{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorskift 318i til 325i
  • #1   6. feb 2018 ja det er der..

• #3   6. feb 2018 Jeg har ikke så meget kendskab til BMW, men jeg kan ikke tro at en fjedre, støddæmpere og ophæng er det samme på en 4 og 6 cylindret motor ?

Hele drivlinjen ( bagtøj, drivaksler, gearkasse) skal flyttes .

Det eneste der bliver tilbage når du er færdig er karossen fra din 318, alt andet fra 325´eren skal flyttes over på din nuværende bil .

Det kommer til at tage tid, og det kommer til at koste kassen inden du er færdig.

Dem der har prøvet sådan et swap, vil vide at de TV programmer hvor man ombygger og styler en bil på 24 timer er ren underholdning, og ikke kan lade sig gøre i virkeligheden, du risikerer i stedet at løbe tør for energi efter 24 måneder smiley

• #4   6. feb 2018 Han løber tør for energi inden 24 timer.
    Der er så meget arbejde og ændringer samt godkendelser i det!

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 196
    #5   6. feb 2018 Drop det og køb bilen som en ægte 325ér..
    Det andet kan ikke betale sig, alt det som skal udskiftes for at det kan godkendes, og derefter godkendelsen.
    Motor, drivlinje, bremser og muligvis undervogn, da der er forskel på vægten af 4 og 6benede modeller

• #6   6. feb 2018 Sælg din E46 318ci til de 35-40000 du kan få for den, og find en 323/325/328 til de 50-65000 du kan i stedet. Den 318i står dig i 125000 inden du har set dig om.

• #7   6. feb 2018 Hvis den ikke kan synes, kan den også sjældent sælges, den dag du vil af med den.
    Det rigtige at gøre med de økonomiske briller på: sælg og køb 325

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   6. feb 2018 3
    selvfølgelig kan det lade sig gøre på 24 timer det kommer an på hvor mange mekkere der er på bilen og hvor dygtige de er at en mand skal bruge 3 m på det samme er en anden sag

• #9   6. feb 2018 "Jeg har ikke så meget kendskab til BMW, men jeg kan ikke tro at en fjedre, støddæmpere og ophæng er det samme på en 4 og 6 cylindret motor ?

Hele drivlinjen ( bagtøj, drivaksler, gearkasse) skal flyttes .

Det eneste der bliver tilbage når du er færdig er karossen fra din 318, alt andet fra 325´eren skal flyttes over på din nuværende bil . "

Når du ikke har så meget kendskab til BMW syntes jeg det virker lidt hult at skrive så meget om noget du ikke kender til. (Sagt med et blink).

Et BMW E46 motor og gearswap kan af en semi-rutineret mekaniker med nogle timers assistance godt klares på en weekend. Udfordringen er ikke bremser, undervogn osv når vi snakker tidsforbrug - det er elektriciteten.

HVIS man selv kan lave sådan et swap fra start til slut så kan det jo gøre for 15-18000 Kr. i dele. Motor og gear kan hentes i Nordborg for 9-10000 Kr. endda med yderst fornuftige KM-tal.
    -Schmiedmann har i øvrigt før i tiden lavet disse motorswaps hvor de tog den brugte motor som del af betalingen, såfremt denne var i god stand.

Men summa summarum ændrer ikke på at man står med en værdiløs bil som der skal betales afgift på igen.

Kommentér på:
Motorskift 318i til 325i

Annonce