{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Mindre uheld - skal forsikringen involveres? {{forumTopicSubject}}

Har i dag været ude for et mindre uheld - mit første igennem mine 5 år med kortet.
Bilen foran mig vil svinge til højre. Hun blinker, drejer, men klodser bremsen for en cyklist, og jeg kan ikke nå at stoppe helt op da det er plask vådt, desværre. Min højre kofanger får en lille flænge i plasticen og små ridser. Samme historie med hendes bagkofanger. Jeg har ikke kasko, da det er en ældre bil, det har hendes derimod, selvom det også er en gammel spand.

Nu bliver jeg så i tvivl, om jeg lovmæssigt er forpligtet til at kontakte mit forsikringsselskab? Det ville klart være til min fordel, hvis jeg ikke får registreret et "færdselsuheld", da min nuværende forsikring og fremtidige forsikringer vil stige, right?

Tager imod svar, ideer og synspunkter med kyshånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mindre uheld - skal forsikringen involveres?
  • #2   6. nov 2015 Jamen hvis damen melder det til sit forsikringsselskab, så er fælden klappet for dig, du vil uden tvivl få skylden og så er det din forsikring der skal dække.

• #3   6. nov 2015 Det er ikke sikkert din forsikring stiger. Min stiger ikke ved ulykke, jeg bliver bare længere på samme præmietrin.

• #4   6. nov 2015 Du er nok ikke interesseret i at det skal gå igennem forsikringen, da du højst sandsyngligvis vil have forsikrings byrden. Du kommer bagfra, du har ansvar for at holde afstand usanset vejr, forhold, og forankørendes handling, medmindre det kan bevises at den foran kørende gjorde det bevidst.
    Du er ikke forpligtet, men hvis det går igennem forsikringen så skal din forsikring dække den andens skader, og du skal selv betale dine egne skader - hvis du vil selvfølgelig.

• #5   6. nov 2015 Du er ikke forpligtet til at kontakte selskabet, du kan foreslår til modparten at i ordner det mellem jer, dvs. i aftaler hvor mange penge du skal betale og så er den ikke længere...

• #6   6. nov 2015 Hell driver det kan sku for en hver. Har prøvet set samme i et lyskryds, hvor foran kørende midt i krydset hamrer bremsen i, og der var dog grønt lys. Han fik en sviner den gamle nar!

• #7   6. nov 2015 jeg ville klare det privete det er maget hurtiger

• #8   6. nov 2015 Præcis smiley

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #9   6. nov 2015 hvis nogen påkørte mig, måtte de sku tage den med min forsikring - trodsalt det jeg betaler dem for (kasko), nemlig at jeg ikke selv skal stå med det arbejde.
    Også der garanti på rep samt evt. følgeskader der også måtte være dækket smiley

• #10   6. nov 2015 1# Hvem fanden har pisset på din sukkermad til morgen? Vi kan alle lave fejl, og man kan altid være bagklog, længere er den ikke. Kan du ikke byde ind med noget konstruktivt, så behøver du ikke at lave indlæg.

2# 3# 4# 6# Okay, det var også det forløb jeg havde forestillet mig.

• #11   6. nov 2015 Ja tag dig ikke af 1# der er nogle mennesker der snakker som om de er perfekte. Jeg havde ikke været bange for at melde det til mit forsikringsselvskab. Du kunne jo ringe og spørge dem hvordan du står, tror det blivet for dyrt for dig at skulle lave hendes bil på værksted. Forsirkringen er altid super flinke, de vejleder dig gerne, hvis du ikke skriver en anmeldelse har du ikke anmeldt noget til dem. Op med humøret, det har vi alle prøvet, det svært at huske at holde afstand i sådanne en situation som den du kom ud for, men det har du lært til næste gang. Held og lykke

• #13   6. nov 2015 Hold kæft et fjols man. Håber der er en der kører op i røven på dig og derefter stikker af så kan du stå med lorten selv! Eller du selv laver sådan en fejl. Men når nej det er du vel for perfekt til! God weekend spasser

• #14   6. nov 2015 Jeg HAR givet nogle forslag!! Og det er ikke en fejl du har lavet, du har bare kørt for tæt på selvom du sagtens kunne se at forankørende ville dreje - hensynsløs kørsel hedder det! Så DU har pisset på min sukkermad, både ved at køre som du gør, og ved at du ikke læser dine forsikringsbetingelser/vilkår.

Det skal jeg huske når du bilver ramt af et tung køretøj begfra og bliver plantet op i ørven på bilen foran - så skal jeg da være den første til at svinge lovbogen og sige du ikke har holdt afstand... Du kender intet til forhold eller noget, du er bare ude og dømme med det samme - og det skal man ikke gøre når du ikke kender sagen eller har set det ske...

Det er utroligt så ondt i røven nogle folk har....

• #15   6. nov 2015 Hell driver : og hvad med det rådyr du klippede med din 95'er golf med GT lister og bilstein undervogn. Og som du skrottede. Mon ikke også det skete fordi du ikke kørte efter forholdene. Havde du nu bare holdt ordentligt øje i stedet for at rode med radioen, klø dig i røven eller lægge make up... så var det ALDRIG sket... din torsk!

Kæft hvor har du bare ødelagt min dag nu

• #17   6. nov 2015 hahah fede idiot jeg sværger du er bare så fed mand.

er du virkelig 31 år gammel smiley

• #20   6. nov 2015 Jamen hov.... gjorde jeg ikke det samme som dig der? Jeg kommenterede og vurderede en situation jeg ikke anede en skid om?

Btw : its a little Thing called irony smiley

• #21   6. nov 2015 man kalder sgu ikke folk fede idioter på forumer, jeg var sikkert enig med dig den anden dag, men så har der været en sober tone smiley

• #22   6. nov 2015 Haha fucking dårlig taber tag hjem og sut noget pik din svans

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
    #24   6. nov 2015 Daniel R aka helldriver - Som oftest er jeg selv en stor fed idiot at høre på, men må da indrømme at jeg er overrasket over, at der findes en der er endnu dummere at høre på.

• #25   6. nov 2015 Selvfølgelig skal du ringe og snakke med forsikringen.... det er sgu da derfor du har den.....
    Kan kun give"daniel R aka helldriver" 200% ret i ALT hvad han skriver!!!!
    Fucking børnehavegalleri.dk

• #26   6. nov 2015 Dw duck så har du jo også bare bevist du er lige så selvoptaget og en verdens mand som den anden bums. Håber i kører op i røven på hinanden rigtig hårdt. I kan sikkert Lide det smiley

• #27   6. nov 2015 #22 du virker ikke just begavet...

• #29   6. nov 2015 Selvf skal han ikke ringe til forsikringen hvis han ikke har lyst og kan ordne det på stedet med pengene i hånden !!

Hvis hans selvrisiko er 5000kr og hans præmie stiger de næste 3 år så det her uheld kommer til at koste 10.000kr, så er det da bedre at betale 3000kr hvis det er det so modparten kræver !

Hvis hendes bil er en gammel spand og 5000kr så kan det være hun bliver mere glad for at få 3000kr og køre rundt med en skramme i kofangeren, end at få en sprit ny kofanger på en gammel spand og være 0 kr rigere...

• #31   6. nov 2015 sidst jeg bakkede op ind i en anden, der klarede vi det kontant på stedet. forsikring er til uhåndterbare sager. hvis modparten er OK med det, så klar det indvyrdes smiley

Kommentér på:
Mindre uheld - skal forsikringen involveres?

Annonce