{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.566 visninger | Oprettet:

Parkeringsbøde {{forumTopicSubject}}

Hey folkens!

Jeg var så forbandet uheldig at komme tilbage til en min bil idag, og et eller andet fjols af en parkeringsvagt havde efterladt en lille bøde i foruden!

Der står overtrædelse 1: gyldigt p-bevis ikke anbragt synligt i foruden.
Jeg havde sjovt nok et gyldigt dagskort liggende på speedometeret, så det kunne ikke ligge mere synligt, så jeg grab knoglen og ringede til europark, for at brokke mig, og fik af at jeg kunne ringe tilbage om en uge, når de havde fået indraporteret sagen, om en uge er jeg jo faldet til jorden igen, og er ikke som nu rasende!!

Men uanset, så nægter jeg simpelthen at betale bøden, hvis europark ikke vil gi sig i sagen, havner jeg vel i reipers eller hva??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsbøde
  • #1   6. dec 2007 Noep, du havner ikke i ribers hvis du bare går i retten med sagen. De overgiver sig før det når så langt. Der er mange der har kørt retsager på europark og de vinder hver gang.
    Bare tru med retten så giver de sig sikkert

• #2   6. dec 2007 Du skal bare gemme p beviset. Det er dit eneste bevis

• #3   6. dec 2007 europark skal dokumentere at din licens ikke var synlig - du skal dokumentere at den var synlig...

Europark er vel næsten det firma herhjemme der har flest klager liggende hos forbrugerstyrelsen...

anbefalet brev til dem, sig din advokat råder dig til bla bla bla...

så burde de slappe lidt af...

Ta' nu endelig kampen op - HVIS du er sikker i din sag...!

• #4   6. dec 2007 Den skal da lægge i forruden og ikke ved spedometeret for de kigger kun i forruden og ikke ind hvor spedometeret er....

• #5   6. dec 2007 Det er temmelig dyrt at få nogen registreret i RKI så det behøver du ik frygte foreløbig... men hvis du har haft gyldigt bevis, så tag et billede af dit bevis samt evt. hvor det lå præcis i bilen og send det som dokumentation til dem og bed dem frafalde deres klrav....europark er mega stædige men det burde lade sig gøre hvis du kan præsentere et gyldigt bevis for din parkering

• #6   6. dec 2007 Michelle - den lå jo OVENpå speedometeret, det siger da lidt sig selv gør det ikke??

• #7   6. dec 2007 Europark er sindsyge. Men de trækker folk i retten hvis de er sikre i deres sag. Hvilken de aldrig er...

Andre parkings selskaber skal man IK lege med, for de tager billedere af bilen som de giver en bøde. Og så står man selv med håret i postkassen. Men det er kun nogen der gør det...

• #8   6. dec 2007 Du får ret, helt sikkert. Men en dag hvis man rent faktisk får en bøde af dem som er reel(hvor reel den nu ka være)så gør som min kammerat gjorde, han indbetalte godt nok pengenene, men ikke på deres girokort, men på et blankt girokort, men med deres giro nummer, så kørte showet derud af, og tilsidst fik han et brev fra deres advokat, hvorefter han så sendte en kopi af sin kvittering. Så har han været til så meget besvær som overhovedet muligt og det har kostet dem mere end afgiften var på...

• #9   6. dec 2007 Stefan Crone !

Hvis den lå oven på speedometeret, så er det din fejl. En P ting (skive, billet osv), skal ligge i højreside af bilen! Den er faktisk ugyldig hvis den ligger i venstre... Teknisk set, men at ham P vagten så har givet dig en bøde, det e fejt, men rigtigt nok... Desværre

• #10   6. dec 2007 Magnussen - der blev jeg nysgerrig, så jeg kiggede lige på det dagskort der igen, der står INTET om at det skal ligge i højre side, kun at det skal placeres synligt i bilens forude, intet andet, og det dagskort var om noget placeret synligt i forruden! det kunne uden problemer ses på lang afstand!!

• #11   6. dec 2007 Thomas F:
    Det er jo så absolut chikane. Det er jo til enhver tid betaleren der skal dokumentere sin indbetaling, og et normalt retskaffent menneske gør naturligvis det, så snart det første gang kommer en henvendelse ind af døren. Det er forbrugerens eget ansvar at gøre indsigelse hvis man mener at en regning/faktura/opkrævning/afgift er forkert.

• #12   6. dec 2007 Hmm ok.

Jamen så det jo nok rigtigt nok. Men P skiven skal i hvertfald placers i højre nedeste hjørne. Troede jeg også en dagsbillet skulle, da sådan et "års" kort skal...

• #13   6. dec 2007 Kenneth M

Det ka du mene, men det er ikke ulovligt, og jeg er ret sikker på at europark er et af de sidste selakaber i verden folk har ondt af...

• #14   6. dec 2007 Stefan Crone:
    Det er faktisk altid en god idé at vente med at ringe til man er faldet lidt ned. Ellers går det jo ud over en medarbejder som sandsynligvis er fuldstændig uden skyld i sagen. Jeg har selv siddet "i den anden ende" og det er faktisk hamrende ubehageligt at bliver overfuset over noget man faktisk ikke har nogen som helst form for indflydelse over. Rent faktisk er jeg blevet truet på livet pga. nogle blade som ikke var kommet frem ...

• #15   6. dec 2007 Min kæreste har engang oplevet at få en parkeringsbøde netop fordi den lå i venstre side.. Hun sendte et anbefalet brev med en klage.. Retur fik hun et hvori der stod, at hvis hun ikke betalt indefor 14 dage kunne hun se frem til et retsligt efterspil.. Så jeg synes bare du skal betale de 510 kroner, og så slippe for besværet..

• #16   6. dec 2007 Tru med advokat så dropper de pisset. Du skal bare skive til dem og fxe din billet ind så hører du ikke mere fra dem

• #18   6. dec 2007 Thomas F:
    Korrekt, det er ikke ulovligt, men det er med til at svække din sag, hvis det skulle komme så langt.
    Som jeg har skrevet til Stefan, så har jeg siddet i en kundeservice (IKKE EuroPark), og har ofte været ude for sager hvor der er sket en fejl, men folk undlader at reagere før det kommer advokat på. Så har alle parter spildt en masse tid og energi på sagen. Det kunne måske have være ordnet på 30 sekunder hvis folk havde ringet første gang de fik en forkert regning.

• Nina M
    Nina M Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #19   6. dec 2007 Så længe du har din gyldige p-billet og kan fremvise den, så skal de dokumentere at den ikke har ligget i forruden. Dette kan kun ske ved at fremvise et billed af din forrude, uden p-billetten. Dette er grunden til at alle p-vagter altid tager et billed af forruden på de biler som de udskriver bøder til.

• #20   6. dec 2007 Hvorfor ikke bare betale den afgift og så læg din billet i højre side ved p skiven næste gang. Så er det ikke slemmere.

• #21   6. dec 2007 angående p skiver så jeg .i tirsdags et program i tv om narkopolitiet på job,da så man en overvågning fra en bil.Der sad p skiven Oppe i højre hjørne gu ved om det er lovligt,eller har etaten brudt loven ?

• #22   6. dec 2007 fik også en engang... satte den på en af de andre biler som holdte bag mig, har aldrig hørt noget så han har nok ikke kigget så meget på den, og bare betalt..

hæhæhæ

Kommentér på:
Parkeringsbøde

Annonce