{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.897 visninger | Oprettet:

Ændring af veteran fra 35 til 30 år? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg har hørt en fugl synge om at EU har vedtaget at veteran opnås ved 30 år og ikke 35 som nu i DK (og dermed nedsat vægtafgift allerede fra 30år). Det skulle træde i kraft fra næste år (2018) men jeg synes ikke jeg kan finde fakta om dette.

Nogen der kan be-/afkræfte og gerne med et link eller lign. til fakta.

mvh Frank

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring af veteran fra 35 til 30 år?
  • #3   26. apr 2017 Det er vigtigt lige at bemærke at det KUN er i forhold til Færdselsstyrelsen at regler bliver ændret dvs sige regler for syn, skatte/afgift mæssigt ændre det intet som det ser ud pt.

• #4   26. apr 2017 En bil på 30 år ser jeg ingen fordel i med nuværende afgiftsregler at importere som veteran, eller indregistrere som veteran.

I praksis betyder det at man næste år kan indregistrere en BMW E34 som veteran men taget i betragtning hvor god bilen er som hverdagsbil giver det ingen mening at acceptere et sæt sindssyge regler for brug af bilen for at have den på veteranforsikring.

Dog er det ikke rent lort, hvis vægtafgiften bliver 1/4 på biler på 30 år betyder det at Mercedes E klasse bliver væsentlig billigere i drift, da vægtafgiften på en 300TD i dag er 14.720.- kr (komplet idioti) og den vil i så fald falde til 4.430.- kr årligt inkl partikelfilterstraf..

• #5   26. apr 2017 RUH som jeg skrev for nuværende bliver skat/afgift reglerne ikke ændret dette inkluder som jeg har fået oplyst også vægtafgiften, men det kan ændre sig, der ud over kommer der skærpede krav til at bilen skal fremstå originalt .
    Fordelen bliver syn hver 7. år og lav forsikring hvis man kan leve med ulemperne ved det.

• #6   26. apr 2017 Bjørn i - det var også derfor jeg skrev "hvis" smiley

• #7   26. apr 2017 Takker for svar, havde lige glædet mig til at indregistrere en Golf 2 som veteran ;o)

• #8   26. apr 2017 Det kan du stadig gøre, men du får bare ikke billig vægtafgift, med mindre det ændre sig.

• #9   26. apr 2017 Til gengæld må du kun køre i den xx måneder og xxx antal km årligt og skal have en anden bil indregistreret ved siden af...

• #10   26. apr 2017 Alm. Brand har noget de kalder brugs-veteran eller sådan noget. Der er lidt løsere krav til hvordan du må bruge bilen, hvor mange km osv. Det er ikke en reklame for Alm. Brand, bare til info smiley Jeg fik det tilbudt på min Kadett C, men kører stadig for langt til at det kan lade sig gøre. Jeg tror det er max. 10.000 km.

• #11   28. apr 2017 Det vil sige at når reglen træder i kraft så er der veteran afgift ved import på en 30 årig bil? + veteran forsikring? men den årlige vægtafgift er først nedsat ved 35år?

Det vil blive en nummer 2 bil, da jeg kører alt for langt til dagligt til sådan en gammel spand ;o)

Takker for svar

• #12   28. apr 2017 nej ikke veteran afgift, skat følger som sat ikke efter hvad færdselsstyrelsen gør, alt det her er pga noget EU halløj, afgiften bliver som nu, med mindre skatte ministeriet ændre mening.
    Det er, som tidligere skrevet, Syn hvert 8. år og en billigere forsikring, og lidt andre krav til originalitet af bilen, dvs kraftigt ombyggede biler kan ikke bliver veteranbil.

• #13   28. apr 2017 Det er som jeg forstår det fordi alle andre EU lande har veteranbilerne på 30 år men Danmark er vist det eneste land hvor grænsen er 35 år.

Kommentér på:
Ændring af veteran fra 35 til 30 år?

Annonce