{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.828 visninger | Oprettet:

Andreas H
Andreas H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Bil med gæld til Skat {{forumTopicSubject}}

HEj BG,

Jeg købte for knap to år siden en lille bil til små penge. Bilen var på daværende tidspunkt nysynet og jeg har glædeligt kørt i den i knap to år. Jeg vidste godt på daværende tidspunkt at bilen nok ikke ville klare et syn mere.
Jeg er her før skrotning ved en tilfældighed blevet opmærksom på at der er 20.000 kr. i udlæg til Skat i en tidligere ejers navn fra 2014.

Mit spørgsmål er om jeg på nogen måder kommer i klemme ved at skrotte bilen, da det ikke ser ud til at pengene er betalt ind til Skat af denne tidligere ejer.
Jeg var ikke klar over denne gæld da jeg købte bilen, men jeg går ud fra at jeg ikke kan komme til at overtage denne gæld personligt så længe den står i en tidligere ejers navn og bilen. Bilen kommer så ikke til at eksisterer mere, men den tidligere ejer har stadig gælden eller hvordan fungerer det?

HAr forgæves prøvet at google mig frem uden held.

Håber i kan svare mig på dette!

vh Andreas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil med gæld til Skat
  • jans
    jans Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 16
    #1   3. jun 2017 Stil du den bil tilbage og tag det hele som en oplevelse ,,, ingen grund til at lege med ilden ,,, og vær glad for at den ikke står i dit navn vh jan

• #2   3. jun 2017 vis der er pant i bilen følger den bilen og ikke personen

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2013

#3   3. jun 2017 Fedt! Så jeg kan godt skrotte bilen uden at bekymre mig om den tidligere ejers gæld til skat?

• #4   3. jun 2017 Som udgangs punkt er det tidligere ejer der ikke måtte sælge bilen så længe der er udlæg i den, det er ikke og bliver ikke dit problem, men frem over så gør dig selv den tjeneste at tjek det først inden køb.

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2013

#5   3. jun 2017 Tak for dit svar, Bjørn. Det var også den konklusion jeg selv kom frem til. Og ja, jeg har fået en lærestreg der. Det vil jeg da aldrig glemme og tjekke ved fremtidige køb. Selvom det kun er en bil til 9000 kr.

Go' aften

vh Andreas

• #6   3. jun 2017 Du kan være helt rolig, jeg har prøvet det sammen. Så det skal du ikke tænke mere over

God weekend

• #8   3. jun 2017 Nånå, stadig ikke hans problem han har handlet i god tro og bliver ikke forfulgt på nogen måde. Og nej han mister ikke bilen, tidligere ejer har et nyt problem og et nyt møde i foged retten, hvis gælden stadig er der. Lad nu venligst være med at overdramatiser opgaven, og tal ordentligt det er ikke så svært.....

• #10   3. jun 2017 Det er en bil der er skrotningsmoden mon dog skat kommer og banker på døren Morten, lad nu være med at gøre det her til mere end det er.....

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2013

#12   4. jun 2017 Tak for jeres diskussion og input smiley Jeg er blevet klogere. Jeg tror for en god ordens skyld at jeg kontakter Skat og spørg om de vil have bilen eller om jeg frit kan skrotte den!

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #13   4. jun 2017 du kan ikke skrotte den hvis du ikke har den registreret i dit navn

• #15   4. jun 2017 Er det rigtig forstået, at den STADiG står i tidligere ejers navn. Hvis det er tilfældet er det jo ikke din bil. Hvis den er registreret i DIT navn kan skat komme efter dig og kræve bilen solgt på auktion eller kræve de 20000 kr af dig, da bilen er sikkerhed for, at skat får sine penge

• #16   4. jun 2017 Jeg tilslutter mig Mortens indlæg. Man kan ikke retmæssigt sælge/skrotte den uden forudgående aftale med SKAT.

Man kommer ikke til at hæfte for gælden. Men SKAT er - som der er blevet skrevet - i sin ret til at sige, at man ENTEN skal betale de 20.000 kr. ELLER aflevere bilen. Er bilen klar til skrot, vil man naturligvis ikke betale gælden, så her vil det være mest oplagt at aflevere bilen.

Grundet beløbets størrelse tænker jeg, det ikke er usandsynligt, at de vælger at aflyse udlægget grundet bilens beskedne værdi. Så slipper de selv for bøvlet med at skulle sælge/skrotte bilen. Så derfor er det en god idé at ringe til dem.

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2013

#18   4. jun 2017 Jeg skal nok give en update herinde efter jeg har snakket med Skat på tirsdag. Det er da godt bilen er uden den store værdi for mig. Jeg tænker hvis det var det samme eksempel, men med en bil hvor værdien var fx. 60.000 kr. Og Skat så var i sin gode ret til at tage bilen pga. af en tidligere ejers gæld. Så var det lige pludselig rigtig sur røv!

• #19   4. jun 2017 Hvordan vil du forklare skat du vil skrotte en anden mands bil ???

• #20   4. jun 2017 Ja, så havde det været endnu mere surt. Så kunne du selvfølgeligt have nøjedes med at betale udlægget på de ca. 20.000 kr., men det er da også noget af en "bøde" at få smidt i fjæset, kan man sige.

Jeg har tidligere siddet i en inkassoafdeling og har prøvet at tage en bil fra én, der havde glemt at tjekke Bilbogen. Det er sgu ikke sjovt for nogle parter

• #21   4. jun 2017 Hvem er det, der snakker om, at det er en anden mands bil? Det er jo kun en anden mands gæld - ikke en anden mands bil.

• #22   4. jun 2017 Hvis der er tinglyst gæld i bilen står bilen som sikkerhed for gælden bliver betalt

• #23   4. jun 2017 Ja, så langt er vi vist alle med. Men det fremgår ingen steder, at det ikke er trådstarters bil - tværtimod.

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2013

#25   8. jun 2017 Til info, så snakkede med Skat og indenfor 20 minutter havde de slettet gælden i bilen. Det lød ikke til det var en bil de ville tage ud fra den stand jeg beskrev, som bilen er i.

• #26   8. jun 2017 Det var også det, jeg tænkte, var mest sandsynligt. Men rart at få styr på, så alt er i orden smiley

Kommentér på:
Bil med gæld til Skat

Annonce