{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
66 visninger | Oprettet:

starte enkeltmandsvirksomhed {{forumTopicSubject}}

hej, synes ikke jeg kan finde så meget på google så prøver lige her.

overvejer at oprette cvr nr, da jeg laver lidt biler i fritiden, og kan se jeg vil komme til at overstige de 50.000 kr i omsætning. men synes ikke jeg kan finde krav til miljø osv. da det som sagt er i min fritid og planen ikke er at jeg skal leve af det da vi snakker om en omsætning på maks 100 til 150.000 kr.

nogen som har prøvet det før som har nogle gode råd? PFT.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  starte enkeltmandsvirksomhed
  • #1   1 time siden start med at undersøge om du kan få en erhvervskonto i din bank
    lige netop erhvervskonto er det der giver mest hovedpine når man vil starte op
    bankerne har IKKE pligt til at oprette dig en erhvervskonto
    det koster et pænt gebyr at oprette erhvervskonto - mener Nordea ligger på omkring kr. 5.000
    det koster - i Nordea - p.t. kr 735 pr kvartal at have sin erhvervskonto der

du må IKKE bruge dine private konti til erhvervsbrug
    gør du det kan du blive smidt ud af banken - og det er helt og aldeles du bliver smidt ud.

de andre ting du spørger til ved jeg ikke noget om

• #2   1 time siden har i forvejen en "hobby" konto i banken, til at styre det indtil videre. men det var før jeg fandt ud af hvor meget jeg egentlig laver smiley men må da lige tage fat i banken så og høre ad. smiley

• #3   45 minutter siden evt. tag kontakt til en revisor eller et erhvervskontor og søg råd/ vejledning den vej.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 314
    #4   26 minutter siden Vil du selv føre dit regnskab, altså indberetning af moms osv. eller vil du have en bogholder til det? Så vil jeg snakke med sådan en, og så få vedkomne til at oprette dig med cvr og bankkonto. Miljø, altså er det olie og vask mv, skal du have kommunen indvolveret, ellers vil jeg tro du kan holde det på et niveau hvor det bare bliver bortskaffet korrekt- uden at vide det. Men jeg ved at hvis du spørger til reglerne om et værksted som erhverv, så kan de hive så mange regler frem at du dropper det. Altså betale sin skat og have styr på sit affald, det kunne man jo starte med.

• #5   17 minutter siden Jeg tror som bank nummer 2 kan du oprette et digitalt bank som erhvervskonto hos lunar. Det skulle gerne være nemt og billigt hos dem

https://www.lunar.app/dk/erhverv
    https://www.lunar.app/dk/erhverv/priser

Kommentér på:
starte enkeltmandsvirksomhed

Annonce