{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Hjælp til reklamation {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.
Er der nogle herinde der har nogle links eller ved hvordan man får en forhandler til at udbedre en skade som var på bilen da man købte den?
Situationen er den at jeg har købt en Toyota Avensis fra 98, som jeg 3 uger efter at have købt den, finder ud af tager vand ind, som løber ned a A stolperne og ligger sig i bunden, jeg ringer så til forhandleren jeg købte bilen af og får det svar at det kan han ikke lave på reklamation, kan det virkelig passe ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til reklamation
  • #1   31. okt 2017 Det er en reklamations sag, med mindre den er købt på CVR nummer. snak med fdm

• #2   31. okt 2017 Er desværre ikke medlem af FDM, men overvejer det lidt bare for at få hjælp i denne sag.

• #3   31. okt 2017
    Forbrugerklagenævnet tager sig også af sådanne sager, bilen skal dog have kostet "noget" ( husker ikke hvor meget ) for at de tager sig af sådan en sag .

• #4   31. okt 2017 Hvis du ikke er medlem af FDM nu, så glem dem, de hjælper dig først når du har været medlem i 6 måneder mener jeg det er

• #5   31. okt 2017 Hvor tager den vand ind? Er det et stoppet dræn? Er det en utæt forrude? Hvad gav du for bilen? Er det et engross salg? Hvis det vare et dræn der skal blæses rent så gør det selv. Det er små fejl som disse der kan gøre det umuligt at købe en bil ved forhandler i fremtiden det trods alt en brugt bil der er 20år gammel

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #6   31. okt 2017 FDM hjaelper,ifoelge deres egen hjemmeside,fra dag 1.

• #7   31. okt 2017 Jeg må spørge mig selv om man forventer at en 20 år gammel bil er fuldstændig fejlfri ?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #8   31. okt 2017 FDM hjælper fra den dag man melder sig ind!
    De hjalp i hvert fald min søster, og hun fik problemer med forhandleren, og nåede endda at skrive med ham et par gange, inden vi fik overtalt hende til at kontakte FDM, som straks gik i gang og vandt smiley

Men det er en reklamation, men alt efter hvilken forhandler man har købt hos, så er reklamation noget man skal kigge langt efter, især på biler til under 15000kr, hvilket du forhåbentligt ikke har givet for din avensis..

• #9   31. okt 2017 Ja - FDM hjælper, men mon ikke de har større sager at forfølge end en utæthed på en 20 år gammel bil, der formentlig ikke har kostet meget mere end 10.000 ?

• #10   31. okt 2017 bor et hul i bunden - så forsvinder vandet smiley

mon ikke det er noget som man kan forvente af en så gammel bil

• #12   31. okt 2017 Bilnørden hvad fanden er det for en bæ-kommentar at komme med ? Gu fanden skal bilen da være i orden, især da med sådan noget der. Alm sliddele osv ja fred være med det hvis det var en støddæmper der var kaput, men at bilen er utæt som en si og tager vand ind er jo ikke på nogen måde normalt.. Sgu da derfor vi har en købelov her i landet der regulerer den slags fusk..

• #13   31. okt 2017 Alle der kender bare lidt til Avensis i den årgang ved at det er ganske normalt at netop den bilmodel bliver utæt i overgangen mellem forrude og tag og derfor ruster lige netop der .

Man kan lave en stor sag ud af en ting som en gang silicone til 50 kroner fra byggemarkedet kan løse .

Hvis man vælger at købe sådan en gammel kasse, så må man altså være indstillet på selv at løse diverse alderbetingede skavanker .

Jeg er ligeglad med at nogen synes det er en "bæ udmelding" . Hvis han skulle have haft en fejlfri bil skulle han nok have overvejet en Avensis til 350.000 kroner i stedet ?

• #14   1. nov 2017 Bilnørden.
    Du er da tabt bag en knallert.
    Har jeg sagt at jeg forventer en fejlfri bil? nej.
    Har jeg sagt at jeg har tænkt mig at gå i petitesser i forhold til fejl på bilen? nej.
    Har jeg sagt at jeg ikke er villig til at lave ting på min egen bil så langt som jeg selv kan? nej.
    hvis du ikke engang kan finde ud af at læse en tekst, og forholde dig til skrevet i stedet for at hive alt muligt andet med ind over, så gå på reddit og føl dig som en keyboard kriger.
    Men kan forstå at i din mening er det ok at en bil der bliver købt ved en forhandler tager vand ind så bunden er gennemblødt og sjapper i vand, så har du lov til det, men hold det da for dig selv.

• #15   1. nov 2017 Men tak til de mere seriøse svar, det endte med et medlemskab i FDM og så må de tage sagen.

• #16   1. nov 2017 Tja der er nogen der kan lide at tage den i røven åbenbart...

Kommentér på:
Hjælp til reklamation

Annonce