{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.986 visninger | Oprettet:

Ombygning af personbil til camping {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg har prøvet en halv time på google nu, men kunne ikke helt finde frem til et svar, og nu er det jo weekend, og skat har lukket..
Jeg er godt klar over, at det er ulovligt at indrette en varevogn til camper.
Jeg har dog en passat stationcar, som er indregistreret som personbil på hvide plader.
Spørgsmålet er, og man må fjerne de bagerste sæder, og indrette en seng bag i bilen til at kunne bruge den som camper? Er der nogle der er kloge på området?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning af personbil til camping
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   6. jun 2020 Det må du gerne, du har betalt bilen "fri" til at gøre hvad du vil med næsten.. Dog skal du lade selerne blive siddende, og du må ikke fjerne udsyn fra bilen

• #2   6. jun 2020 Hvorfor ikke bare lægge bagsædet ned og smide en madras ind når du vil campere i bilen?

Er der ikke noget med at bagsædet skal være monteret for at den kan godkendes ved et periodisk syn?

• #3   6. jun 2020 #2 nej bagsæder må gerne fjernes i en hvid plader bil.

dog skal sikkerheds seler bag forblive i bilen. den kan/må ikke synes uden

• #4   6. jun 2020 Carsten J: De fleste stationcars har elendigt designede bagsæder da de ikke danner en plan flade når de er klappet ned. Dette betyder også at det er svært at skubbe lange genstande ind da de støder mod den store forhøjning.

Kan med garanti sige at en Kadett E stationcar har en helt plan flade.

• #5   6. jun 2020 #4
    Ah, okay. Jeg husker bare fra barndommen, hvor vi "camperede" i en Volvo 245. Om natten blev sædet i bag lagt ned og vi kunne nemt sove der. Har camperet i en 245 fra Nordkapp i nord, til Sydfrankrig i syd smiley

Kender også en der gør det samme meget i sin Tesla Model S, der er god plads til en madras med bagsædet nede.

• #6   7. jun 2020 Lucas jeg mener også at på de fleste større stationcars kan man rejse sædehynden op mod forsæderne, tage nakkestøtter af også lave en flad bund

Dog vil der være mulighed for at lave en konstruktion med aflægger rum under hvis sæderne helt fjernes.

Der er flere som har ombygget deres biler til en form for camping eller bobil. Men om man har mod til at skære i karosse for strøm osv må jo være op til den enkelte

I et afsnit af vi elsker biler er de på camping, og besøger en som er ved at bygge en bobil. En højere bil kunne være en fordel, da man så kan lave markise man kan sidde under i regnvejr

• #7   7. jun 2020 Da du jo ikke har betalt den meget mindre camper-afgift, så kan du frit gøre hvad du vil.

Kommentér på:
Ombygning af personbil til camping

Annonce