{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsbøde
  • #1   26. mar 2013 Nej

• #2   26. mar 2013 Niks, for det hedder en parkerings AFGIFT, og det kan du ikke få nedsat smiley

Så må du lade farmands bil stå, hvis du ikke kan finde ud af at kører i den smiley

• #3   26. mar 2013 Det kommer vel an på om det er en bøde eller afgift.
    Hvis den er udstedt af andre end politiet er der ihverfald ikke noget der heder halvering.

• #4   26. mar 2013 Prøv hør manner, det har ikke noget med kørsel at gøre smiley

• #5   26. mar 2013 Et lille tip er at så snart du har fået bøden skynder du dig til nærmeste tank og tanker 4.xx liter brændstof. Så sender du kvitteringen med ind hvor du skriver at du var løbet tør og her er kvitteringen på 4 liter som der kunne være i din 5 liters dunk

Undskyld OT og ved desværre ikke om du kan få den nedsat. Mener kun det er bøder du kan få nedsat og det hedder jo officielt en parkerings afgift.

• #6   26. mar 2013 Nej det kan du ikke, afgiften er udstedt til den der ejer bilen. Din studenter rabat kan ikke bruges medmindre du ejer bilen selv.

Hvis det var en bøde, f.eks en trafik forseelse, så er det noget andet. Så er det den der sidder bag rattet der er ansvarlig... I det tilfælde ville du nok kunne få studenterrabat.

• #7   26. mar 2013 lige meget hvad mener jeg at det med studenter rabat skulle afskaffes

• #8   26. mar 2013 Mads p - Ja fordi en parkeringsbøde betyder selvfølgelig man ikke kan køre bil. Det er klart.

• #9   26. mar 2013 Studie rabat virker ikke på P-bøder.. Tro mig, det er prøvet:(

profilbillede
  • #10   26. mar 2013 Casper. I visse tilfælde også togbøder.

• #11   26. mar 2013 Om man er i lære, studerer kan være totalt lige meget.. det har intet at sige om man kan få sat bøder ned. Pak sammen med jeres studie rabat og lærlinge løn.

Det kommer an på hvad ens indtægt er årligt.
    Den skelner ved 150.000

• #12   26. mar 2013 Hermansen.. Det hedder STUDIE rabat af en grund batman?
    Men hvis man arbejder vedsiden af og lign. Så NEJ, så kan man ikke..

• #13   26. mar 2013 NEJ grøn bil..

Det kommer an på din indtægt

• #14   26. mar 2013 1 - smid bøden væk (kan være de glemmer at sende en rykker)
    2 - hvis der kommer en rykker, er den på det samme beløb som bøden, da de ikke må sætte gebyr på 1 rykker
    3 - forlang skriflig dokumentation på at du har parkeret ulovligt (billed,tidspunkt for start af observation, og tid på slutning af observation)
    4 - hvis de ikke kan frembinde den information - skal du ikke betale bøden

• #15   26. mar 2013 Ej... Jeg har et papir fra politiet hvor jeg har en bøde hvor der står.

Bøde beløb: 1.500,
    Studie rabat: -750,-
    Samlet beløb: 750,-

Skal gerne tage et billede når jeg kommer hjem imorgen;)

• #16   26. mar 2013 Og jeg SKULLE vise mit STUDIE kort.. Gad vide hvorfor?

• #17   26. mar 2013 Jeg fik en fart bøde i for nogle uger siden.
    Jeg fortæller dem jeg er lærling og om jeg så ikke får nedsat bøden.

Politi manden fortæller mig så der efter at det kommer an på hvad jeg tjener!
    Du skal nok se det er de færreste studenter der har en indtægt årligt på over 150.000

Mon dog politi manden sidder og lyver smiley

• #18   26. mar 2013 Hvis en student havde en løn på en mil årligt, fik han så os sat bøden ned?

• #19   26. mar 2013 haha.. ej stop.

• #20   26. mar 2013 Jeg er lige glad hvad politiet siger.. De siger også min bil er for lav. Er den det? Nej.
    De siger at du skal til omsyn pga tonede baglygter. Er det ulovligt? Nej, så længe de lyser op i den farve de skal..
    Politiet ved ikke alt. Og fordi der er noget der hedder man kan få sin bøde nedsat pga man tjener under 150.000,- betyder det ikke at der ikke er noget der hedder studie rabat.. Jeg har det på skrift;)

• #21   26. mar 2013 Hvad er det lige du snakker om???

I studenter verdenen hedder det sikkert studie rabat så smiley
    Men det som at det kommer an på er hvad ens indtægt er ..

Og så er det rimelig lige meget om man er murer, gymnasie elev eller bare hiver i banditten der hjemme smiley

• #22   26. mar 2013 Der står studie rabat på mine papire, stemplet at sydsjællands politi, færdig..
    Gå ind og aflever dit studiekoet sammen med bøden og den bliver nedsat på stædet, færdig..

• #23   26. mar 2013 Haha, tonede baglygter er sguda drøn ulovlige, hvis de er hjemmetonede... Nu kan jeg ikke huske en Fiestas opbygning, men sidder tandstangen lavt, har du ikke de krævede 11 cm op til den, for ikke at tale om 50 cm op til lysåbningen. Udover det er det også interessant at se på ændret sporvidde, og skal vi gå i de helt små sko er vinklingen på bagerste nummerplade også på grænsen af hvad der går jvf. vejledningen om syn af køretøjer. Men udover det, fed farve.

Du får IKKE studierabat på p-afgifter, netop fordi det er en afgift, og ang."studierabat" er det sikkert et fint udtryk, men en studerende der tjener over 150.000 om året før skat, SKAL betale fuld takst - at der så er nogle der viser studiekortet og underlader at oplyse øvrigt indtægter, er så en helt anden sag...

• #24   26. mar 2013 Dr. House. Hvordan går jeg lige igennem syn hos omsyns virksomheder HVER gang?;) og nej, betaler ingen under bordet. Køre direkte ind..
    Hvide blink glas er også lovlige, så længe de er gule når de blinker..
    Røde baglygter (som mine) er lovlige, fordi de ikke har betydning når jeg blinker, de blinker orange.. Så derfor. Er alt jeg har nævnt lovligt.

• #25   26. mar 2013 Hos OMSYNSvirksomheder? Well... Skal jeg have omsynet noget af tvivlsom stand, er omsynsvirksomheder et godt sted at tage hen.

Og nej, er dine lygter spraytonet røde, er de ikke lovlige.

Hvide blink går fordi de er FØDT hvide med E-mærkning af de HVIDE glas (måske din er på vippen årgangsmæssigt til at gå fri af dén regel) - de kræver så sjovt nok pærer der lyser gult/orange for at være lovlige.

• #26   26. mar 2013 Og vil du læse mere om tonede lygter, så kig i Vejledningen om syn af køretøjer, 6.03.001 stk. 2:

"Maling af lygter – fx med sort, transparent spraymaling – eller påsætning af film
    på lygter er ikke tilladt."

• #27   26. mar 2013 Jeg vil smutte i kassen. Godnat BG smiley

• #28   26. mar 2013 bliv holdene og få noget for pengene

• #29   26. mar 2013 Det hedder IKKE studierabat fordi det er ikke en rabat, men en nedsættelse. Det hedder bødenedsættelse af økonomisk karakter da det er baseret på ham der hæfter for bødens årsindkomst. Er du studerende er det så din SU du skal kunne fremvise noget dokumentation på og så får du en nedsættelse. Men så længe man tjener under 180.000 om året kan man faktisk få bøden nedsat.

• #30   26. mar 2013 Når du er på overførselsindkomster, skulle bødes selv blive halveret, inden den når til dig... ellers er det et beløb mellem 125-150k at det skiller ved... så jeg vil lige påstå at begge har ret smiley har selv fået halveret bunkevis af bøder dengang jeg kørte Nallert! ;-)har vi vidst allesammen, uden at prale..

• #31   26. mar 2013 Mente det var mere, men tak for korrektionen omkring beløbsstørelsen smiley

• #32   26. mar 2013 Casper S.
    Tror du fik svar nok nu...

Hvis en student havde en mil om året, får han IKKE bøden ned sat. og heller ikke i teorien!

• #33   26. mar 2013 Kongen,
    Fordi din synsmand ikke opdager dine ulovlige baglygter,betyder ikke at de er lovlige. Synsmænd kan også lave fejl.

Så en bøde på 1000kr og evt synsindkaldelse hvis du møder en betjent med styr på reglerne.

• #34   26. mar 2013 Bagermesteren, den bliver nok endnu værre med den turbo monteret på den motor...

• #35   26. mar 2013 Ja det kan man da kun håbe.

Kommentér på:
Parkeringsbøde

Annonce