{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Ida H
Ida H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Afmeldt inden aftalt omregistrering {{forumTopicSubject}}

Hej Kloge mennesker.
Jeg købte for 14 dage siden en brugt bil. Vi skrev slutseddel og jeg betalte. Sælger havde selv lige omregistreret, og ikke modtaget ny reg. Attest.
Han lovede at sende den når han fik den. Og jeg havde 3 uger til at klare det i....
Jeg modtager den fredag, og vil omregistrere men finder så ud af at idioten har afmeldt den for en uge siden.
Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal købe nye plader også? Hvordan kan han afmelde den uden at aflevere pladerne?
På forhånd tak ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmeldt inden aftalt omregistrering
  • #1   2. aug 2020 Tvangs afmeld.. Meldt stjålet plader MÅSKE..

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #2   2. aug 2020 Og du er sikker på at du har købt den rigtige bil? smiley

Men ja, du skal desværre også betale for nye plader, da det blik der sidder på nu, intet er værd, og ikke kan genbruges

• Ida H
    Ida H Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   2. aug 2020 Ja da det er bilen! smiley Men er det tilladt at afmelde den, når sælger har skrevet under på at jeg har 3 uger? Så er sådan en slutseddel jo intet værd i den forbindelse...

• Bjerggaards
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

#4   2. aug 2020 Nej han må ikke, og forstår heller ikke helt at skat er gået med til den..
    For en tvangsafmelding kræver at de 21 dage er overskredet, og hvis der ingen dato er på papiret, så kræver det at der går 21 dage fra de modtager opsigelsen..

Så enten har du taget fejl af datoerne. Der var ikke dato på jeres salgspapir og sælger så bare har tilbage dateret lortet, eller også har sælger fusket med datoen, og lige der ved jeg ikke hvordan du står i forhold til at få penge fra personen, men pladerne kommer du selv til at købe..
    Det samme sker hvis man får nakket sine plader, det er også på egen regning smiley

Hvis de er meldt stjålet, burde det komme frem, hvis du smider reg nr ind på en af de mange søgemaskiner der findes

• #5   2. aug 2020 og det er ikke ejeren før, ham du har købt den af den har tvangsameldt den.
    jeg har selv solgt en bil til en kammerat, som fik 3 uge til omregistrering.
    han solgte den lige inden, de 3 uge var gået
    og da bilen ikke var omregistreret efter 5 uge fra jeg solgte den.

så tvangsameldte jeg den.

tilfældig var jeg hos skat og skulle hente plader til min nye bil.
    da dem der havde købt min gamle fra min kammerat.

de fik besked om de skulle pille pladerne af og købe nye,
    det blev de lidt mukken over

de viste ikke jeg havde ejet bilen

• #6   2. aug 2020 Tænker også at det kan være forrige ejer der måske har afmeldt den, hvilket så ikke burde være muligt hvis sælger har omregistret den til ham inden, er det sælgers navn der står på registreringsattest? Uanset hvad, hænger du nok på regningen på nye nummerplader. Øv, øv, men nyd din nye bil og næste gang så omregistrer inden du kører fra sælger med nemid.

• Bjerggaards
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

#7   2. aug 2020 Ja den forrige ejer kan også have gjort det, lyder dog utroligt at han så har fået tilsendt papiret uden at få et sæt nye plader selv.. Det er der filmen så lidt er knækket ved mig

• #8   4. aug 2020 Endnu en god grund til at omreg på stedet, kan det som køber ikke lade sig gøre fordi reg attest er væk eller hunden har spist den så glem det.

Som sælger lader jeg aldrig en bil køre herfra med mindre den er om regget på stedet, gider ikke det bøvl der kan følge med. Og vil køber ikke gøre det på stedet så lader jeg heller en handel gå tabt.
    Der er ikke noget argument for at skulle vente i 3 uger.

Kommentér på:
Afmeldt inden aftalt omregistrering

Annonce