{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.753 visninger | Oprettet:

Solgt bil. Køber vi have handel skal gå tilbage. {{forumTopicSubject}}

Jeg har her den anden dag solgt en golf 4 1.9 tdi.
Han kiggede på den og prøvekørte den, og ville gerne købe den til prisen på 8000 kr.

I dag har han så kontaktet mig hvor han siger at karossen er skæv, og at bilen har været ude for et uheld. Derfor vil han nu have at handlen skal gå tilbage.

Han skriver at han vil politianmelde mig, men hvad er min situation i denne sag?
Bør jeg lade handelen gå tilbage?

Det skal nævnes at jeg ikke havde kendskab til at karossen er skæv som han siger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgt bil. Køber vi have handel skal gå tilbage.
  • #1   4. nov 2017 En handel er en handel , han har intet at have hans trusler i . Der er ingen fortrydelsesret, når det gælder privat handel .

Hvis ikke han kan bevise at du handlede i ond tro så kan du tage det helt roligt, og det er jo ikke en bil til 800.000 kroner, men blot en til 8000 - og til den pris får man ikke en ny bil .

• #2   4. nov 2017 Bilen er købt som beset og han har ingen rettigheder i denne sag medmindre du er forhandler. Bare synd for ham og han kan bare melde alt det han har lyst til. Det gider de sku ikke bruge tid på og slet ikke på en bil i den prisklasse.

• #3   4. nov 2017 Lad ham anmelde dig.. Det sker aldrig. Hvad er mandens dokumentation for at karrossen er skæv? Det er immervæk noget af en påstand at komme med.

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
    #4   4. nov 2017 bare ignorere ham,
    og ringe han igen, så sig.
    han har købt bilen som den stod,

han har nok fortrudt købet ogprøve at se om han kan slippe af med bilen igen,
    det er føre set/hørt at folk prøver

og true han med politianmeldese,
    så sig at, hvis det er der han vil, så skal gan da være velkommen,

for politiet kan da ikke hjælpe,

• #5   4. nov 2017 Fortæl ham du ikke vidste den var skadet og bilen er købt som beset.
    Mere kan du ikke tilbyde.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #6   4. nov 2017 Utrolig at han ikke bare kræver at få halvdelen af pengene retur.. Det er normalt deres fremgangsmåde..

Men han kan rende og hoppe.
    Lad ham bare true dig med anmeldelse, og hvis der skulle komme hårdere trusler på bordet, så anmelder du bare idioten for dem smiley

• #8   4. nov 2017 Han skriver at bunden er smadret og at det er en mekaniker der har vurderet den skæv.
    Har nu skrevet til ham at den er købt som beset, og at han da bare kan sælge den videre hvis han har fortrudt.
    Han fik desuden bilen billigt, den billigste på dba på plader stod til 15000 og min stod til 8.

• #9   4. nov 2017 Han er desuden meget truende i sin adfærd, og vil komme på adressen og kræve pengene.

• #10   4. nov 2017 Tak for indput forresten.
    Dukker han op er der vel ikke andet for end at ringe til politiet smiley

• #11   4. nov 2017 Du har købt bilen som beset. Jeg ved ikke noget om det du siger den fejler, men du har både prøvet og kigget på den inden du købte den.
    Du skal være velkommen til at anmelde det hvis du føler dig uretfærdigt behandlet. Jeg mener ikke at jeg har handlet uærligt.

• #12   4. nov 2017 Hvis du har beskeder hvori han er truende, så ville jeg bestemt ikke tøve med at gå videre med det.

• #14   4. nov 2017 hej.. husk altid at lave en slutseddel ( fx fra FDM er gratis)
    men i bund og grund står han med bevisbyrden, han skal kunne bevise at du handlede i ond tro.

til hans adfærd
    du skal blot lade dig passere hans adfærd. du skal ikke true tilbage. hvis man så sætter fod på din adresse, ringer du straks 112 og fortæller at du er blevet truet og tlf og nu er manden foran din dør. beskeder er din bevis..

Han må bare være mere grundig i sit tjek.. jeg tror sku vi alle har prøvet at komme hjem med en kat i sækken, men der er ingen grund til at begynde at true.

• #15   4. nov 2017 Må jeg gætte ? Køber er en køber der burde have opholdt sig på udrejsecenter Sjælsmark ?

• #16   4. nov 2017 Hehe han var faktisk dansker.
    Men kunne godt mærke at han var meget sammen med de typer i snakker om smiley

• #17   4. nov 2017 Han holder stadig fast i at han vil komme i morgen, og at det er 'de forkerte jeg har taget røven på'. Bør jeg fortælle ham at politiet bliver kontaktet hvis han dukker op?

• #18   4. nov 2017 Sådan en idiot. Jeg mener ikke du skal lade dig true.
    I dine sko tror jeg at jeg ville blokere nummeret, og hvis vedkommende dukker op på din adresse (især i følge med andre) så kontakte politiet.
    Hvis de ikke vil gå så lås døre og vinduer og ring til politi igen.

• #19   4. nov 2017 Jeg ville varsle politiet inden.. og så gemme hans beskeder.

• #20   4. nov 2017 ring 114 og forelæg dem problemet, så kommer de måske hurtigere i morgen når i ringer, da der er trusler fra hans side ... hvis altså tøsedrengen skulle dukke op..

du behøver ikke fortælle du kontakter politiet.. det finder han jo ud af.. smiley

jeg havde personligt bare ladet døren til hundegården stå åben, men det er ikke alle der har den mulighed... så kunne han se hvordan det er at overnatte ude i den kulde vi har lige nu.. smiley

• #21   4. nov 2017 Han kommer jo nok i den bil du har solgt, og den kender du jo nummerpladen på, og så er det nemt for politiet at holde øje med den bevægelser, og mon ikke der er en gadepatrulje der opholder sig i nærheden af dig og/eller køber ?

Tag fat i politiet nu - det kunne jo være han allerede var en bekendt af dem ?

• #22   4. nov 2017 Bare skriv: "Jeg har anmeldt dine trusler til politiet"

Så dukker han nok ikke op smiley

Men de fleste der spiller "hårde" osv, dukker sku aldrig op alligevel smiley

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
    #23   4. nov 2017 han har jo truet dig, så du kan kontakte politiet
    og fortælle dem, forløbet

og sige du føler dig utryg, ved at han evt skulle dukke op,
    så må de kunne hjælpe på en eller anden måde

• #24   4. nov 2017 Smadret i bunden? Han skulle vel ikke selv ha været en tur ud over pløjmarken eller noget i den bil han lige har købt og prøver nu at trække den af på dig? Og hvorfor har han allerede en mekaniker til at kikke den efter i bunden?
    Men det er sku ærgerligt for dig at han er sådan og så for sådan et småbeløb for en bil, helt ærligt.
    Men mon han er dum nok til at han vil ha en sag på nakken for 8000kr?
    Men ring til politiet hvis du føler dig truet og ikke vil "gøre det selv"

• #25   4. nov 2017 Ring til politiet på forhånd. Og informer køber om at politiet er involveret og at du blokere hans nr. Sådanne typer skal man bare blokere, desto mere man kommunikere med dem, desto mere arrige bliver de.

• #27   4. nov 2017 Har du lavet en slutseddel eller ej?
    Hvis nogen skal rende og hoppe her skal du have en af begge parter underskrevet slutseddel hvor der fremgår at køber fraskriver sig reklamations retten. Er dette ikke tilfældet så har køberen skam retten på hans side hvor urimeligt det måtte være..

Nogen kampe er bare ikke værd tage..

• #28   4. nov 2017 Køber har bevisbyrden ved privat handel, men man skal altid lave en slutseddel.

• #30   4. nov 2017 #29

Det er faktisk reklamationsret ved privat handel, andet man har aftalt sig ud af det via. en slutseddel (Solgt som beset mv.)

Forskellen er dog, at du ved privat ikke er dækket af forbrugerkøb (Langt bedre vilkår). Det er du ved en forhandler.

• Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

Emner: 3 Svar: 66
    #31   4. nov 2017 du skal ikke kontakte politiet, de kommer alligevel ikke smiley

• #32   4. nov 2017 Netop 30 imponerende folk her på bg fortsætter med være så fandens uvidende og oven i hatten glædeligt dele ud af deres forskruede opfattelse.

• #33   4. nov 2017 #32

Så er det rart at have en der er klogere end alle andre her inde ? smiley

Er det dig der har købt trådstarters bil ? smiley smiley smiley

Kan du ikke finde et link der underbygger din påstand ?

• #34   4. nov 2017 Der er heldigvis flere der kender kendsgerningerne.
    Søg evt reklamations ret privat bilhandel, generelt læs her
    https://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-340.html

Herfor er det vigtigt fraskrive sig reklamations ret ved salg ligesom at afkrydse ved ikke under punktet om bilen har haft skader.

• #35   4. nov 2017 Ja det er rigtigt nok. Men begynder køber med trusler om en dårlig bil til 5000, som sælger stadigvæk ikke er vidende om ved salget.
    Så kommer den nok aldrig længere.

• #37   4. nov 2017 #36

Uanset om man handler for 8000 eller 800.000 kr, så er der altid grund til at lave en slutseddel.. Det tager ~2 min at udfylde.. Så er alt lukket og slukket for begge parter..

En mundtlig aftale er bindende ja, men SÆLGER skal bevise, at de mundtligt har aftalt, at køber er frasagt reklamationsretten. Good luck.

Du skal jo heller ikke bevise din uskyld, hvis du bliver sigtet af politiet..
    En køber har som udgangspunkt altid reklamationsret, andet de har aftalt sig ud af det. Er der ingen beviser, så kan det aldrig blive købers bevisbyrde. Sådan fungerer systemet ikke.

Der findes ikke noget lovmæssigt der hedder returret ved fysiske køb.. Returret findes kun ved køb over nettet.. Alt andet er service.

• #39   4. nov 2017 Der er lavet en slutseddel.

• #40   4. nov 2017 Og hvad står på den slutseddel?

36 nej sælger skal i en evt. sag netop bevise eller godtgøre at der er aftalt købt uden reklamations ret. Det er netop almindelige regler for privatkøb der er gældende med mindre andet aftales - og det et som udgangspunkt sådan det er.
    Uden slutseddel med disse aftaler om fraskrivelse af disse rettigheder står køber bedre stillet end sælgeren, at det så virker helt gak gak er sagen uvedkommende.

Orker ikke følge emnet længere så held og lykke med det, håber ikke de 9000 kr. bliver vekslet til meget større omkostninger.

• #41   4. nov 2017 #38

Nej. Når udgangspunktet er, at der er reklamationsret, så har vedkommende det, andet det er modbevist. Det er jo ikke hans bevisbyrde, at han har retten, men sælgers, at han IKKE har smiley

Er der lavet slutseddel, så er der ingen problemer.

• #43   4. nov 2017 #41

Det har jeg heller aldrig sagt? Men han har reklamationsretten, andet de har aftalt sig ud af det.

Hvorvidt det så er dækket af den eller ej, det ved jeg ikke, men han har den smiley

• #44   4. nov 2017 En sælger har en oplysningspligt når han indgår en handel med en sælger. Oplysningspligten går ud på at sælger skal oplyse køber om fejl og mangler på den vare som han er i gang om at sælge.

• #45   5. nov 2017 #44
    Hvilket i sagens natur kræver, at man havde kendskab til, at bilen er skæv (hvis den reelt set er det) smiley

• #46   5. nov 2017 #17 Han holder stadig fast i at han vil komme i morgen, og at det er 'de forkerte jeg har taget røven på'.
    Hvordan er det så gået har du fået klø det var jo idag han skulle komme

• #47   5. nov 2017 Dukkede han op?

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #48   6. nov 2017 Lever du endnu, Nicklas? smiley

• #49   6. nov 2017 R.I.P

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.384
    #50   6. nov 2017 Offline - Senest online: i går (05.11.2017) kl. 14:34

• #51   6. nov 2017 R.I.P

• #52   6. nov 2017 hahaha smiley han er gået under jorden

• #53   7. nov 2017 "De fik på munden kan du tro" smiley

profilbillede
  • #54   7. nov 2017 Du var sikkert en flink fyr smiley øv

• Mogens J
    Mogens J Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Svar: 5
    #55   7. nov 2017 Jeg har lige købt en Johnson bådmotor privat, han havde sat den ned fra 4500 kr til 2500kr. Den startede fint da vi testede den, men jeg lagde også mærke til at han slukkede den ret hurtigt igen, Nok fordi den var utæt i svømmer huset som gør at der kommer benzin ud ved længere tomgang. Så gik strømmen på den så jeg måtte til en bådmand en tur på 100 km og en regning på en ny stopknap og fejlfinding til 390 kr. Så røg startsnoren. Jeg gik tilbage til sælger som også nægtede at tage den tilbage.Jeg gik til nogle jurastuderende som svarede som om jeg havde købt den i en forretning, det kan ikke bruges til noget. Når man handler på det markedet må man nok indstille sig på at det er købt som beset, for en retssag vil æde det hele op og man bliver sikkert også selv dårlig tilpas når du opdager hvordan det system fungerer, Nu har jeg bygget svømmer huset op med epoxy og renset karburatoren, sat en ny startsnor i og skiftet afbryderen og lydisoleret skjoldet, men det hele var noget bøvl og der smuttede en uge inden jeg nu har en 20 år gammel Johnson 6 HK som næsten ikke har været brugt og ser ud som ny, da den oprindeligt kom fra et dødsbo. Men pas på når det er mistænkeligt billigt og tag en fagmand med ved handlen. Men den bandit jeg købte den af har sku godt af, at jeg nu har en så fin motor til 3100 kr for han viste der var noget galt med den.

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#57   7. nov 2017 Ehhmm, Mogens.. Jeg kan på ingen måde relatere din historie til Nicklas' opslag. Ret mig hvis jeg tager fejl

• #58   7. nov 2017 Jeg opsummerer lige på at par af de emner der har været nævnt.

Så længe der er lavet slutseddel og den siger "købt som beset" har køber intet at komme efter ved privat handel. Ved privat handel er det ikke muligt at klage til Forbrugerklagenævnet men køber kan vælge at køre et civilt søgsmål. Dette kræver dog at han kan bevise fejl/mangler allerede var opstået før købet og samtidig at sælger ikke har handlet i ond tro.

Samtidig er returret kun noget der er gældende ved nethandel fra firma, ved mindre andet er aftalt.

Men som andre skriver, husk slutseddel - ALTID.

• #59   7. nov 2017 Jeg håber der kommer en slutning på historien

• #60   7. nov 2017 R.I.P. smiley smiley smiley

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#62   7. nov 2017 RUP

• #63   7. nov 2017 Snip snap snude, han er ude!

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #64   7. nov 2017 Hvis bilen var så billig, hvorfor tar du den så ikke tilbage og sælger den for 10000 kr istedet?
    Så sover du osse bedre om natten!

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#65   7. nov 2017 Må Golfen være hans minde

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#66   7. nov 2017 John, tror han sover rimelig tungt lige nu

• #67   7. nov 2017 Bare glemt ham
    Michael n køb som beset det er der ikke nåede der hedder kan ikke bruges,

• #68   7. nov 2017 #64 skulle det hjælpe på søvnen at tage en skadet bil tilbage man solgte i god tro for 8000 for så at sælge den i ond tro til 10000?

• #69   7. nov 2017 Kunne lige forestille mig en splejs i en Adidas tracksuit med sølvkæde om halsen troppe op foran hans dør haha. "Jeg er den forkerte at fucke med wallah" smiley

• Kai N
    Kai N Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 19
    #70   7. nov 2017 Du kan bare sige at han skal købe 4 dæk hos Thansen, de er også skæve så det går vel lige op smiley

• #71   7. nov 2017 Ville også gerne høre hvad der skete i sagen, jeg er ude i noget i samme stil bare som køber, fik en forholdsvis billig bil de omkring de 28k som står til 35-40k hos forhandlere, efter køb har jeg så fundet ud af det nok ikke er den mest vedligeholdte bil i historien, købte den om aften så fik ikke kikket alt igennem hvilket er min egen skyld men sælger har helt sikkert ikke nævnt alle fejl og mangler, sælger havde sagt rust fri og ingen fejl udover en abs lampe der lyste, bagpotten skal skiftes pga rust men ellers ser den ok ud i bunden udover at den så ud som om den var brugt til markræs med lidt græstoppe og mudder, der var også 4 ledninger der var revet over hvilket var årsagen til motor lampen begyndte at lyse (lampesonde), men det var heldigvis et hurtigt 5 mins fix hvilket fik motor lampen til at slukke igen, den var også næsten tom for olie i motoren ikke så tom så lampen lyste men tæt på, hvilket man kan se når man har tænding på bilen så viser den hvor meget olie der er på, så det har han helt sikkert også kendt til, må sige dagen efter gik jeg også med tanken om at jeg skulle prøve at få handlen retur da der ikke blev lavet nogen slutseddel osv. men efter jeg fik den på lift og fixet de par små ting virker det som en fin bil så gider ikke at gøre mere ved det, men man skal helt sikkert passe på hvem man køber bil af privat og få kikket en bil rigtig godt igennem inden man køber.

• #72   7. nov 2017 Købte sgu aldrig en bil til 28 klik i mørke, hvis ikke jeg havde en ganske god lygte eller var inde på en godt belyst tankstation.
    Tjekker altid oliestanden og ser om køleren er fyldt med postevand.

• Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 51
    #73   7. nov 2017 Det er sjovt så mange usympatiske indlæg der altid er herinde. Og har man en gang været forbi herinde er man nok MEGET forsigtig med at købe brugt bil! Det virker jo som størsteparten af jer er direkte uhæderlige!

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#74   7. nov 2017 #73

Man skal altså snyde lidt, det er jo det der gør det sjovt at handle og lave gode handler.

• #75   7. nov 2017 Med ærlighed kommer man længst, men man bliver ikke nødvendigvis rigest!

Sjovt nok er mange af dem der sælger lort sådan nogen store eller pumpede fyre, så tør folk ikke at komme tilbage og klage.
    Men slå folks navn og adresse op, bor de hvor de siger, har de hemmeligt tlf nr, passer deres nr pl til den bil de kører i.
    Tag evt et billede af dem inden de skal ud og prøvekøre din bil osv.

• #76   7. nov 2017 Ja Allan R. Vi var nede i Tyskland og se på en bil og der var fyldt op med vand og olie pinden var lige fyldt til max og da jeg spurte til tandremmen blev der sagt at prisen passede til det så han gad ikke at skifte den. Vi kørte og bilen stod stadig til salg 3 måneder efter på nettet.

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#77   7. nov 2017 Nu behøves en bil jo hellere ikke være solgt med det samme bare fordi der er vand og olie på. Nogle biler tager bare længere tid at sælge.

• #78   7. nov 2017 @allan
    Jeg kikkede selvfølgelig så meget jeg kunne igennem og kørte også en tur i den osv. inden køb, men så ikke lige ledningerne under bilen som nok var holdt sammen med tape eller noget det fandt jeg dagen efter hvilket heldigvis var et hurtigt fix, glemte at tjekke oliestanden så ja noget dum har man været men heldigvis køre den perfekt og alt el osv. virker som det skal så jeg føler lidt at sælgeren tror han har solgt en skod bil, som har vist sig kun at gemme mindre fejl som jeg selv kunne lave, fik også presset bilen 7k ned fra hvad den stod til salg for til at starte med så jeg har nok være mere heldig en noget andet, for der er godt nok mange der prøver at gemme ting, det er utroligt hvad man kan finde bare på et nummerplade tjek online...

• #80   7. nov 2017 Til dem af jer som pludselig blev racistiske - hold kæft hvor er i patetiske!!

• #81   7. nov 2017 haha ja når det er en udlændinge der står bag, så er de ALLE sådan.. men når det er en etnisk dansker, så er det åbenbart bare et enestående tilfælde.. og så bliver der ikke sagt mere smiley

• #82   7. nov 2017 Så også en Golf GTI til salg den anden dag her inde, et hurtigt opslag på nrpla.de viste at speedometer var spolet 125.000 km for et par år siden, der var sjovt ingen henvendelser på annoncen.
    Mener det var en en Golf 4 til 20-22.000.
    Han var ikke dansker eller grønlænder.

• #84   7. nov 2017 smiley

• Ruby M
    Ruby M Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #85   7. nov 2017 Reklamationsret mig i røven. KØBT SOM BESET. Slutsedler kvitteringer osv. kan han tørre røv i.
    Der er kun en eneste ting som tæller i retten. Købt som beset. ALT andet skal bevises af køber juridisk(Dvs. pr. skrift o.l. ) med mindre det er sælger som sagsøger.
    En anden ting er at det slet ikke kan politianmeldes da der skal køres et civilt søgsmål hvilke politiet ikke tager sig af. Der skal der nogle penge på bordet(Langt mere end 8000.- ) Så alt under en værdi af ca. 30.000.- kan ikke betale sig at køre gennem retten da man slutteligt står med en herreregning og ingen garanti for betaling. Fordi retten dømmer en til at betale er det jo ikke ensbetydende med at den dømte betaler eller kan betale og så står man bare der 30.000.- fattigere.

Bedste råd er at tjekke lovsamlingen selv.

• #86   8. nov 2017 Hvaaa gik trådstarter under jorden eller hvad? smiley

• #87   8. nov 2017 Hvis bilen er synet i din ejertid uden anmærkning om skævhed i karrossen, så er du uvidende om en evt. skævhed.
    I handel mellem to privatpersoner er der ingen reklamationsret.
    Hvis du er registreret som bilhandler, skal salget opfylde lovens krav om reklamationsret.
    Det er ikke oplyst om du er bilhandler.
    Hvis du ikke har et CVR nr. er det handel mellem to privatpersoner.
    Det er ulovligt at true andre mennesker med vold, og strafbart at udøve vold.
    Så kontakt politiet, som mange har foreslået.

• Mogens J
    Mogens J Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Svar: 5
    #88   8. nov 2017 Til Erik L
    Jeg har prøvet at købe en Citroen C5 ved Autoforum på Kalørvej 101 Odnese NV som er reg, forhandler. Jeg fandt straks ud af af svinghjulet var defekt og betjeningen til vinduet i den ene side ikke fungerede. Jeg gik til ham som nægtede at udbedre det. Han pudsede i stedet for sin Advokat på mig, jeg gik til Bilklagenævnet, hvor jeg i lang tid havde en kompliceret korrespondance og indbetalte 300 kr. Men ak Bilklagenævnet gav forhandleren medhold, lidt af en pengemaskine, for havde de givet mig medhold skulle de betale pengene tilbage. Advokaten vidste lige pludselig mere om den handel end jeg selv, måske fordi han sikkert har fået et honorar af forhandleren, måske ikke første gang han bruger ham, måske lidt lokums aftale imellem dem. Til slut måtte jeg selv få det udbedret pris 12000 kr og masser af besvær. Altså den reklamationslov fungerer ikke efter hensigten.

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#89   8. nov 2017 Hvis svinghjulet først brokker sig efter du har købt og betalt, så er der jo ikke noget at klage over, Mogens. Hvis det var defekt ved køb, så må man formode du havde opdaget det.

Reklamationsretten bruges jo kun, hvis delen var defekt ved køb. Og det er din opgave at bevise.

• #90   8. nov 2017 #88 & #89
    Iflg. købeloven er der omvendt bevisbyrde de første 6 mdr = at sælger skal beviser at køber har misbrugt bilen.
    De næste 18 mdr. skal køber bevise, at bilen var defekt ved handelens indgåelse.
    Hvis ikke sælger (med CVR nr.) opfylder sin bevisbyrde de første 6 mdr. så gå til forbrugerklagenævnet.
    I perioden (de 18 mdr) glem reklamationsretten, det er i praksis umuligt at bevise, at en defekt opstod i de 1. seks mdr.
    Jeg kender ikke til noget "Bilklagenævn". Forbrugerklagenævnet kan komme juridisk efter sælgere, som ikke vil overholde købers reklamationsret inden for de første 6 mdr.

• #91   8. nov 2017 #90 købeloven gælder sgu ikke mellem 2 private!

• #92   8. nov 2017 #91 Han svarer en der snakker om en handel hos en forhandler. Med mindre det er en person der hedder Autoforum.

• #93   8. nov 2017 TROLL smiley

• #94   14. nov 2017 Update: jeg blokerede hans nummer, og han dukkede aldrig op.
    Beklager jeres bekymring hehe

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

#95   14. nov 2017 Godt at du stadig er i live, Nicklas smiley

• #96   14. nov 2017 Hehe ja. Går stadig og venter spændt på at han dukker op. De holder jo øje med mig smiley

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #97   16. mar 2018 Jeg var ellers lige på vej til at bestille en bårebuket.

Kommentér på:
Solgt bil. Køber vi have handel skal gå tilbage.

Annonce