{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.658 visninger | Oprettet:

tysk bil danmark {{forumTopicSubject}}

Den har sikkert været oppe og vende ufatlig mange gange før, men jeg står i den situation at jeg skal på ferie syd på og lejer en tysk bil til vores lille køretur.
havde regnet med jeg lige kunne smutte ned og hente bilen og så hjem og hente familien, vil helst gerne køre om natten så det passer med vi er dernede og formiddagen/eftermiddagen, havde ikke regnet med det vil være et problem, før jeg får at vide at DET må man ikke ifl dansk lovgivning.
Man må gerne køre tværs igennem danmark hvis man laver en transiterklæring, ifølge denne erklæring, så skal man køre direkte uden stop, man må altså ikke lige stoppe op og samle familien op.

nogen som ved og man kan bøje denne regl en smule?
kan man feks. få en tilladelse til gøre dette, den tyske bil skal som sagt kun være i danmark i kørt tid, nogle timer.

ellers skal vi bare overnatte i feks hamburg, men tid mæssigt vil det bare være helt ude i hampen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tysk bil danmark
  • #1   23. aug 2016 man må vel stoppe og tanke eller hvad ?

Og så står familien tilfældigvis også ved samme tankstation og hopper i... Bagagen har du allerede læsset da du byttede bil smiley

• #2   23. aug 2016 Hvor i DK skal de hentes, og hvor skal i hen?

• #3   23. aug 2016 Det er da bare at køre, der er ikke nogen danske betjente der stopper en tysk indregistreret bil hvis ellers du kører pænt.

• #4   23. aug 2016 Men hvis du bliver stoppet KAN det blive rigtig dyrt. smiley

• #5   23. aug 2016 Hvornår kan man bruge et udenlandsk køretøj i Danmark?

En person med bopæl her i landet må som udgangspunkt ikke bruge et udenlandsk motorkøretøj på færdselslovens område, medmindre kørslen sker som nævnt i Bekendtgørelse nr. 1315 af 9. december 2014 om registrering af køretøjer (registreringsbekendtgørelsen) §§ 12, 15, stk. 2, 17 stk. 2 og 18 - 25.

Der er dog en række situationer, hvor en person med bopæl her i landet må gerne føre et udenlandsk køretøj på færdselslovens område:

1. Ejer eller bruger er passager

Hvis den i udlandet registrerede ejer eller bruger af køretøjet er passager under kørslen. Se registreringsbekendtgørelsens, § 17, stk. 2, nr. 1.

2. Korttidsnummerplader

Hvis køretøjet har korttidsnummerplader/-mærker, jf. § 1, stk. 6, 2. pkt, og § 35 stk. 8. Se registreringsbekendtgørelsens § 17, stk. 2, nr. 2.

3. Køretøj lejet i udlandet

Hvis køretøjet er lejet i udlandet for en periode af højst 7 dage, føreren har ret til at føre køretøjet efter lejeaftalen, og kørslen på færdselslovens område kun sker fra grænsen direkte til det sted her i landet, hvor køretøjet efter lejeaftalen skal afleveres.

Lejeaftalen skal medbringes under kørslen og efter anmodning vises til politiet eller SKAT.

Se registreringsbekendtgørelsens § 17, stk. 2, nr. 3.

• #6   23. aug 2016 vi skal et smut til paris, og jeg skal hente bilen i flensborg. familien sidder hjemme i Århus.. havde håbet på vi kunne køre ved en 01.00 tiden da det vil passe med vi er dernede omkring kl 12.00-13.00.

men bil firmaet lukker nemlig kl 13.00 i weekenden, så det vil blive en smule skævt og starte med at køre til paris der, så vil vi jo være dernede midt om natten.

• #7   23. aug 2016 Med trafikken i Paris vil det da være smart nok at lande i Paris om natten, så skal du bare tjekke om dit hotel har åben for check-in der. Det har de fleste hoteller.. Har ført brugt 3 timer i kø igennem Paris på vej hjem fra vores kontor i det sydlige Paris.

og nej du kan ikke bøje regler for brug af tysk bil i DK som dansker.

• #8   23. aug 2016 Hvis du regner med at kunne køre fra Århus til Paris kl 1 om natten, for at være der kl. 12-13 stykker så tror jeg desværre du er for optimistisk. Der er vejarbejde så mange steder ned igennem det tyske lige nu, og derudover er Paris en lorteby trafikalt. Du skal jo også have en pause eller 3 på vejen.

• #9   23. aug 2016 har lige været paris . der var lidt vejarbejde ved hamborg, men ellers ikke noget som man blev forsinket af .
    svar til : Thomas M

• #10   23. aug 2016 Jeg har også lige været i Hockenheim for at se F1, og det tog 3 timer mere end forventet grundet vejarbejde, og det var en søndag aften. Selvom vi snildt holdte en fart på 180 i timen når man fik lov.

Men der er nu stadig knap 1300 Km til Paris. Man skal immerværk spare på pauser, tankning og undgå alt slags trafik hvis det skal klares på 11-12 timer. Med mindre det er udkants-paris har jeg svært ved at se det ske smiley

• #11   23. aug 2016 Ok måske jeg ikke kan nå det på de 12timer smiley men deromkring måske.. vi skal ikke helt ind til Paris, turen gå til Disneyland smiley

men tror jeg blir nødt til at droppe det med at køre ind i DK med bilen, så evt en slap af dag/aften på et bed and breakfest..

jeg læste inde på skat det med man måtte køre igennem DK med bilen hvis man udfylder den transit formular.. godt nok står der den gælder til gennemkørsel i DK, men måske man kan skrive man køre ind i kruså og ud af kruså samme dag, op igennem DK og ud igen..
    man skal bare være ude af DK inden 24 timer

det er vel en slags gennemkørsel i danmark smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #12   23. aug 2016 Ved ikke om reglerne er lavet om. Men da jeg arbejdede i Frankrig og havde biler lejet af franske udlejningsselskaber kunne vi sagtnes få tilladelser til at køre til vores danske bopæl.
    Men det går ikke skide stærkt med at få dem, men det var muligt.

• #13   23. aug 2016 du kan vel ikke huske hvad den tilladelse hed? kan nemlig kun finde det der hedder transit tilladelse
    https://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1742097&vId=0

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #15   23. aug 2016 Husker det desværre ikke havde et billede af den liggende på en harddisk som desværre er blevet væk.

• #17   23. aug 2016 Går nok ikke når det er en udlejningsbil.

• #19   23. aug 2016 Så ville du ikke få den med på Tyske plader. På Tyske prøveplader kan du kører nogle dage i DK. Men ikke på alm Tyske plader

• #20   23. aug 2016 Bagermesteren jo du kan. Når du anmelder det til skat får du lov til at fører bilen på tyske plader i 30 dage.

1. Inden du indfører et køretøj

Bor du i Danmark og indfører en bil eller MC på udenlandske nummerplader,
    skal du:

Give SKAT besked via denne formular, inden du indfører køretøjet.
    Printe din kvittering, da du skal have den liggende i køretøjet, når du kører på de udenlandske nummerplader.

Import af bil og MC til varig brug

Bor du i Danmark og indfører et køretøj med udenlandske nummerplader, skal du følge de 5 trin til at importere et køretøj. Det er kun dig og din husstand, som må bruge køretøjet.

Er det en virksomhed, der importerer bilen, må køretøjet køres af en fast medarbejder.

• #21   25. aug 2016 det endte med jeg fandt et firma i tyskland som har døgn service, så slipper jeg for alt det bøvl med at køre ind i DK smiley men tak for hjælpen.

• #22   25. aug 2016 Af ren nysgerrighed, hvorfor lejer du en bil ? Kan det svare sig kontra at køre i sin egen ?

• #23   26. aug 2016 jeg syntes bare når vi nu skal på tur og jeg ikke har falck eller lign på min egen, er dette den bedste løsning.. og vi kommer til at køre i en nyere og mere behagelig bil end vores egen..
    har lejet en mercedes c model, skulle efter sigende være en af de nyere modeller, den koster os 2500,- med fri kilometer og kasko mm for 5 dage.

Kommentér på:
tysk bil danmark

Annonce