{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Tysk bil i Danmark ? muligt ? {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.

Har lige et spørgsmål, hvilket er :

Jeg er bosidende i Tyskland og skal tiil at studere i København. og skal bo til leje i Brøndby Er det muligt at jeg tager min tyske bil med. eller hvordan og hvorledes ?

Nogen som har en for kendskab til dette her, eller som kan henvise mig til en hjemmeside eller noget ?

Tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tysk bil i Danmark ? muligt ?
  • #1   11. maj 2011 Har du adgang til det nyeste "motor"? Mener faktisk at der står noget om det der.. Kan dog ikke huske præcist hvad der står..

• #2   11. maj 2011 hvis du i folkeregisteret er tilmeldt i brøndby, må du ikke kører din tyske bil i danmark.

men hvis du stadig har din adresse i tyskland, og ikke tilmeldt folkeregisteret i danmark, må du gerne.

• #3   11. maj 2011 Er det muligt at have en, kan man kalde det en nr.2 adresse, eller ?

• #4   11. maj 2011 det er da noget med at man skal opholde sig de fleste dage i udlandet før du må gøre det?

• #5   11. maj 2011 Altså, weekenderne vil jeg være i Tyskland. Men synes ikke rigtig jeg kan finde noget info på nettet, vil helst ikke komme i klemme smiley

• #6   11. maj 2011 Som Rune K skriver, hvis du er i Danmark mere end halvdelen af året, så må du ikke.

Men selvom man er mindre tid i Danmark, så kan man også komme i klemme, hvis man har et tilhørsforhold, det vil sige du har en adresse i Brøndby, og studerer i Danmark, ergo bor du i Danmark, og du har 14 dage til at indregistrere din bil i Danmark.

Men hvis det er den Mercedes Te320, så kan afgiften ikke være særlig stor, og så er det nok ikke værd at løbe den risiko der er for at komme i fælden.

• #7   11. maj 2011 Men Skat kan helt præcist fortælle dig hvad du må og ikke må.

• #8   11. maj 2011 Må jeg godt melde post adresse til i Brøndby, og ikke melde til i folkeregister.

• #9   11. maj 2011 Thorbjørn F >> Det kan du sikkert godt, men du slipper ikke for at betale afgift af bilen, for du har allerede et tilhørsforhold idet du studerer i Danmark, og du ikke kører hjem hver dag.

• #10   11. maj 2011 Thorbjørn F: Der er ingen vej udenom, hvorfor skulle du også kunne ligge og køre på de danske veje, bruge faciliteterne, uden at betale for dem som vi andre - Naturligvis kan du ikke det! smiley

• #11   11. maj 2011 ej hvor er det bare øv, så skal jeg have dansk bil

• #12   11. maj 2011 *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude! : Det kunne jo være at der var et lille smuthul :d hehe

• #13   11. maj 2011 Thorbjørn F: Ja, men de har sgu været dygtige til at få dem lukket´, der var! Men som Brian skriver, hvorfor så ikke betale den reg. afgift?

Jeg søgte lige for dig, inde på skat og fandt en som din der lgie er blevet ind. reg. her i marts, se disse specs. om det ikke passer på din:

Art Personbil
    Mærke MB
    Model 320
    Typebetegnelse 124092
    Registreret 1. gang 08-02-1993
    Karosseri type 101 - Stationcar - personbil
    Antal døre 5
    Motor, volumen (cc) 3199
    Motor, ydelse (hk) 220
    Antal gear 5
    Drivkraft b
    Kørte (km) 209000
    Ekspeditionsdato 07-03-2011
    Km +10600
    Stand -2400
    Brændstofforbrug (km/l) 10½
    Antal airbags 2

--------------------------------------------------------------------------------

Oprindelig nypris inkl. afgift (kr.) 919666,00
    Afgiftspligtig værdi (kr.) 33236,00
    Handelspris inkl. afgift (kr.) 87200,00
    Registreringsafgift (kr.) 53964,00

• #14   11. maj 2011 Når okey, det var trist men på den anden side også iorden smiley

Det var en noget lavere afgift som du har fundet end, som jeg har fået
    jeg fik at vide jeg i hvert fald skulle regne med 65000. Men at det er lavere er kun top.

Mange tak for hjælpen

• #15   11. maj 2011 Så lidt da! smiley - Men huske, at de reg. afgifts er eksempler på andre biler, der ligner, men ikke tilsvarer den 100% - Så der kan være afvigelser!

Al held og lykke!

• #16   11. maj 2011 Han må vel gerne have et "sommerhus" bilen må bare kun være i landet i 3 mdr. Er det ikk noget i den stil, men ring til skat de kan hjælpe dig 100% ..

• #17   11. maj 2011 Der er smuthul, men det vil SKAT intet om

Jeg kan, hvis tid er, scanne dig dokumenterne ind. Hvis du kan bevise, at dit ophold kun er midlertidligt (dvs. under studiet) og at du kun opholder dig 3 nætter i DK pr uge få særtilladelse om et bruge bilen et år ad gangen, dvs. det skal søges igen hvert år. De tre nætter er ca.

Der findes INGEN 180 dages regel da mange udenlandske studerende godt kan få 180 dage regel til at passe, men ikke at de tager hjem hver uge.

Dette kan du gøre hele perioden mens du læser. Du skal dog finde en dygtig advokat der kikker præcis på dine forhold og argumenterer for dette.

Det bedste er at flytte og tage din tyske bil med. Du bogfører dine ture og så går du til advokaten og i får skrevet til SKAT.

Det tager lidt tid, men så får du en lap papir hvor der står du må bruge din bil i et år.

Skriv pb for mere.

• #18   11. maj 2011 Stage - photo session -: Ja da, opfordrer da manden til at bryde andre love - Bosæt dig i et sommerhus, beregnet til FRITIDSBEBOELSE, ha en falsk c/o adresse og lades som om du kun er i landet halvdelen af året mens du studerer fuldtid....hmmmmmm

Skarpt påfund ellers, kom du selv på den.................. ;0)

• #19   11. maj 2011 Hamsteren: du må gerne bo fuldtid i et sommerhus ..
    han må bare ikke have hans bil i landet i mere end x antal uger/mdr.
    så det er intet med at bryde loven,
    lad os sige bilen må stå landet 3 uger af gangen, så kan han køre den hjem og lade den stå i tyskland nogen tid.
    så må han jo finde ud af hvornår det er vigtigst for ham at have en bil smiley ..

• #20   11. maj 2011 du må ikke bo fuldtid i et sommerhus i Danmark medmindre du er pensionist eller førtidspensionist (fx pga. livstruende sygdom el andet). Evt kan der gælde nogen mere specifikke regler fra kommune til kommune, men helårsbeboelse er definitivt ikke tilladt. Samme gælder for kolonihavehuse.

At det så ofte aldrig bliver opdaget etc. er noget helt andet. Men så man man også lade være med at flytte adresse til landet og bo i en lejlighed, det bliver nok heller aldrig opdaget. Vil man snyde er der altid veje, men man kan også bruge loven som den er og se om der er en mulighed.

• #21   11. maj 2011 Skat tjekker jævnligt op ved grænser og lignende, så de kan se om du kommer i din udenlandske bil, men stadig har tilhørsforhold til Danmark.

Og nej, du må ikke bo i et sommerhus som helårsbolig.

Alt andet lige, der skal betales registreringsafgift som alle vi andre. Det er den eneste lovlige måde at gøre det på.

Den anden med at få en advokat, og dokumentere osv. Er det ikke meget bøvl at gøre ud af at få lov til at køre i en 18 år gammel Mercedes?
    Var det så ikke bedre at købe en dansk bil der var lidt billigere, og så sælge den efter endt studie?

• #22   11. maj 2011 hmm hvordan kan det så være at jeg selv + en masse af det folk der bor i den samme by som jeg, bor i et sommerhus hele året ? .. kender også flere der bor i deres sommerhus i vejers og blåvand hele året ..

• #23   11. maj 2011
    Stage - photo session - >> Hvis det er et område for sommerhuse, så må man ikke, men der er flere og flere områder hvor det bliver godkendt som helårsbolig, men så er det ikke længere et sommerhus.

• #24   11. maj 2011 jo bor i nymindegab, og her er ingen beboelses tvang . ergo jeg kan leje mit hus ud og købe en lejlighed i kbh smiley ..

• #25   11. maj 2011 Stage - photo session -: Lige meget hvor mange gange du gentager dig selv, bliver det ikke sandt :0)! Og ja, du kan leje dit sommerhus ud, men det har stadig samme status, nemlig til fritidsbeboelse og i områder hvor der ikke er beboelsestvang, kan det være langt sværere at få ændret fritidsbeboelses statusen, da der ofte vil være andre ledige boliger!

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648075&vId=0

• #26   11. maj 2011 Stage

jeg tror du blander ting sammen. Som tidligere skreven må man ikke bo i et sommerhus som fast bopælsadresse.

brian

det er jo ikke kun bilen der er betydelig billigere i Tyskland, det samme gælder forsiking og miljøafgift. Forsikring koster ofte kun 3-4.000 kr fuld kasko for biler der i DK koster 20 kilo og opefter. Selv en porsche 911 turbo kan du forsikre til 7000 kr fuld kasko som ung.

• #27   11. maj 2011 Dr. Bombe >> Hvis han køber en billigere bil i Danmark, så kan forsikringen næsten være ligemeget. Ansvarsforsikring koster jo heller ikke så meget, hvis man har bare en smule anciennitet...
    Men alt andet lige, hvis man vil bo i Danmark, så må man jo følge reglerne...

• #28   11. maj 2011 forsikringens grundpræmie er jo ligemeget, om du kører en bil til 2000 kr eller til 2 millioner. Dvs ansvar vil jo altid koste mindst 3000 kr. Bare for at sammenligne så koster det mig 5000 kr ansvar forsikring i DK, i tyskland ikke mere end 2500 fuld kasko.

Men det er rigtigt, vil man bo i DK skal man fælge reglerne, MEN hvis DK vil være med i EU skal de også følge deres spilleregler. Det er nemlig ikke et slaraffenland hvor man kan tage det man synes mest om, og det gælder både staten og borgerne.

Dvs. hvorfor ikke udnytte det og køre rundt til en bil der koster inden penge men kører mindst lige så godt, bare med tyske plader på? Det er rigtigt man lige skal lave lidt arbejde for det, men så fungerer det altså udemærket.

Og pbøder slipper man også for med de tyske plader ;-P

Kommentér på:
Tysk bil i Danmark ? muligt ?

Annonce