Betinget frakendelse {{forumTopicSubject}}
Jeg synes ikke reglerne er helt klare omkring dette.
Altså hvis man inden for perioden på 6 mdr fra Politiets indkaldelse dumper enten teori eller køreprøven får man ikke kortet med sig, før begge prøver er bestået.
Efterfølgende, i prøvetiden får man en ubetinget frakendelse hvor man normalt ville have fået en betinget frakendelse? Så har man et antal klip her eller giver et enkelt klip en ubteinget frakendelse? Jeg synes informationen er megarodet på nettet.
Hvis man nu lad os sige dumper prøverne inden for de 6 mdr eller ikke tager dem pga. udlandsrejse? Hvad sker der så? Så skal man aflevere sit kort eller konverteres den betingede til en ubetinget (der jo er noget hårdere da den har kørselsforbud i minimum 6 mdr)??
Jeg har svært ved at hitte hoved og hale i det?
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.657
Forklaringen ligger i ordet Betinget : der er nogle betingelser du skal opfylde og hvis du ikke kan dette, mister du førerretten.
Derefter er det forfra med erhvervelse af kørerkortet.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Kan godt se hvad du vil frem til, men det giver ikke mening bare at lade tiden gå..
Hvis du har et kørekort idag, så burde det kun være teoriprøven som kunne give besvær, og den kan man heldigvis studere så man har større chance for at bestå..
Kørsel burde ikke være noget problem, medmindre man har vedlagt sig en masse dumme vaner, men dem vil kørelæren kommentere inden man skal til køreprøven
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
Der er intet om det bliver gjort ubebetinget pga det.
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Svar: 486
Hvis du ikke tager praktisk og teoretisk prøve inden for de 6 måneder efter du har modtaget straffen mister du retten til at køre bil, efter de 6 måneder. Du skal stadig bare tage de 2 tests selvom du overskrider deadline.
Efter du har generhvervet er du ny billist med 2 klip tilgode i 3 år.
Betinget frakendelse