{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Gizmo
Gizmo
Biler: 1 Emner: 4 Svar: 12

Solgt bil uden kotrakt. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har været så dum at sælge en sur gammel corolla uden at skrive under på en kontrakt.
Nu har jeg så fået en mail fra skat hvor der står jeg har 8 dage til at få den omregistreret da køberen ikke har gjort det endnu.
Jeg har lige smidt min telefon væk så jeg har heller ikke hans nr. mere, og derfor heller ikke mulighed for at kontakte ham.
Jeg har kigget på skats hjemmeside hvor der står at den kun kan tvangsafmeldes med en købskontrakt(hvilket jeg ikke har), så hvad gør jeg lige hvis han ikke har omregistreret den om 8 dage?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solgt bil uden kotrakt.
  • #1   19. aug 2015 meld forsikring fra

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#2   19. aug 2015 Det har jeg også gjort, det er derfor der er kommet mail fra skat hvor der står jeg har 8 dage til at få en omregistreret eller forsikret

• #3   19. aug 2015 det eneste du kan gøre er at tvangs afmelde den, det betyder så at der går 3 uger fra den dato du tvangs afmelder da du ingen slutseddel har. Næste gang så få køber til at omreg på stedet inden han får bilen, så slipper du for alle de her problemer.

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#4   19. aug 2015 Bjørn der står på skats hjemmeside at der ved tvangsafmelding skal vedhæftes købsaftale?
    Kan man gør det uden eller? smiley

• #5   19. aug 2015 Du kan jo også bare bestille en ny registreringsattest, og afmelde den med den, bilen står jo stadig i dit navn.

• #6   19. aug 2015 Sakset fra skat.dk

"Afmeldelsen sker den dag, vi har modtaget din henvendelse, dog tidligst tre uger efter salgsdatoen. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen på tre uger, fra vi har modtaget din anmodning."

Men hvorfor havde du egentlig afmeldt din forsikring?

• #7   19. aug 2015 her er linket kig under "sælgers rolle"

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817299&vId=0

Men som sagt der går tre uger, dog bliver den nok tvangsafmeldt fra skat´s side da der ikke er forsikring på den

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#8   19. aug 2015 Afmeldte forsikringen da bilen blev solgt smiley

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#9   19. aug 2015 Mange tak for hjælpen. Vil det på nogen måde kunne blive et problem for mig at den ikke er omregistreret. tænker på vægtafgift osv?

• #10   19. aug 2015 Du betaler indtil den er afmeldt eller omreg. Nu ved jeg ikke hvad aftalen er med køber, men normalt afmelder man ikke forsikringen, men bilen hos skat som så afmelder forsikringen, ogd et samme ved omreg.

• #11   19. aug 2015 Vægtafgift er din til den er omreg, sammen med fartbøder, p bøder mm

• #12   19. aug 2015 Hans F.
    Ja det har du ret i, det er med de nye bøderegler blevet en rigtig god ide at bilen ikke forlader din grund før køber har omreg. bilen.

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#13   19. aug 2015 Ahh okay den var træls. Det er første gang jeg sælger bil, så vidste ik det med at man ik afmelder forsikring med det samme, men det ved jeg så nu smiley

• #14   19. aug 2015 Bare skriv en slutseddel i hånden og få en kammerat til at skrive en ligegyldig adresse og en underskrift. Der vil aldrig blive fulgt op på en skid. Kunne ligeså godt være sælger der har skrevet en forkert adresse.

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#15   19. aug 2015 Tvivler på det går smiley

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#16   19. aug 2015 Jeg har hverken registreringspapire, slutseddel, købers navn eller telefon nr. kan jeg så stadig afmelde bilen? Jeg kan jo ikke bevise det har være min?

• #17   19. aug 2015 det opdager de aldrig

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#19   19. aug 2015 Okay tak, men der er slet ik andre muligheder eller hvad? smiley

• #20   19. aug 2015 Jo, find bilen og tage nummerpladerne af den og afmeld nummerpladerne.

• #21   19. aug 2015 Kontakt SKAT
    Og tvangs afmeld bilen,
    Så gå der 3 uge og pladerne,på bilen er intet være

Og glem alt,om det de skriver med 8 dage,
    For når bilen bliver afmeldt,

Går der noget,tid og SKAT op gøre så hvad vægt afgiften er.
    Og sender et giro kort på det beløb du skylder
    Så er det kun og betale det

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#22   19. aug 2015 Okay smiley

• #23   20. aug 2015 #18 evt. udleverer du ikke den nye registreringsattest, før køber har betalt f.eks kr. 50,- for hver dag, han ikke har omregistreret bilen - alternativt beholder du attesten og køber kan uden den og de nye koder, hverken indreg. bilen eller modtage skrotningspræmie smiley

• #24   20. aug 2015 Få dig en ny reg attest, regn sammen hvad du har tabt på at han ikke har omregget, og sig at det beløb må han betale.
    Er det en 2 g?

• #25   20. aug 2015 Hvis jeg forstår tråden rigtig er der ikke gået 3 uger fra salg, så du kan jo være heldig at det er en ærlig mand der så omreg den og alle problemer er løst

• Gizmo
    Gizmo Tilmeldt:
    jan 2013

#26   21. aug 2015 Tak for alle svarene, har snakket med skat og de afmelder den om 3 uger hvis den ikke er omreg. inden da. smiley

Kommentér på:
Solgt bil uden kotrakt.

Annonce