{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

forsikring/bruger af bil som 17 årig {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er 17 år gammel og har lige fået mit kørekort og overvejer at købe egen bil, jeg ville derfor høre om der var nogen herinde der vidste om en 17 årig kan stå som bruger af bilen og stadig optjene forsikrings point. jeg er udmærket klar over jeg ikke kan stå som ejer af bilen.
Men kan jeg stå som bruger af den?

det vil være en stor hjælp hvis i kunne hjælpe mig, men i skal være 100% sikker på jeres svar.

Mange gange tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring/bruger af bil som 17 årig
  • #1   12. sep 2017 Du kan sagtens stå som ejer af bilen og optjene anciennitet. En 12 årig må stå som ejer - Det er der ingen regler om i DK.

• #2   12. sep 2017 Som Michael skriver, er der sådan set ingen problemer i at stå som ejer. Det er mere et spørgsmål om, hvorvidt du kan stå som bruger.

Det kunne være interessant, hvis du ringede til et forsikringsselskab og spurgte og herefter skrev svaret herinde, så vi kunne finde ud af det smiley
    Det er jo ret nyt. Jeg har ikke hørt om det før.

• #3   12. sep 2017 Jeg er 99,99% sikker på du IKKE kan forsikre en bil som 17 årig da du ikke er myndig endnu, det bliver du først som 18 årig

• #4   12. sep 2017 Hvorfor skulle det være et argument, når man nu fx godt kan forsikre en knallert?

• #5   12. sep 2017 Vedr bil, så kan man heller ikke stå som ejer mere hvis man er under 18
    Se nede i linket

https://www.if.dk/privat/forsikringer/bilforsikring/koerekort-17-aar

• #6   12. sep 2017 Når man prøver på Top Danmarks hjemmeside, at regne en pris ud på forsikring, accepterer den IKKE alderen hvis man skriver 17 år!! Man skal skrive 18 år for at forsætte i formularen.. Om det har noget med regler generelt at gøre, aner jeg ikke? Men du kan IKKE hos Top Danmark i hvert fald smiley

• #7   12. sep 2017 Chat med IF smiley
    Din chat med If
    Her er en udskrift af din chat med If.
    Venlig hilsen
    If
    Dette er en automatisk genereret mail, som ikke kan besvares.
    Du
    Name: Kim
    If
    Velkommen til kundeservice. Hvad kan jeg hjælpe dig med?
    If
    Hej Kim
    Du
    Hej Karin, kan en person på 16 selv forsikre sin knallert når nu en på 17 ikke kan forsikre en bil?
    If
    Jo, det kan en 16 årig godt
    If
    Dog ikke via If.dk, der skal du gennem os
    Du
    Hvordan det når man ikke kan forsikre en bil?
    If
    Må jeg hjælpe dig med knallert forsikringen herfra?
    If
    En 17 årig kan også forsikre en bil, men det skal ligeledes være gennem os
    Du
    I dette link fra jer står der at en 17 årig ikke kan forsikre en bil https://www.if.dk/privat/forsikringer/bilforsikring/koerekort-17-aar
    If
    Som jeg læser det, skriver vi at en 17 årig ikke kan stå som ejer af en bil, og derved heller ikke forsikringstager
    If
    Men jeg har set eksempler hvor en 17 årig har købt en bil kort før sin 18 års fødselsdag
    If
    Lad mig høre hvordan jeg bedst muligt kan hjælpe dig
    If
    Må jeg ringe til dig med tilbud på knallert eller bil?
    Du
    Hvad er forskellen på at forsikre en bil og være forsikringstager?
    If
    Forsikringstager er den person der ejer bilen. Man kan også være bruger af en bil, og derved stå som bruger på forsikringen

• #8   12. sep 2017 #4
    Enig, det giver ikke mening smiley
    Tror jeg fik blandet det sammen med at stifte gæld når man er under 18 som man ikke må/kan.

• #9   12. sep 2017 SKAT skriver sådan her i en rubrik de kalder Unge under 18 år : ":Du kan være registreret som ejer og bruger af knallerter og i visse tilfælde som ejer af for eksempel kørestolsbusser, men du må ikke blive registreret som bruger af andre køretøjer end knallerter "

http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234507

• #10   12. sep 2017 Hvordan skal man forholde sig til at en ung mellem 12-18 år låner sin bil ud til een der måske ikke har gyldig ret til at føre bilen ?

Eller er for påvirket til at gøre det lovligt ? Er det ikke lidt for stort ansvar at lægge over på en der ikke er myndig ?

• #11   12. sep 2017 Jeg synes ikke, det har noget med myndighed at gøre. Det skal nærmere ses i relation til den kriminelle lavalder i min optik. Men det er jo så også kun en teoretisk diskussion, hvis man ikke længere kan eje bil som 16-årig, hvad det jo lader til.

• #12   12. sep 2017 Har et eksempel på at en på 4 år står som ejer af en bil og hendes mor som bruger, så jo kan sagtnens lade sig gøre

• #13   12. sep 2017 Det kan også være at det er blevet strammet op da f.eks. sprit dømte flere gange er set registrere bilen i deres ungers navn som har været ned til 7 år gamle.
    Det er også set at folk med kæmpe gæld har gjort det samme.

• #14   12. sep 2017 Ja det kan så åbenbart ikke lade sig gøre længere. Men det er rigtigt, man kunne det før i tiden.

Kommentér på:
forsikring/bruger af bil som 17 årig

Annonce