{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

Byg om fra hvid-plade til gul-plade?? {{forumTopicSubject}}

Hej Bg bruger, tænkte på om der var nogen af jeg der har prøvet at byg en hvidpladers bil om til en gulpladers, eller ved noget om, om det er muligt.

Tænkte fx. hvis man nu har en VW GVW GVW Golf III hvid-pladers, man så ik bare i princippet ku fjerne bagsæder og hva der ellers er, og så bare ta alt det fra en gulpladers at smide over i.. hva ska der til af godkendelser, hvis man kan, og må.

Tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byg om fra hvid-plade til gul-plade??
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   17. aug 2015 Er det for at spare vægtafgift?
    Eller er det pga du ikke har brug for bagsæderne?

Er det 1. Så spare du intet de første par år, da bilen skal have trukket gamle afgift ud (Skat beholder mindst 8500kr af dem) Og så skal der betales ny afgift

Er det 2, så flår du sæderne ud, og forsætter med at køre, der er ingen lov omkring at bagsæderne skal sidde i bilen smiley

• #2   17. aug 2015 både for at spare afgiften og for jeg hellere vil ha en gul-pladers da jeg intet har at bruge bagsædne til smiley

• Bjerggaards

#3   17. aug 2015 Sælg bil og køb en gulpladet, er eneste fornuftige at gøre smiley

• #4   17. aug 2015 Så havde jeg sgu bare pillet sæderne ud?

• #5   17. aug 2015 Hvis du går fra hvidplade golf med dieselmotor til gulplade golf med dieselmotor, så sparer du også 1000 kr/år i vægtafgift fordi der ikke er lovkrav om dieselpartikelfilter i så gamle biler.

Alle de biler du viser i dit billede er jo dieseler der har fået pillet ved indsprøjtningspumpen ... eller benzinere med et alt for stort olieforbrug :-).

• #6   17. aug 2015 .... lovkrav om partikelfiler i så gamle GULPLADEbiler. Der er lovkrav om partikelfilter med tilbagevirkende kraft til 1800 grønlangkål for ALLE hvidpladebiler.

• #7   17. aug 2015 Hvis vi snakker gammel Golf II eller andet af lav værdi, bliver der ikke noget med afgift frem & tilbage....
    Proceduren er:

1: byg bilen om, så den opfylder kravene til varevogne. (Bund, adskillelse m.v.)
    2: kør til syn og få bilen godkendt som varevogn, køb et sæt gule nummerplader...
    3: Kør - kør - kør.... smiley

Gjorde det for en del år siden med en Golf II, godt nok en benziner, for at undgå at skulle føre kørselsregnskab (firmabil), og fordi jeg allerede havde bilen kørende....

• #8   17. aug 2015 Hvis du ændre hvid pladet til gule skal du betale ny reg afgift uanset hvor gammel bilen er
    Gjorde det i 2011, med en golf diesel

• #9   17. aug 2015 LyngeM: er du sikker på du husker rigtigt? Jeg mener helt bestemt at du skal betale afgiften på gule plader ligesom hvis du kom med en tysk bil uden dansk afgift.

Du kan ikke "gratis" bare skifte fra hvide til gule.

• #10   17. aug 2015 Det var før 2011, så måske noget er ændret siden, jfr. det Rene A skriver.... smiley

Det virker bare ikke logisk, da det kun er anvendelsen du laver om på, der er jo betalt rigelig afgift (forskellen fra gule til hvide)

Men sådan er der jo så meget ved SKAT der ikke er logisk.....

• Bjerggaards

#11   17. aug 2015 Så snart man har fat i SKAT, så skal man tænke på den mest logiske og naturlige metode, og derefter regne med det stik modsatte smiley
    Jeg undersøgte det for en kunde i 2014, og der var reglerne på den måde smiley
    Og det var dog på en lidt nyere bil (1999ér) Men der burde ikke være nogen forskel, SKAT har en masse papir arbejde med det, og det skal man jo betale for

• #12   17. aug 2015 Du skal bare bygge den om efter lovkrav. Så kører du til et reg syn,du skal ikke betale afgift, men du får ikke noget til bage. Og købe andre plader.
    Mvh J.A.

• #13   17. aug 2015 Tænker bare at fx. nu har jeg en golf III 1.9tdi Gtd gulplade som ik kommer på vejene igen.
    så finder jeg bare en hvidpladers til billige penge og rykker bagsæderne og det ud, og så tar jeg det fra min gulpladers at rykker over i. så burd det jo være lovligt og ku bliv godkendt

• #14   17. aug 2015 Ja, det er godt nok,det er ikke så svært.

Kommentér på:
Byg om fra hvid-plade til gul-plade??

Annonce