{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.807 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Tilmeldt:
7. feb 2022
Emner: 1 Svar: 1

færdselsuheld ved en parkering {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver indlægget med henblik på at finde ud af hvem der reelt er skyldig i en mindre ulykke.
Jeg køre ud af en parkeringsplads og ud mod en vej og på hver side af mig holder biler parkering (bilka parkering). Da jeg er igang med at køre ud, vælger en anden billist at bakke ud i mig i sådan en forstand, at jeg ikke er kørt frontalt ind i billisten, men at de har ramt mig på siden af min kofanger samt mit dæk. Jeg holder mig ligeledes helt ved linjerne af denne vej, så antager ikke at det er min fejl.

eller er det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  færdselsuheld ved en parkering
  • #1   7. feb 2022 Han bakker - hans skyld.

    Men oftest vil den blive sådan at I deler hver jeres skade.



  • #2   7. feb 2022 du tog forhåbentlig masse af billeder
    til at bakke din påstand op..

    men i sådanne situationer, er det altid forsikrings selskaberne, der afgøre hvem der har skylden.

    når begge parter, er ved og bakke.


  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    feb 2022

    Emner: 1 Svar: 1
    #3   7. feb 2022 ah fair, eller ikke at jeg skal dele den i og med jeg ikke kan reagere men tak for svar! det skal siges jeg bakker ikke. Jeg kører lige ud mod udgangen af parkeringsområdet hvorefter at personen bakker ind i mig.

  • #4   7. feb 2022 Forsikring kan måske også sige 50/50.. Så i betaler selv for jeres skade.. Men måske smiley

  • #5   7. feb 2022 50/50 betyder ikke at man selv betaler for sin skade, men at hver især giver 50% i SELVRISIKO, ens forsikring betaler så skaden.
    Det prøvede min kone hjemme på egen smalle grusvej.


  • #6   7. feb 2022 Også det prøvede jeg at fortælle.. Betale selv hvis selvrisikoen er for høj :).. Påstand mod påstand altså

  • #7   7. feb 2022 Hvis du holdte helt stille da det skete, så kan det ikke blive din fejl..

  • #8   7. feb 2022 #3 så lyder det som modparten, få hele skylden.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #9   7. feb 2022 Hvis du allerede er ude på "vejbanen" og en parkeret bil bakker ud i dig, så er det deres skyld. De har ubetinget vigepligt.

    50/50 er når begge forlader en bås og rammer hinanden


  • #10   7. feb 2022 "på hver side af mig holder biler parkering"
    "vælger en anden billist at bakke ud i mig"
    " i sådan en forstand, at jeg ikke er kørt frontalt ind i billisten"
    "Jeg holder mig ligeledes helt ved linjerne af denne vej, så antager ikke at det er min fejl"

    DET ER NOK DEN MEST SINDSSYGE FORKLARING JEG LÆNGE HAR LÆST...

    Og jeg kan kun forestille mig, at hvis du kører lige så godt, som du forklarer, er det 150% din skyld smiley


  • #11   7. feb 2022 Hvis bilen der bakker ud på højre side af dig, så har du højre vigepligt, når du er i et p område.
    Dig der skal af men moneterne.


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #13   7. feb 2022 Buggi Boy

    Ja hvis han havde været på vejen, og ikke bakket..
    Personen som påkører trådstarteren har 100% af skylden, alene af den grund, at personen bakker.. Der kunne være, vigepligt(Som der faktisk er for personen som skal forlade p båsen), højre vigepligt, fuld stop, pelekan som var igang med at lande med en ko i munden. Personen som bakker har skylden, da det er deres ansvar at holde øje med andre, og forhindre at de gør noget idiotisk.

    "§ 18. Kørende skal før vending eller bakning sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller ulempe for andre."

    "26, stk. 3;
    "Ubetinget vigepligt gælder endvidere ved udkørsel fra parkeringsplads ..."


  • #14   8. feb 2022 Hvis han bakker og du holder stille, så får han skylden.
    Jeg holdte ved udgangen til en parkingsplads, ved vigepligten til vejen, da en af de biler der holder langs med udgangsvejen og med bagenden ud mod mig, bakker ud i min bagskærm.
    Det blev 100% deres skyld, og min bil blev lavet uden min forsikring blev indblandet.

    Jeg vil dog sige, hvis den forklaring du beskriver i din første post er den du har sendt ind, så enten får du skylden eller de kommer og tester om du er på stoffer. smiley


Kommentér på:
færdselsuheld ved en parkering

Annonce