfølgelig forståeligt, at det er trættende, når prisen er under tilsvarende i samme stand. Dog lyder det til, at du tager det lidt for tungt.

• #36   5. mar 2023 Mathias, prøv at søg på nysynet Bmw'er med 6 cylindre til 26.000. Og se hvor mange der kommer frem... det er klart at hvis man kan finde noget tilsvarende til de samme penge eller derunder, så vil folk selvfølgelig prøve at få et vis afslag. Men når bilen er DK's billigste er det direkte flabet at byde 6-10.000 under pris på en bil til 26. Den bil din far købte - var den i forvejen sat til 10 - 15.000 under andre tilsvarende?

• #37   5. mar 2023 #36 Den min far købte var den billigste på markedet med ca. 5000kr. Og standen var nær perfekt, da det var en samler der ejede den, hvorfor den bare stod til udstilling. Så ja, den var allerede sat billigere end det den faktisk var værd ift. markedet.

• #38   5. mar 2023 Jeg kan ikke vide om den pris din far gav - var den rigtige. Men umiddelbart lyder det som et godt køb. Men jeg ved at bilen jeg solgte var prissat efter et hurtigt salg ift markedet. At folk så starter i telefon med at få et afslag på 25-40 % er direkte til grin. At bilen var sat skarpt I pris bekræftes også af 8 dage inden den var solgt. Til næsten forlangte pris, og 500 visningen på DBA og minimum 40 opkald...

• #39   5. mar 2023 Sælger aldrig noget uden personen kommer og ser varen. Det der online bud kan de fise af med :).
    Også sjovt jeg faktisk ikke har mødt en person som har skambudt IMENS han var ved mig og varen - det altid over nettet... smiley

• #40   6. mar 2023 Havde en som kom og kiggede på min F30 320d, den var prissat 10k under markedet uden at jeg havde undersøgt det grundigt, men fandt bare lidt tilsvarende modeller som ikke havde samme udstyr som min havde. Den havde ingen p-sensor og ingen bakkamera. Da manden kommer med hans far, så siger de at den ingen sensor eller kamera har. Og det tydeligt på billederne at der ingen sensor er og har heller ikke skrevet det nogen steder. De kunne købe den for 155k uden vinterhjul og 160k med hjulene. Så vil de byde 147k og havde sagt inden de kom fra Vejle til Aalborg, 155k sidste pris. De ville give 147k fordi den ikke havde sensor eller kamera. Endte med at sælge bilen til 155k inkl vinterhjul. Men sådan nogle typer der... puha hovedpine

• #41   6. mar 2023 Solgte konens gl c1 nysynet til et par med accent..
    Den stod til 14000. De bød 10000.. sagde ok, men det er hurtig handel uden prøvetur... de fik først nøglen da den var omregistreret, lidt knotne, men sådan er det når man byder så lavt... sidste pris min væææn, nej du satme ikke min ven

Kommentér på:
Køb af lorte brugt bil

Annonce