{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.778 visninger | Oprettet:

HÅNDVÆRKERE SE HER !! {{forumTopicSubject}}

Problemer med ARDEX.DK

Mine forældre har lige bygget en stor villa med tilhørende værksted.
Værkstedsafdelingen som består af værksteds rum, lagerrum og fyrrum/depot er støbt med flydebeton, som er helt top kvalitet.
Derefter er er hele gulvet blevet spartlet over med ARDEX's bedste flydespartel. Ifølge Ardex, den stærkeste & bedste spartel på hele markedet, særdeles egnet til industri og erhvervs haller, pga dens styrke.
Spartlen er blevet lagt af et murer firma som på ingen måder har lavet nogen fejl.

Men da vi så begyndte og montere Troltekt lofter og porte fandt vi ud af den spartel ikke holder som lovet.
Når vi har tabt en skrue eller et stykke værktøj på gulvet er der blevet slået skaller af spartlen eller kommet dybe mærker i den.
Da vi ikke kan sagsøge Ardex direkte er vi nødsaget til og lægge sag an imod murerfirmaet, som lægger sag an mod tømmerhandlen (XL BYG), som kører sagen videre mod Ardex.
Tømrerhandlen har nu fået besked fra Ardex, at de ikke er interesseret i og gøre kort proces med sagen.
De vil ikke hjælpe på nogen måde.
De skider åbenbart på kunderne og deres tilfredshed...
Det lyder til der skal Syn & Skøbn på sagen nu.
(Som nu sikkert kan trække ud i lang tid)
Så er det jeg gerne vil høre om der er andre håndværkere som har haft problemer med Ardex?
Så må i meget gerne give lyd fra jer herinde.

Kort fortalt, så vi overvejer at gå til Kontant med sagen for og få Ardex ned med nakken!
Denne her brøler er simpelthen for grov!!!

HAR DU IKKE NOGET OG SIGE SOM HENVENDER SIG TIL SAGEN HER BEDES DU YTRE DIN MENING ET ANDET STED!!!

Vh BOELT.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HÅNDVÆRKERE SE HER !!
  • #1   7. jan 2008 hey jeg er murer selv, det som jeg har at sige i sagen, er at det lyder som en monterings fejl fra murerfirmaets side, dem det kan selvf også være produktet i si selv, men hvor tykt et lag spartel er der på? og er der fibre i?

  • #2   7. jan 2008 Det er ikke fra murerens side der er noget galt.
    Der har været en flok høje herrer fra Ardex ude og se på gulvet og ta prøver. Murerne har meget stor erfaring, og de har aldrig før haft problemer med lignende produkter.
    Jamen aftersom flydebetonen måske var en halv cm ude af vater så er der nok fra 4 til 14 mm spartel?
    Ja det er en form for små tråde deri.


  • #3   7. jan 2008 os en tømrer her...
    vil os mene at den ligger ved murefirmaet, måske har de ik brugt dette produkt før, og derfor lavet den forkerte blanding eller noget med deres måde at lægge det ud..


  • #4   7. jan 2008 Næste gang der skal ligges et gulv, så overvej lige Vesla inden, det er måske lidt dyere, men det er noget der kan holde.

  • #5   7. jan 2008 strit C: hehe ja det er altid trikkers skyld smiley

  • #6   7. jan 2008 Murerne som virkelig er perfektionister til fingerspidserne har styret blandingsforholdet 100% , så de burde ikke kunne stå med skylden.
    Det er er mest irriterende er at alle min fars maskiner står stadig på det gamle værksted.
    Og det værksted er sådan set mit, da jeg har købt det gamle hus..


  • #7   7. jan 2008 gi elektrikkeren skylden vi får den sku altid alligevel

  • #8   7. jan 2008 Nej der blev ikke gået på det mindst en måned efter.
    Gulvet blev lagt helt tilbage i august sidste år.
    Og vi startede på loft omkring oktober tror jeg...


  • #9   7. jan 2008 Men da portene blev monteret tabte en af montørerne en fransk skrue. Den landede på spidsen.
    Og den blev stående på spidsen i spartlen.. Så er spartlen ihvertfald for ringe.
    For hvis det skulle være velegnet til erhver og industri så skulle det da kunne holde til palle løftere, truck kørsel osv.


  • #10   7. jan 2008 det kan skyldes at undergulvet ikke var tørt nok


  • #11   7. jan 2008 blev gulvet forlimet først inden spartling ? for det skal det

  • #12   7. jan 2008 Haha, ja! Giv os (Elektrikerne skylden) Vi får sku altid skylden..

    Ligemget hvad, så er det altid os, at tømmerne, sømmer vores kabler til, er vores fejl, da de ligger forkert.

    Har muerne glemt at lave hul i en flise, er det vores fejl.

    Så ja, giv elektrikerne skylden, for at have gået på spartlen for tidligt smiley

    Nå spøg til side. Har aldrig hørt op produktet, håber i får det erstattet


  • #13   7. jan 2008 Jo tak..
    Det der er mest surt, hvis der går syn & skøn på sagen er det kommer sikkert til og trække ud..
    Der står et komplet tømrer værksted med dårligt gulv så alle maskinerne kan ikke komme ind.
    Og de står og fylder på mit:(
    Mine biler kan ikke komme ind i varmen...


  • #14   7. jan 2008 vil da os mene det skal en form for betonklæber eller lign

  • #15   7. jan 2008 Jeg er selv flisemurer og lægge fliser kun på flydebeton. Jeg må sige at flyde beton er noget lort hvis det ikke er lavet eller blandet rigtig. For de kemikal der er i det kan ligge sig øverst i flydebetonen og gøre den meget sart og slet ikke holdbart. Og der må aldrig komme noget strækt under/oven på noget svagt for så holder det ikke.


  • #16   7. jan 2008 Jamen selve flyde betonen er helt iorden lavet.
    Det er bare det møj spartel ovenpå der er noget lort!
    Der skal ikke fliser ovenpå, meningen var det skulle males med epoxy maling, som på auto værkstederne...


  • #17   7. jan 2008 Jeg vil starte med at sige at jeg er gulvlægger og bruger KUN ardex, det er til dags dato det bedste på marked, og jeg har prøvet en del. Jeg er ked af dit problem, det kan kun være pisse træls. Men jeg har utallige gange oplevet at skulle "skrælle" spartel af efter, at det er murer der har spartlet gulvet, da de åbentbart ikke har styr på en skid når det handler om spartel, sorry alle murer som er her inde, men det er faktum. der kan være mange ting galt, såsom, for meget vand, for koldt, ikke primet, træk, "beskidt" undergulv, beklare men jeg tror ikke andre end murerne får skylden.

  • #18   7. jan 2008 Det kan godt være..
    Møj surt er det ihvertfald.


  • #19   7. jan 2008 hvad stod der på posen de brugte?

  • #20   7. jan 2008 ja undskyld jeg lige kommer med en mere, hvorfor fanden har de brugt fiber spartel for? det var jo et beton gulv, det er jo slet ikke nødvendigt og så er det dyrere.

  • #21   3. mar 2008 Hvor gamel var underbetonen?

  • #22   11. jul 2008 jeg er i lære som gulvlægger .....

    inden muren startet arbejdet med at slibe,prime,også spartle har de så målt fugt i undergulvet.... det kan meget vel være det men det kan selvfølgelig også bare være det spartelmasse i har brugt er har været dårligt det sker engang imellem desværre...


Kommentér på:
HÅNDVÆRKERE SE HER !!

Annonce