{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.627 visninger | Oprettet:

Nedim Z
Nedim Z
Tilmeldt:
30. jun 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15

Færdselsuheld på parkering ved Bilka {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri smiley

Jeg skriver herinde for at høre hvordan et uheld jeg havde på en parkeringsplads med en ældre herre skal forstås og se hvem der er skyldig

Det er sådan at jeg leder efter en parkeringsplads, jeg finder så en bil som skal til at bakke ud, jeg stopper self. for bilen og kan se at han skal bruge lidt mere plads, så jeg vælger at bakke min bil for at give mere plads, men mens jeg bakker bliver jeg ramt bagfra af en anden bil som også bakker, han rammer mig så med sit anhængertræk og den formår at komme ind under min bagkofanger og rive den løs (tror fordi han ikke stoppede) jeg snakkede med Herren og ingen visuel skade er sket hans bil, det en meget ældre Citroën fra 99 han kørte i, som har ramt 412.000 mens jeg kører i en C4 fra 2012 af. Han erklærer mig skyldig og jeg siger self. nej til det og siger vi i grunden begge er ellee at han er da der gælder ved en parkeringsplads at der er ubetinge vigepligt når man skal ud af en bås, han var langt fra ude af båsen, han var helt inde, hvilket betyder at han skal holde tilbage for mig, det blev der så ikke gjort.

Jeg vil gerne høre hvad der er hvad og tak skal i have smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Færdselsuheld på parkering ved Bilka
  • #1   30. jun 2016 50/50 fordi i begge bakker,

  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #2   30. jun 2016 Det var også det jeg sagde til ham men han truede med at ringe til politiet og sige at det er min skyld, problemet er at jeg er på ferie nu og havde tænkt mig at melde det når jeg kom hjem da det skete 3 dage før rejsen

  • #3   30. jun 2016 Du skulle bare lade ham ringe for han har jo tydeligvis ikke kigget sig godt nok for inden han bakker

  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #4   30. jun 2016 Han endte opkaldet med "jeg melder dig til politiet, farvel" hvor jeg forklarede ham lovgivningen osv, sagde også at det i sidste ende vil være forsikringen som vælger beslutningen. Det så træls

  • #5   30. jun 2016 Ja en anden gang så bare ring til politiet vis man ikke kan blive enig på stedet smiley så slipper man for kampen med sådan nogle mennesker smiley håber det ender godt

  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #6   30. jun 2016 Det vil jeg have i tankerne hvis noget lignende sker smiley tak skal du ha' smiley

  • #7   30. jun 2016 Hvorfor meldte du det ikke til eget forsikringsselskab med det samme?

    Politiet hjælper ikke i den slags sager, så skal der være personskade.

    Sagen afgøres mellem forsikringsselskaberne


  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #8   30. jun 2016 Det burde jeg også, men vi snakkede nemlig sammen hvor vi sagde at vi begge er skyldige og at det så laves udenom forsikringen, men det bliver så meldt nu smiley

  • #10   30. jun 2016 #7: De kommer også hvis at der er tvist om hvem der er skyld i hvad og kan tage sag på det. Risikoen er så at man kan få klip eller frakendelser hvis at man kalder policen ud, og som man kunne have undgået hvis man havde kunne løse det i fred og fordragelighed.

  • #11   30. jun 2016 Retelse til trådstarter...

    Du har ikke ubetinget vigepligt på p pladser, men højre vigepligt...

    Men i får begge skylden....

    Og nej som der bliver skrevet, politiet kommer ikke med mindre der er personskade...
    Hvorfor er det at han vil melde dig til politiet, når han ingen skade fik....


  • #12   30. jun 2016 Lige en rettelse. Der er ingen af jer der kan påtage jer skylden. Det er op til forsikringerne om at tildele skylden. Så at den ene siger den har skylden og den anden siger modsat. Kan ikke bruges til noget. Da det ikke er op til jer om hvem der har skylden og derved skal erstatte skaden. Det er ene og alene op til forsikringen der vurdere ud fra skades anmeldelsen.

  • #13   30. jun 2016 Og som Buggi siger 50/50

    profilbillede
  • #14   30. jun 2016 #10

    Det er langtfra altid de kommer ud til tvister. De har andet at bruge deres tid på, er selv blevet afvist og fik at vide at det var en forsikringssag som de ikke ville blandes ind i. De ville kun komme hvis der var mistanke om sprit eller personskade.


  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #15   30. jun 2016 Problemet er at jeg er i udelandet og kommer ikke hjem inden slutningen af juli, kan der ske problemer fordi jeg er væk eller lignende?

  • #16   30. jun 2016 hey jeg så lige at der var en som skrev at man har højrevigepligt ved parkeringspladser( noget jeg også lærte da jeg tog kørekort) hvorfor fanden er det så at der er ingen som holder for mig når jeg skal ud fra bilka???????????

  • #17   30. jun 2016 Højre vigepligt på parkeringspladser, medmindre der er optegninger eller tavler der siger andet.
    Men når man bakker ud af båse, har man ubetinget vigepligt.


  • Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 77
    #19   30. jun 2016 ring til dit forsikringselskab og anmeld det med det samme. det ville jeg gøre også selv om jeg var på ferie

  • #20   30. jun 2016 Helt lovligt, så har du faktisk 3måneder til at indberette skadet til dit forsikringsselskab.

    Meeen, syntes det er svinsk at trække den så langt ud, især hvis man står med en bil der er smadret og ikke kan køre, hvis man er afhængig af bilen.

    De lyder dog som om i begge har kunne køre derfra smiley


  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #21   30. jun 2016 Den kan heldigvis køre, det er kun min bagkofanger som er blevet revet af ved dækket smiley men fik en mekaniker til at kigge lidt på skaden og han har gjort sådan jeg kan kører og at det kan holde til jeg kommer tilbage, det bare træls fordi jeg er hos GF og det er tredje gang jeg melder en skade ind til dem, har hørt de smider kunder ud hvis 3 skader opnås, er der nogen som måske kender til det? smiley

  • #22   30. jun 2016 Det kan jeg ikke svare dig på desværre.

    Men er osse selv ve GF, og har kun været ude for en skade, og det var modpartens skyld smiley


  • #23   30. jun 2016 Once, det stoler jeg så bare ikke en skid på. Jeg er "desværre" så paranoid at jeg forventer at forsikringsselskabet deler sol og vind således at begge selskaber scorer selvrisiko istedet for at lade 1 selskab æde hele gildet.

  • #25   30. jun 2016 Ring til politiet og forhør dig hvis du er i tvivl.. men jeg havde helt sikkert bare rejst.. det er ikke tale om et færdselsuheld som så, det er bare en lille skade...

  • #26   30. jun 2016 Danger Dane. Jeg skriver da intet om der kun er en der har/får skylden. Men at ingen af de 2 der har lavet skaden, kan bestemme om den ene eller den anden har skylden. Hvis jeg påkøre dig og du så siger hov det er min skyld(altså dig) så er det ikke det der gælder. Sagen bliver afgjort af forsikringen. Så at en af dem siger de påtager sig skylden kan ikke bruges. Da det skal sendes ind og så afgør forsikringerne hvem der skal betale hvad. Du, som kunde kan ikke sige at det er din forsikring der skal betale ved at du påtager dig skylden. Det har kunden slet ikke ret til og kan det slet ikke. Så tror du misforstod den lidt smiley

  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #27   30. jun 2016 Torben, det ikke fordi jeg kører ad helvedes til, de første 2 gange var modpartens skyld, det er denne gang jeg er skyldig siden det er 50/50.

  • #28   30. jun 2016 Hvis de første 2 gange var modpartens skyld, så går det ikke ud over dig eller noget smiley

  • #29   30. jun 2016 3. Skade kan medføre prisstigning og evt udsmidning. De tæller fra skadestidspunktet.

    Er skaden lille, så kan man altid tilbagekøbe sidste skade af forsikringen, så den ikke tæller


  • #30   30. jun 2016 Men når 2 af skaderne ik var hans skyld, så er det jo ligemeget smiley

  • #31   30. jun 2016 Jep

  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #32   30. jun 2016 Undskyld det var noget vrøvl, deler nemlig bilen, første skade var solo uheld, anden skade var hvor partneren kørte op i bagenden på en anden og tredje uheld er så dette som skete nu med mig smiley men håber da stadig ikke det kommer til stykket med udsmidning


  • #33   30. jun 2016 Tager du den med forsikringen vil de med garanti blive enige om at det er en 50/50 da der ingen vidner er plus i begge bakker!

  • #34   30. jun 2016 hej
    50/50
    Medmindre vidner fra dagen kan bevidne hændelsforløbet og gerne med kamera (russerkamera)
    Påstand mod på stand og så videre
    MVH KP


  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #35   30. jun 2016 Det også det jeg havde regnet med, så sjovt at alle bare vil af med skylden haha smiley

  • #36   30. jun 2016 Ymin mor har engang haft et uheld.. Hun holdte i en skrå parkering og bakkede ud.. Der kom så en bagfra kommende som fik skrabet hele siden af hendes bil..

    Min mor fik skylden for det..

    Som parkeret i en bås har man da i min verden ubetinget vigepligt.. Om folk der køre ude for båsen køre frem eller bakker eller sidelens vil jeg da mene at vedkommende der er i båsen får skylden..


  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #37   30. jun 2016 Det samme skete her, dog var den ældre mand ikke ude af båsen overhovedet, han var stadig godt inde i den og bakkede ud, og ind i mig mens jeg kom bakkende tilbage. Nu må vi se hvad der sker, har været i kontakt flere gange med ham og forklaret hvordan tingene er men han bliver ved med at hæfte mig skyldig, jeg har droppet kontakten og lader forsikringen gøre sit smiley

  • Nedim Z
    Nedim Z Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #39   30. jun 2016 Morten du er guld værd, det var lige det jeg havde håbet på smiley så kan jeg ligeså godt ordne bilen her i udelandet, self. når jeg har valgt at melde det til forsikringen smiley

  • #40   30. jun 2016 Once, hvor har du de billeder fra?

  • #43   30. jun 2016 Madsen hvis du læser det fra forsikringen af så er der forskel på om den ene kun bakker eller begge gør det. Din mor var jo den eneste der bakkede og så er det hende der skal holde øje med at det er fri så hun kan bakke ud.

    Vending, bakning og vognbaneskift m.v.

    § 18. Kørende skal før vending eller bakning sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller ulempe for andre. Vending skal ske forlæns til venstre, medmindre forholdene ikke tillader dette.


  • #44   4. jul 2016 Bagermesteren, den side kan jeg godt finde ;). Men jeg kan så ikke finde pjecen billederne stammer fra.

    Nvm, er fundet:
    http://www.forsikringogpension.dk/Documents/Webpjecer/Bilen_og_forsikring.pdf


Kommentér på:
Færdselsuheld på parkering ved Bilka

Annonce