{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.831 visninger | Oprettet:

Parkeringsbøde eller {{forumTopicSubject}}

En bekendt har fået denne bøde, er det retfærdig.
Billedet af p-skive viser 04:30 PM.
Bøden siger 04:30 men ikke am eller pm.
Charging summary viser starttidspunkt for opladning 04:25 PM.
Skiltet på parkerings området siger max 4 timer mellem 08:00 - 20:00.
Herefter siger skiltet 20:00 - 08:00 parkering kun tilladt for e-biler under opladning.
Her er ingen tidsbegrænsning.
Da bilen var sat til opkadning 04:25 PM vil de max 4 timer gå ud over kl. 20:00 hvor der er en ny regel.
Her nogle billeder.
Kan kun uploade et billed, hvorfor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsbøde eller
  • #1   9. dec 2022 Klokken 4.30 er halv fem om morgenen. Her i landet er der ikke AM eller PM, da vi kører efter 24 timers tidsregning - også P vagter...

Dvs hvis der stod 4.30 på P skiven, er det bare at betale - for så har den jo holdt på pladsen alt for længe. P vagten forholder sig til P skiven - ikke andet...

• #2   10. dec 2022 Bilen er sat kl 16:30, så må den lovligt holde der til kl 8 næste morgen...
    Det er bare at klage, den er lige til højrebenet smiley

• #3   10. dec 2022 830 kroner smiley

• #4   10. dec 2022 Bøden siger 04.30 det er kl 4.30 morgenen. Hvis man ikke bruger 24 timers ur, så vil der stå 4.30 og så vil AM og PM angive hvornår på døgnet.

Har man en normal p-skive(dvs en 12 timers rotation) vil det aldrig være mere end 12 timer siden man har sat sin bil… da 5 minutter/12 timer og 5 minutter vil læses på samme måde - det er logik for burhøns.

Så jeg tænker at p-vagten har rodet rundt på am og pm og skrevet 04.30 ind(istedet for 4.30 pm/16.30) i sin fine bøde-udskriver.

Forlæg beviser og klag

• #5   10. dec 2022 @#1 det er lodret forkert. En normal lovlig parkeringskive har en 12 timers rotation. Så det angivede er altid maks 12 timer siden.

Tror trådstarter har rodet lidt rundt i angivelser. Der er ikke noget der hedder 04.30 PM det hedder 4.30 PM… og er i såfald om eftermiddagen.

Har man en parkeringsskive(digital) der rent faktisk kan angive mere end 12 time(og i såfald beviser at der er holdt så det giver anledning til afgift) kan man argumentere for holdningen, men P vagten har ikke haft styr på AM og PM i dette tilfælde.

• #6   10. dec 2022 #5 - Men hvis han har en elektronisk skive, stod den på 4.30 - og så har jeg ret. Jeg gætter bare på hvorfor der står 4.30 og ikke 16.30...

Det ved ingen af os endnu, før trådstarter har uddybet. smiley

Der er ikke noget der hedder 04.30 PM det hedder 4.30 PM

Men det der - det er noget sludder.... smiley

• #7   10. dec 2022 Huskeregel vedr PM ag AM, har lært at AM hedder Af Madrassen, altså formiddag og PM hedder På Madrassen, altså eftermiddag, skifter fra PM til AM midnat kl 00.00.

Du kan klage til https://www.parkeringsklagenaevnet.dk/ hvis du har klaget til dem der gav bøden til at starte med.

Selvom der i loven ikke står skrevet at det ikke er forbudt at have Engelske P skive vil jeg anbefale dig at købe en der viser tiden i 24 timers format

• #8   10. dec 2022 Medmindre det er en udenlandsk registreret bil, SKAL tiden stå i 24-timers format. Så hvis der står 04:30 - AM eller PM, så ER det halv fem om morgen og kan på ingen måde blive til 16:30.

• #9   10. dec 2022

profilbillede
  • #10   10. dec 2022

profilbillede
  • #11   10. dec 2022

profilbillede
  • #12   10. dec 2022

profilbillede
  • #13   10. dec 2022 Nu er alle billeder kommet op.
    Først og fremmes er det en bil med danske nummerplader.
    #1 #5 #6 Det er selvfølgelig 4:25 PM der bliver talt om, altså 16:25.
    P-Skiven har kun 12 timers ur.
    Kik på start tidspunkt for opladning af bil, charging summary.
    #4 Tror også p-vagten har rodet rundt i am og pm.

Det skulle være det hele.

• #14   10. dec 2022 Hvor har du "PM" fra? Står det på skiven et eller andet sted?

• #15   10. dec 2022 #14 Det har jeg fra parkerings tidspunktet fra den hvide seddel.
    Charging summery.
    Der står 18 november 4:25 PM.

• #16   10. dec 2022 Ser p-vagten overhovedet den hvide seddel? Hvordan kan han rode i am/pm, hvis han intet med denne seddel at gøre?

Men jeg fatter ikke, hvorfor han overhovedet ser på hvad skiven viser klokken halv ti om aftenen, når den kun er påbudt indtil kl. 20...

Den afgift skal du bare skrotte...

• #17   10. dec 2022 Han skal KUN kigge på skiven, det er en 12 timers skive. Man KAN ikke udlede at der er parkeret udover 12 timer(hvilket han gør) så klar fejl fra hans side

• #18   10. dec 2022 #17 - Du har ret.

Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i at få dem til at droppe bøden - andet end at det er tæt på umuligt, at få beviserne det rigtige sted hen.

• #19   10. dec 2022 Din P skive er ulovlig, så du må til lommerne, også mærkeligt at man har en Jaguar og så ikke har råd til en P skive

Stk. 6. En automatisk parkeringsskive skal være udformet enten i overensstemmelse med § 2, stk. 1, eller være forsynet med digitalt display. Parkeringsskiven skal kunne aflæses i stærkt sollys. Digitalt display skal have en talhøjde på mindst 20 mm. I digitalt display anvendes 24-timers tidsangivelse. Foran tidsangivelsen anføres »P:«, således at display på automatisk parkeringsskive f.eks. kan vise »P: 16:30«.

• #20   10. dec 2022 Lidt at læse igennem

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2016/1529

• #21   10. dec 2022 #19 Dit billede passer i hvert tilfælde meget godt.

Modellen er FS godkendt, som der står mere om i dit eget link.

• #22   10. dec 2022 #21

Kan da godt være den er FS godkendt til det engelske marked, men den er jo ikke med 24 timers tidsangivelse.

Så det må jo være din egen mening og regning

• #23   10. dec 2022 https://www.samatech.dk/da/produkter/park-solar/park-solar-fs20

Står da ved det og har råd til det.

• #24   10. dec 2022 Indrømmer at jeg er forvirret nu, der står i reglerne/loven at P skiven skal være med 24 timers angivelse, hvis den ikke er det, hvordan kan man så vide om man har holdt parkeret fra kl 16 eller kl 4?
    Der er noget der ikke passer?
    I am lost smiley

• #25   11. dec 2022 #24 selvom begge er elektroniske er der er forskel på en analog og en digital p-skive. En digital er med digitale tal. En analog(dvs som en ur-skive - som trådstarters) kan af sagens natur, kun vise en 12 timers rotation. Begge er lovlige

• #26   13. dec 2022 For det første: om p-skiven er lovlig eller ej er ikke relevant i dette tilfælde. Havde skiven ikke været i orden, så havde dette været begrundelse for afgiften, hvilket den ikke er. Her er det tiden.
    For det andet: vagten har aflæst skiven. Om muligt forkert indtastet i systemet som 04.30 i stedet for 16.30. Am/pm har intet med parkeringen at gøre, men kun betalingen for ladningen.
    For det tredje: jeg tror vagten har misset parkeringsreglerne for arealet og blot registreret du har været der mere en 4timer og ankommet før kl20. Ifølge skiltningen så skal der kun ses efter om bilerne er inden for båsene og til opladning efter kl 20.00 frem til kl08.00

Jeg vil klage over afgiften i dine sko.

• #27   28. dec 2022 Han har fået anuleret bøden.

Kommentér på:
Parkeringsbøde eller

Annonce