{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

HJÆLP til lovgivning {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.
Jeg beklager på forhånd, den lange tale.

Har tænkt/købt mig en bil nr. 2, men der er lidt bøvl med ham her forhandleren.
Ville høre hvad man gør i sådan en sag.
Det ligger således:
Jeg er ude og prøvekøre bilen, vi snakker en pris og jeg godkender den. Siger så, at han skal gå i gang med den, og at jeg vil have den leveret hurtigst muligt.
Først får jeg en dato på 5 hverdage, hvilket er fint med mig, og jeg underskriver slutsedlen, så ringer han mig op og siger at den ikke kan være færdig fordi værkstedet har meget travlt, og at der vil gå yderligere 5 hverdage. Jeg får muligheden for at rive min slutseddel i stykker eller at vente. Jeg venter igen.
Nu da datoen er kommet til, at jeg skal hente den, kører jeg derned, og ser at bilen ikke står som den skal. De små-ting som irriterede mit øje, og som vi aftalte skulle laves, var blevet glemt at blive lavet. (3-4 punkter), mekanisk virker den helt super som den skal.
Jeg bliver på dette tidspunkt lidt irriteret og små-sur over at jeg er blevet sat til at vente i så lang tid, og alligevel får en bil der ikke er "færdig". Og når jeg spørg om bilen bliver leveret nysynet, siger han, at der er 6 måneder til at den skal synes, hvilket ikke er nødvendigt at gøre nu.
Hvad gør man i sådan en sag? Jeg har underskrevet slutseddel, han har smidt bilen i mit navn og smidt nummerplader på, dog skal det siges, at jeg endnu ikke har betalt så meget som 1 kr.

Er det lovpligtigt, at han skal udlevere en kompensation, eller er det lovpligtigt at en bil solgt ved en forhandler, skal leveres nysynet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til lovgivning
  • #1   24. maj 2016 Står de ting nu ville have lavet ikke på slutsedlen? Den skal ikke leveres nysynet, men har i aftalt at den skal være nysynet?

• #2   24. maj 2016 De ting jeg ville have lavet, står på slutsedlen, og han siger selv, at den ikke er som den skal være. Den har ridser på begge højre fælge, som skulle være blevet sendt ind og lavet. Da jeg kom ned til bilen, stod den på "reserve" dæk, og at de først ville komme dagen efter.
    Vi har ikke aftalt at den skulle være nysynet, fordi jeg gik ud fra at den blev leveret nysynet.
    Kan jeg godt, sige til ham at han må skride hvor end han vil med den, og at jeg ikke vil have bilen? Tænker hvad der sker, nu hvor han har meldt bilen i mit navn og smidt nummerplader på, eller kan jeg ikke bare sådan lige?

• #3   24. maj 2016 hhhmmm tænker faktisk handlen ikke er gyldig hvis ikke han levere bilen som beskrevet på slutsedlen? eller også skal han udbedre dem og du får kompensation som du siger?

De fleste levere nysynet efter min erfaring, men ved jo ikke om den stod på nettet, stod på salgsopstillingen eller?

Men hold KÆ.. et fæ han er..

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   24. maj 2016 Naar han er saa ekstrem userioes foer du har betalt ham,hvor serioes tror du saa han er hvis der bliver problemer med den senere hen ? Find en forhandler der driver en serioes forretning i stedet.
    Der er masser af folk ude i det ganske danske land der vaerdsaetter deres kunder,ingen grund til at stoette en der allerede har bevist at du rager ham en hoestblomst...

• #5   24. maj 2016 Han virker som en super sød fyr, og ærlig.
    Men det virker bare til, at han bliver hønset rundt med af værkstedet. Værkstedet er primært for Mercedes.
    Kan jeg påkræve en kompensation? Har ikke lige sat mig ned, for at læse lovgivningen på disse punkter, derfor jeg ville høre om der var nogle kloge hoveder der har styr på dette.

• #6   24. maj 2016 Må give RSP ret.

Virker ret useriøst. Du skal vente længere end aftalt, så den ikke i orden, og han gør intet ekstra eller undskylder.

Jeg ville ikke magte sådan en type.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #7   24. maj 2016 Tja maa du jo om,jeg havde ikke engang overvejet at koebe bil der,men held og lykke.

• #8   24. maj 2016 Læste i indlæg på Facebook, noget med garanti jf. købeloven.
    Ved i hvordan det dækker?
    Er der noget med at, de første 6 måneder, så skal sælger/forhandleren kunne bevise at problemet ved bilen ikke var der til levering, (hvilket er svært indenfor det første halve-år, og dermed hænger de på den), og efter det første halve år skal køber kunne bevise fejlen.
    Eller tar jeg fejl?
    Hvad er garanti jf. købeloven?

• #9   25. maj 2016 Virker sku meget useriøst..
    Du har 2 års reklamationsret ved køb af brugt bil ved forhandler, ikke garanti... Garanti er noget du evt sjal forhandle dig til og skal stå på din købskontrakt... Garantien skal altid stille dig bedre end reklamesionsretten

• #10   25. maj 2016 Ved reklamesionsretten er de først 6 måneder under en formodnings regel der siger at man formoder evt fejl var der ved købstidspunktet og skal udbedres af forhandleren, med mindre der kan bevises at du har misvedligeholdt eller på andre måder er skyld i skaden

• #11   25. maj 2016 Tak for svarene, det fortæller jeg lige videre. smiley
    Lad os se om han giver noget kompensation.

• #12   25. maj 2016
    Tag nu en stille og rolig snak med ham først, inden du fare frem med krav om kompensation. Måske han vil smide et sæt nye måtter, billige nye vinterdæk eller andet i nu du har skullet vente, du skal nok ikke forvente at handlen kan gå tilbage eller at du får en større formue.
    At den ikke er nysynet er jo meget normalt når nu der er 6 måneder til næste syn, det kunne du nok have forlangt inden handlen blev indgået.
    Fejl og mangler de første 6 måneder hænger han som udgangspunkt på.

• #13   25. maj 2016 Hey, til jer der har svaret på mine spørgsmål..
    Var så nede for at hente bilen i dag, og denne gang var alt så bare lavet ved den. Nu står den som et suttet bolche, og jeg fik bilen synet samt tanket op af ham, som en lille kompensation.
    #Bjørn i: Jeg har på intet tidspunkt faret frem. Jeg kan bedre lide, at når vi har en aftale, så har vi en aftale. Men jeg blev nødt til at spørge ham om syn. I første omgang sagde han, at der var noget tid til næste syn og at det ikke var dem der skulle sørge for det. Dog fordi jeg spurgte om kompensation til den længe ventetid, fik jeg synet med oven i.. Nu til dags får man intet foræret, så man må hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt, ellers bliver tingene ikke gjort ordenligt.

• #14   25. maj 2016 Vi er ikke uenige og godt du trods alt kom frem til en tilfredsstillende løsning, enig intet bliver foræret men sim regel kommer man længst med fornuft inden man smider regelbogen efter dem

• #15   25. maj 2016 Netop, men det var også bare for at høre hvordan jeg stod i situationen. Følte lidt at jeg var klemt i en slutseddel, som man måske ikke kunne komme ud af. Men heldigvis fandt vi en løsning. smiley Nu må vi se hvad fremtiden bringer.

Kommentér på:
HJÆLP til lovgivning

Annonce