{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsbøde
  • #2   3. dec 2014 mener ikke man kan med så små bøder smiley

• #3   3. dec 2014 Den er på 650 bobs. Den er fra europark?

• #4   3. dec 2014 grænsen går fra 500kr, og det gælder KUN bøder, ikke afgifter..

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #6   3. dec 2014 Det er ikke en bøde når det er fra euro park, betal og kom videre... den kan ikke halveres det er en AFGIFT...

• #7   3. dec 2014 hold kæft hvor er jeg træt af at fordi man er studerende så får man rabat på bøden/afgift for den lov-overtrædelse man har lavet.
    lov-ovetrædelsen er squ da lige slem uanset hvad. og jeg er sikker på at selv en studerende ved hvor man må parkere el ikke parkere

• #8   3. dec 2014 Det har nu ikke noget at gøre med om man er studerende. Det har noget at gøre med hvor stor ens indtægt er. Og derfor er det for det meste kun studerende der kan benytte sig af muligheden.
    Kan huske at grænsen engang gik ved 150.000 som årlig indtægt, men det er over 10 år siden, så ved ikke hvad den hedder idag?

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#9   3. dec 2014 mener det er 130.000 lilledan

• #10   3. dec 2014 synes sgu det fair nok , en halvering rammer sgu stadig hårdt hvis man er på dovenheds indkomst eller er under uddannelse hvor man ikke har til salt til et æg..

• #11   3. dec 2014 tigger..

Jamen når det er lige slemt uanset hvad, hvorfra skal studerende straffes mere end dem som er i arbejde, %-mæssigt altså..

• #12   3. dec 2014 fordi lov-overtrædelsen er den samme.
    skal de så osse ha ½ pris på brændstof og forsikring, grøn ejerafgift osv

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#13   3. dec 2014 kynisk, iskold du er tigger. hvor vover du at forbinde os med barndommen!

• #14   3. dec 2014 tigger.. netop når lovovertrædelsen er den samme så giver det kun mening at halvere bøden for studerende, eller måske sætte den lig med den %-mæssige indkomst.. så bliver alle straffet lige hårdt..

• #15   3. dec 2014 Ud fra den logik så skulle de også kun betale halv forsikring for deres biler, og halv erstatning hvis de ødelægger noget, og ja hvorfor ikke også halv skat?

Det er meningsløst at straffen for åbenlyst at overtræde loven bliver halveret fordi man er økonomisk handikappet, og jeg er 100 % sikker på det ligeledes bliver misbrugt af dem som ved de kan slippe afsted med en mindre bøde.

• #16   3. dec 2014 Forsikringer er ikke en straf, ligesom mælk heller ikke er en straf, så at der er en fast pris uanset indkomst for diverse produkter synes jeg giver god mening...

Men en bøde er en straf, det er ikke noget du tilkøber eller fravælger, det er til for at straffe folk, så burde denne straf også afspejle sig i folks økonomi.. jeg kan tjene en bøde på 1000kr hjem på på 4-5 timer mens det for en studerende betyder 1 uges SU, hvem bliver hårdest straffet i så fald ??

• #17   3. dec 2014 Fair nok, men det bliver et problem når folk så begynder at misbruge systemet.

Jeg kender til flere tilfælde hvor der enten køres for hurtigt eller man parkere uden omtanke, fordi man er ligeglad når bøden bliver halveret.

Som så mange andre ting i dagligdagen, så bliver det hurtigt en vurderings sag om man vil tage chancen og bryde loven, og dette bliver da en hel del nemmere når man ved en eventuel bøde bliver halv så stor.

Straffens hårdhed har efter min mening intet at gøre med ens indkomsts niveau, men den handling man udføre.

• #18   3. dec 2014 Tjah, det kræver at man tjener under 150.000kr (elle rnoget i den dur) om året før skat..

hvis man er ligeglad med at få en bøde med så lav en indtægt så er man simpelthen dum, men jeg holder stadig på at en bøde skal halveres.

• #19   3. dec 2014 KristofferDa- ja lige på det område der er jeg total kold og kynisk

• #20   3. dec 2014 Sagde ikke man var ligeglad, men det gør incitamentet for at tage chancen og bryde loven en del større, når man ved straffen ikke er så hård.

• #21   3. dec 2014 Hård ifht hvad ?

Alt er jo relativt, vil du hellere have en bøde på 1000kr når du tjener 500.000 om året eller en bøde på 500kr når du tjener 100.000kr om året ??

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #22   3. dec 2014 altså en studerende kan klare det med 0 timers arbejde? det da ikke fair! smiley

• #24   3. dec 2014 Jeg droppede med og læse efter de 4 første beskeder, kunne godt se hvor det førte hen. smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #25   3. dec 2014 Der er vel ikke noget galt i at diskutere?

Nå, men det virker lidt fjollet, at tage let på bøder, bare fordi de blir halveret.
    En fartbøde på f.eks 2500 = 1250 kr.
    Det da sindsygt mange penge, især på lav indkomst, så laver man ret mange af de numre, så vælter økonomien squ hurtigt,

• #26   4. dec 2014 Observeringstiden er kun 3 minutter? Er det ikke meget lidt?! Fx, af og pålæsning?

• #27   4. dec 2014 jeg har ikke ondt af mange-millionæren som skal af med flere 1000 kr for en fartbøde, så hvorfor skulle jeg have ondt af studenten.
    kan man ikke finde ud af at overholde loven må man jo op med læderet uanset hvad, loven er lige for alle

Kommentér på:
Parkeringsbøde

Annonce