{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.071 visninger | Oprettet:

Byg af værksted {{forumTopicSubject}}

Hej BG'er

Jeg skal have bygget et nyt værksted i fremtiden og lige nu der sider jeg så og kigger på nettet i forhold til materialer - Sten / isolering osv osv men det er lidt en jungle for mig. Og derfor har jeg nogen spørgsmål smiley

Jeg har ingen erfaring med bygge osv og derfor er det en hel ny verden for mig at bevæge mig ind i.

Jeg har købt hus for nogen måneder tilbage hvis der står en 140m2 gammel smedie hvor der sådan set er plads nok men det er noget gammelt øv for at sige det rent ud.. og derfor vil jeg gerne rive det ned og bygge et nyt. Jeg skal bruge værkstedet til erhverv og dette har det også tidligere været.

Jeg kan nok godt stå for processen med at rive det gammel værksted ned med nogen gode venner. Men at lave det nye værksted det skal jeg ud og betale mig fra.

Jeg havde i tankerne om at få en enkelt 4 Søjlet lift ind og samtidig en 2 søjlet lift ved siden af. Og jeg havde tænkt at værkstedet skulle være cirka 70m2

Jeg ved godt at jeg kunne ringe rundt til forskellige firmaer og hører på priser men, det kunne også være at nogen af jer havde et fingerpeg af hvad sådan noget egenligt koster ? Eller måske selv har fået bygget noget ?

1. Hvis jeg får et firma til at bygge det, står de så for alle materialerne eller skal jeg selv stå for dem ?

2. Hvis jeg selv skal indkøbe materialerne tror i så prisen så billigere end overnævnte spørgsmål ?

Hvad tror i med et fingerpeg det vil koste at få lavet et 70m2 med toilet, varme, isolering, port osv.
Jeg håber i kan komme nogen nogen gode inputs mm i forhold til hvilke sten man skal bruge og hvad der er fornuftigt smiley

De bedste hilsner

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byg af værksted
  • #1   2. nov 2020 70kvm bliver for lidt til 2 lifte, samt toilet.. Du kommer over én million kroner vil jeg tro

• #2   2. nov 2020 Hej Søren.

Altså den 2 søjlet lift er selvfølgelig ikke alt afgørende men blot en tanke. Prisen er selvfølgelig en afgørende faktor.

Hvis det koster én million af bygge et 70m2 værksted så finder jeg på en anden løsning haha smiley

i skal se bort fra værkstedsinventaret men kun bygningen.

Mvh

• #3   2. nov 2020 Min kammerat er selvstændig tømrer, og han siger at et godt udgangspunkt er omkring 10.000 pr. kvm2, alt inkl.

Du skal huske at søge nedrivningstilladelse ved kommunen inden du overhovedet afmonterer så meget som et vindue, og bygningen skal screenes for asbest, tungmetaller mv.

Det koster vidst omkring 10.000 kroner.

Og jeg er helt enig mht. størrelsen, 70 kvm2 er ikke nok til to lifte og toilet. En 4-søjlet lift fylder mere end man tror.

• #4   2. nov 2020 Jeg har fået flere tilbud på 500.000 kr for 50 kvm garage (10.000 kr pr kvm)
    Efter lidt forhandling og research kom jeg ned på 200-250.000 kr for 50 kvm, ved den lokale tømrermester

• #5   2. nov 2020 Jeg har selv bygget 50kvm, fuld isoleret med tagpap for omkring 250 også.. Har selv isoleret og sat plader, lys osv op.. Min tanke med millionen var, at der skal ligges vand, afløb, vådrum osv og alt på regning..

• #6   2. nov 2020 Hvis det skal laves med regning på det hele, så skal det hurtigt løbe mod millionen.
    Alt efter hvilke materialer osv der vælges.

Plus hvilken størrelse af forsyning har du inde?
    Et værksted med lidt grej, kompressor osv så skal der måske ny stikledning samt større sikring.
    Tingene løber hurtigt op.

• #7   2. nov 2020 Hvad tænker du det må koste?

Kan den nuværende ikke istandsættes?

• #8   2. nov 2020 Før du går i gang er det ret vigtigt du undersøger om du overhovedet må drive erhverv på adressen

Selvom der tidligere har været erhverv, er det ikke sikkert der kan tillades du laver værksted ifølge lokalplaner og lignende

Derudover er det svært at give en nøjagtig pris, fordi der er mange faktorer som spiller ind. Placering, underlag, kloak, vand, varmekilde, strøm, trykluft, materialer og den slags

Derudover er det også værd at overveje om du måske senere vil udvide, så der er mulighed for det uden at starte forfra

Nogle firmaer tillader du selv handler alle materialer, men overvej om det er en god ide. Du skal jo i det tilfælde stå inde for kvalitet, valg af materialer, fejl leverancer og sørge for alle materialer er der når de skal bruges

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
    #9   2. nov 2020 Prøv at undersøg hvad du skal give for stålspær og sandwichplader (stålplader med isolering). Det går hurtigt med at lukke sådan en hal så. Og så er gulv, sokkel og jordarbejde nok en entreprise for sig.
    Så begynd at lede efter en ledhejseport på dba eller lignende, for de kan koste penge hvis du skal ha en ab fabrik. Jeg ved ikke hvad det kan koste, men ikke en million.
    Og så bliver du ked af at den kun er 70 kvm.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
    #10   2. nov 2020 Husk at 4 søjle lift skal stå lige midt i værkstedet medmindre du vil have 4 meter i benhøjde.

• #11   2. nov 2020 På privatmatriklen fik jeg tilbud på ca. 100kvm isoleret gulv/sokkel resten i stålplader (koldhal) hvor jeg selv skulle stå for isolering af vægge og loft, med 2 porte. Ca 500.000-600.000kr uden isoleringen., der skulle jeg selv afskaffe det der står der(garage)

• #12   2. nov 2020 Migmo

I hans projekt vil han jo osse have toilet og bad.
    Hvis han vil drive erhverv skal der nok osse være lidt kontor.
    Det koster altsammen, især hvis man ikke kan/vil lave noget selv.

• #13   2. nov 2020 Jep, det var bare for at have lidt at sammenligne med. smiley

• #14   2. nov 2020 Som en har skrevet, tænk evt. Stålspær og plader og i brugt evt.

• #15   2. nov 2020 #7

Alt kan vel renoveres, men igen det er pænt gammelt, og hvis jeg alligevel skal bruge nogen 100.000’er på at renovere det gamle lort, blev jeg lidt nysgerrig på hvad det vil koste at få et nyt værksted smiley
    Budgetmæssigt, jeg aner det ikke. Jeg har 2 jobs som mekaniker og synsassistent så sparer penge op. Men har altid gerne vil være “herre i eget hus”

Jeg kan godt gå på kompromis med toilet, da huset jo ligger ved siden ad, men jeg tænkte at det kunne være en god ting at få lavet nu når man var igang. Men igen alting har en pris smiley

Hvis jeg kan købe noget fornuftigt brugt, så gør jeg det. Det skal ikk være dyrere en højst nødvendigt smiley

Det er ikke fordi jeg ikke vil, men jeg har aldrig rørt den form for håndværk før, da jeg stort set kun har skruet på biler. Og når jeg ikke ved særlig meget om det så er det bedre at få andre til at gøre det, jeg har nok nogen bekendte i omgangskredsen der laver noget af den slags arbejde men igen det er ikke venner smiley

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #17   4. nov 2020 Hvis du river ned, så skal der også undersøges mht jordforurening. Jeg har ca 6-7m3 forurenet jord på min grund, det skal koste ca 250.000 kr at få det renset op.

• Gitte L
    Gitte L Tilmeldt:
    jan 2021

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 3
    #18   29. jan 2021 Husk en automatisk Garageport hos NASSAU - du kan designe og se prisen med det samme her: https://nassau.dk/webshop/

Produceret i Danmark
    Leveret indenfor 2-3 uger
    Laves specielt til dig
    Fra 7.995 KR

Du kan vælge gør det selv løsningen, hvor du selv afhenter porten på fabrikken på Fyn eller løsningen, hvor de leverer og monterer porten.

• #19   29. jan 2021 Wow nu er marketing sgu med på banen.

Kommentér på:
Byg af værksted

Annonce