Import af biler med skade {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg håber der nogle kloge hoveder blandt de mange hjælpende medlemmer herinde, der kan hjælpe mig med et spørgsmål jeg brænder inde med.
Jeg har gået med tanken om at købe biler hjem fra USA, som egentlig er erklæret skadet. Har erhvervet mig at forskellen på en bil der er skadet derovre og biler der er skadet her i Danmark, er væsentlig forskellige. Jeg giver et eksempel for jer under denne tekst, så i kan se hvad jeg mener mere konkret.
Fandt en Nissan GT-R fra 2012 som er erklæret skadet og klar til skrot, Har skrevet med virksomheden som har den stående og den eneste fejl/mangel, er at der skal skiftes bagkofangeren på den. Man kan byde på den i form af en auktion, men man kan ''Buy it now'' for 24.000$.
Mit spørgsmål lyder så på følgende: Kan jeg fx købe denne GT-R hjem til Danmark, smække en ny bagkofanger på, får den igennem en dansk synshal, betale afgiften og så køre i den derfra?
På forhånd tak for svarene!
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.577
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
Forsendelsen er omkring 15.000 kr til Dk, hvori delene er heller ikke billige. Plus, Copart skal også havde nogle penge, hvis man køber fra dem.
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 539
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Du kan også se forhistorie på biler, kan ikke huske hvad det koster, men det er minimalt i forhold til at blive taget hårdt i bagenden.. Det kræver bare et stelnummer, som copart gerne oplyser i teksten.
Og husk at der kommer moms på både bilen og transporten hjem, og muligt at der også er auktionsgebyrer.
Men du kan også sammenligne den med andre "skrot klare" GT-R derhenne, og se om prisen passer i forhold til hvad de andre står til..
Jeg har kunne finde nogen fra omkring 28-35.000 dollars, og der har ligget nok det samme i rep af bilerne, pga skader på alle paneler og undervogn!
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
Jeg ligger linket ind til bilen, så de folk der ønsker at se den, får mulighed for det
- Har indtrykket af, at det vist er det man kalder for godt gammeldags “lettere sagt end gjort” og med det sagt har jeg indtrykket af det ligger UTROLIGT meget arbejde bag. Så kunne godt være man skulle komme ned fra sin lyserøde sky og lige plante begge ben på jorden igen Dog, så virker ideen stadig god rent teoretisk set, hvis man spørger mig
- LINK TIL GT-R -
https://www.copart.com/lot/39790268
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Bil 160.000 kr
Forsendelse og udgifter til samarbejdspartner 20.000-40.000 kr
Moms 45.000-50.000 kr
Told 22.500-25.000 kr
Samlet 247.500-275.000 kr
Kofanger brugt 10.000-15.000 kr plus moms så regn med 15.000-20.000 kr
Dertil maling af kofanger og udbedringen af andre små fejl
Total 275.000-300.000+ kr
Og så er der altid usikkerhed om det kun er kofanger, om den kan synes osv
Gt-r r35 i Tyskland står fra 40.000 euro og op
Kan du selv skrue, så køb noget projekt og lav færdig og sælge. En slags wheeler dealers
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
" JN1AR5EF9EM "
Slå dens vin-nummer op på google... Den har været skadet og genopbygget igen.
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
Nu spørger jeg så måske dumt, men hvis den har været bygget om én gang allerede, så er den vel i okay stand trods kofangeren?
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5832 Emner: 633 Svar: 5.089
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
- Skal lige siges min far ikke selv hentede den hjem osv, han fik selvfølgelig en der erhverve sig med det, til at gøre det for ham
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Bilen koster i bedste fald 250.000 kr før du kan hente den i en container fra en europæisk havn
Bilen er handlet som skadet, og det er absolut ingen reklamation eller noget
Så har de lavet noget fusk med fronten i forbindelse med tidligere skade, så skal det også udbedres før den kan synes og godkendes
Du skal også oplyse en køber om bilen har været skadet, og det har helt sikkert indflydelse på prisen ved handel. Du får nok i bedste fald 350.000 kr når den er synet og godkendt
Så du har 100.000 kr til og dække kofanger, lakering, uforudsete udgifter, afslag ved handel, øgede omkostninger til fragt og fremsendelse af dokumentation fra USA
Et regnestykke der efter min mening i allerbedste fald kan ende med en gevinst på 25.000 kr, og i værste fald kan ende med en 250.000 kr bil til dele
Til sammenligning
http://www.japanerimport.dk/Bil.aspx?BilId=375
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
Men kan da godt se på det hele, at der ikke bliver det helt store at hente. Tager udgangspunkt i at jeg selv vil have den og eje den, så tænker jeg da at jeg godt selv kan spare nogle penge?
Ved ikke om jeg er helt henne i vejret efterhånden eller om der er noget der giver mening i det. Kan selvfølgelig godt se usikkerheden i, at den har været så smadret førhen og der kan være risiko for fusk med genopbyggelsen der tidligere er fundet sted. Men jeg tænker også, at Copart vel ikke må sætte den op til værende ''RUNS AND DRIVES'' uden dytten rent faktisk kan køre Ved godt der ikke er nogen form for garanti for det, men ellers er det vel en form for ''falsk reklame''?
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Du kan dog nok regne med den kan køre, men jeg ville ikke gå ud fra fronten fremstår helt perfekt og uden der skal købes nogle dele ud over bagkofangeren
Bagkofangeren koster i øvrigt hurtigt 10.000-20.000 kr ser det ud til
Til sammenlign koster de under 300.000 kr i England
https://www.gumtree.com/cars/uk/nissan/gt-r
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
Det er selvfølgelig rigtigt, chancen er der vel altid for at man køber katten i sækken med mindre man har mulighed for at tage over og inspicere bilen selv.
Det er dyrt gejl! Tror også at hvis man skal ud og købe reservedele, så skal jeg nok have nogle gode kontakter og evt finde forums og entusiaster. Et par tusinde kroner man kan spare er penge der er tjent
Hvis man tager udgangspunkt i en sammenligning med priserne i England, kan jeg jo selvfølgelig godt se fornuften i at købe den hjem fra et andet land. Det åbenlyse problem med Englang er selvfølgelig bare placereringen af styrertøjet
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
"- Vehicle would start under its own operation
- Vehicle transmission would shift into gear
- Vehicle can move forward under its own power.
There is no guarantee, representation, or warranty that the vehicle will (i) start, (ii) drive, or (iii) move forward under its own power at the time the vehicle is picked up at Copart's facility.
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Men du spørger bare løs, har ret sikkert svaret på det, ellers er det relativt let at finde
Kan også lige nævne, at hvis du køber, og du køber til 24.000.. Så regn med at de vil have omkring 27-30 i sidste ende, da de har gebyr på deres salg
Samt en kammerat som er bilforhandler i us, og gerne køber biler igennem copart
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
Super, sætter pris på hjælpsomhed For at være helt sikker på jeg forstår det korrekt, så betyder ''RUNS AND DRIVES'' teoretisk ikke at den faktisk kan køre?
Det ville selvfølgelig også være tusinde gange nemmere, hvis man boede i USA
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Men ja, alt er lettere hvis man var derhenne
Ville nok bare gøre som der er blevet anbefalet herinde, og se om du ikke kan finde en eu bil, så slipper du også for at tænke alt for meget over ekstra regninger som vil komme ellers
På den måde, kan du også se den inden du faktisk smider den lille sjat penge, som de nu en gang koster
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 22
Det har jeg også opfatningen af efterhånden, synes bare ikke rigtig jeg har kunne finde nogle hjemmesider, der er lige så stor portfolio på Og ja, så er det selvfølgelig også en del lettere at komme hen til bilen Bliver dyrt i længden hvis jeg skal flyve over til USA hver gang jeg skal hente en bil hjem Specielt hvis det er fusere alle sammen
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Hvis du har 1.000.000 kr til bil, så synes jeg det er meget stort sats og handle en skadet bil ubeset, og håbe på den kan komme på plader
Hvorfor ikke handle en klassiker eller nyklassiker som projekt, og så handle den videre
Der er efter min mening så mange ting i dit projekt der kan gå galt, og afkastet er forbundet med så mange faldgrupper og problemer.
Hvis du render i problemer med og få den godkendt og synet, kan den da sælges som dele. Men kan den indbringe 300.000 kr som ikke godkendt og i dele
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Hvis bilen i hele sit liv har været på større værksteder, vil det fremgå af CarFax. Hvis en lille lokal fusker har haft fingrene i den, står det ikke altid i CarFax. Men som udgangspunkt giver CarFax en god ide om bilens historie.
Hvis ikke forhandleren vil udlevere den, kan man selv købe den online. Men det har jeg aldrig haft brug for.
feb 2017
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 111
Import af biler med skade