Byg af værksted {{forumTopicSubject}}
Hej BG'er
Jeg skal have bygget et nyt værksted i fremtiden og lige nu der sider jeg så og kigger på nettet i forhold til materialer - Sten / isolering osv osv men det er lidt en jungle for mig. Og derfor har jeg nogen spørgsmål
Jeg har ingen erfaring med bygge osv og derfor er det en hel ny verden for mig at bevæge mig ind i.
Jeg har købt hus for nogen måneder tilbage hvis der står en 140m2 gammel smedie hvor der sådan set er plads nok men det er noget gammelt øv for at sige det rent ud.. og derfor vil jeg gerne rive det ned og bygge et nyt. Jeg skal bruge værkstedet til erhverv og dette har det også tidligere været.
Jeg kan nok godt stå for processen med at rive det gammel værksted ned med nogen gode venner. Men at lave det nye værksted det skal jeg ud og betale mig fra.
Jeg havde i tankerne om at få en enkelt 4 Søjlet lift ind og samtidig en 2 søjlet lift ved siden af. Og jeg havde tænkt at værkstedet skulle være cirka 70m2
Jeg ved godt at jeg kunne ringe rundt til forskellige firmaer og hører på priser men, det kunne også være at nogen af jer havde et fingerpeg af hvad sådan noget egenligt koster ? Eller måske selv har fået bygget noget ?
1. Hvis jeg får et firma til at bygge det, står de så for alle materialerne eller skal jeg selv stå for dem ?
2. Hvis jeg selv skal indkøbe materialerne tror i så prisen så billigere end overnævnte spørgsmål ?
Hvad tror i med et fingerpeg det vil koste at få lavet et 70m2 med toilet, varme, isolering, port osv.
Jeg håber i kan komme nogen nogen gode inputs mm i forhold til hvilke sten man skal bruge og hvad der er fornuftigt
De bedste hilsner
okt 2015
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 305
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
Altså den 2 søjlet lift er selvfølgelig ikke alt afgørende men blot en tanke. Prisen er selvfølgelig en afgørende faktor.
Hvis det koster én million af bygge et 70m2 værksted så finder jeg på en anden løsning haha
i skal se bort fra værkstedsinventaret men kun bygningen.
Mvh
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
Du skal huske at søge nedrivningstilladelse ved kommunen inden du overhovedet afmonterer så meget som et vindue, og bygningen skal screenes for asbest, tungmetaller mv.
Det koster vidst omkring 10.000 kroner.
Og jeg er helt enig mht. størrelsen, 70 kvm2 er ikke nok til to lifte og toilet. En 4-søjlet lift fylder mere end man tror.
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 676
Efter lidt forhandling og research kom jeg ned på 200-250.000 kr for 50 kvm, ved den lokale tømrermester
okt 2015
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 305
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Alt efter hvilke materialer osv der vælges.
Plus hvilken størrelse af forsyning har du inde?
Et værksted med lidt grej, kompressor osv så skal der måske ny stikledning samt større sikring.
Tingene løber hurtigt op.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
Kan den nuværende ikke istandsættes?
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Selvom der tidligere har været erhverv, er det ikke sikkert der kan tillades du laver værksted ifølge lokalplaner og lignende
Derudover er det svært at give en nøjagtig pris, fordi der er mange faktorer som spiller ind. Placering, underlag, kloak, vand, varmekilde, strøm, trykluft, materialer og den slags
Derudover er det også værd at overveje om du måske senere vil udvide, så der er mulighed for det uden at starte forfra
Nogle firmaer tillader du selv handler alle materialer, men overvej om det er en god ide. Du skal jo i det tilfælde stå inde for kvalitet, valg af materialer, fejl leverancer og sørge for alle materialer er der når de skal bruges
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
Så begynd at lede efter en ledhejseport på dba eller lignende, for de kan koste penge hvis du skal ha en ab fabrik. Jeg ved ikke hvad det kan koste, men ikke en million.
Og så bliver du ked af at den kun er 70 kvm.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 14 Annoncer: 2 Emner: 16 Svar: 344
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
I hans projekt vil han jo osse have toilet og bad.
Hvis han vil drive erhverv skal der nok osse være lidt kontor.
Det koster altsammen, især hvis man ikke kan/vil lave noget selv.
jul 2012
jul 2012
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
Alt kan vel renoveres, men igen det er pænt gammelt, og hvis jeg alligevel skal bruge nogen 100.000’er på at renovere det gamle lort, blev jeg lidt nysgerrig på hvad det vil koste at få et nyt værksted
Budgetmæssigt, jeg aner det ikke. Jeg har 2 jobs som mekaniker og synsassistent så sparer penge op. Men har altid gerne vil være “herre i eget hus”
Jeg kan godt gå på kompromis med toilet, da huset jo ligger ved siden ad, men jeg tænkte at det kunne være en god ting at få lavet nu når man var igang. Men igen alting har en pris
Hvis jeg kan købe noget fornuftigt brugt, så gør jeg det. Det skal ikk være dyrere en højst nødvendigt
Det er ikke fordi jeg ikke vil, men jeg har aldrig rørt den form for håndværk før, da jeg stort set kun har skruet på biler. Og når jeg ikke ved særlig meget om det så er det bedre at få andre til at gøre det, jeg har nok nogen bekendte i omgangskredsen der laver noget af den slags arbejde men igen det er ikke venner
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
jan 2021
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 3
Produceret i Danmark
Leveret indenfor 2-3 uger
Laves specielt til dig
Fra 7.995 KR
Du kan vælge gør det selv løsningen, hvor du selv afhenter porten på fabrikken på Fyn eller løsningen, hvor de leverer og monterer porten.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
Byg af værksted