888 visninger
|
Oprettet:
Afmeldt inden aftalt omregistrering {{forumTopicSubject}}
Hej Kloge mennesker.
Jeg købte for 14 dage siden en brugt bil. Vi skrev slutseddel og jeg betalte. Sælger havde selv lige omregistreret, og ikke modtaget ny reg. Attest.
Han lovede at sende den når han fik den. Og jeg havde 3 uger til at klare det i....
Jeg modtager den fredag, og vil omregistrere men finder så ud af at idioten har afmeldt den for en uge siden.
Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal købe nye plader også? Hvordan kan han afmelde den uden at aflevere pladerne?
På forhånd tak ??
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.291
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Men ja, du skal desværre også betale for nye plader, da det blik der sidder på nu, intet er værd, og ikke kan genbruges
aug 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Online Tilmeldt:
apr 2006
For en tvangsafmelding kræver at de 21 dage er overskredet, og hvis der ingen dato er på papiret, så kræver det at der går 21 dage fra de modtager opsigelsen..
Så enten har du taget fejl af datoerne. Der var ikke dato på jeres salgspapir og sælger så bare har tilbage dateret lortet, eller også har sælger fusket med datoen, og lige der ved jeg ikke hvordan du står i forhold til at få penge fra personen, men pladerne kommer du selv til at købe..
Det samme sker hvis man får nakket sine plader, det er også på egen regning
Hvis de er meldt stjålet, burde det komme frem, hvis du smider reg nr ind på en af de mange søgemaskiner der findes
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
jeg har selv solgt en bil til en kammerat, som fik 3 uge til omregistrering.
han solgte den lige inden, de 3 uge var gået
og da bilen ikke var omregistreret efter 5 uge fra jeg solgte den.
så tvangsameldte jeg den.
tilfældig var jeg hos skat og skulle hente plader til min nye bil.
da dem der havde købt min gamle fra min kammerat.
de fik besked om de skulle pille pladerne af og købe nye,
det blev de lidt mukken over
de viste ikke jeg havde ejet bilen
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 539
Online Tilmeldt:
apr 2006
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Som sælger lader jeg aldrig en bil køre herfra med mindre den er om regget på stedet, gider ikke det bøvl der kan følge med. Og vil køber ikke gøre det på stedet så lader jeg heller en handel gå tabt.
Der er ikke noget argument for at skulle vente i 3 uger.
Afmeldt inden aftalt omregistrering