{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.421 visninger | Oprettet:

P-bøde - hvad betyder skiltet? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

I den boligblok jeg bor i har vi europark rendende rundt og holde øje med vores pladser så alle os der bor her skal ha et skilt i forruden for at holde her gratis.

Har tidligere fået en bøde for at holde på en plads europark ikke fattede var en p-plads, den bøde fik jeg annulleret.

Nu har jeg så fået en mere, som jeg har betalt.
Fik bøden for at holde med en 2010 skilt her i 2011 - det fair nok, det min fejl.

MEN - nu har de sendt mig en rykker på at bøden ikke er betalt på trods af at jeg kan se jeg betalte dagen efter jeg fik den, ligeledes har de trukket pengene dagen efter!

Var så forbi vores ejendomskontor som så siger at de ikke må udskrive bøder imellem 07-15 så hvis de har det skal bøden bare annulleres. Jeg har fået min bøde kl 13:16!

På vores p-tavle står dette:
http://peecee.dk/upload/view/290957

Har snakket med dem en gang hvor de siger, at hvis man vil holde der længere end 15 min, så kræver det man har et skilt i bilen - men syntes deres tavle modsiger sig selv.

Skal jeg bare acceptere bøden, eller har jeg ret i at jeg burde kunne holde gratis fra 7-15? også uden skilt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-bøde - hvad betyder skiltet?
  • #1   18. feb 2011 Der står fra kl 15:00 - 07:00 ok morgenen.

Ergo må du holde der fra kl 07:00 - 15:00 uden problemer.

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #2   18. feb 2011 Den skal bare slettes, af sted med sig.

• #3   18. feb 2011 sådan læser jeg den også, men hende jeg snakkede med sagde så at der på toppen af tavlen står "alle dage 00-24" og at jeg derfor skulle ha skilt for at holde der lige meget hvornår

• Tommy B
    VIP

#4   18. feb 2011 Så må du jo tage den i retten og afprøve dem og understreg det for dem. Det havde jeg klart gjort, men jeg har så også mine meninger om deres mafia metoder, som jeg absolut ikke går ind for.

• #5   18. feb 2011 Det der 00:00 - 24:00 betyder bare man må holde der hele tiden.

Nogle steder må man f.eks. ik holde i nogle timer pga, myldre trafik eller vejarbejde og lignene.
    Det viser bare man må holde hele tiden.

Der har intet med bøden at gøre, hun snakker bare uden om problemet.

• #6   18. feb 2011 Nej der står da p-skive påbudt mellem 15 - 07, men du må kun holde der i 15 min. ellers skal du ha p-tilladelse

• Tommy B
    VIP

#7   18. feb 2011 Ah, du blander deres skiltning sammen med de offentliges smiley
    Det er de nævner det tidspunkt, gør sig også gældende, så frem det er weekend som der står længere nede på skiltet. Man må derfor formode, at der ikke er påbudt p-skive i tidsrummet 7-15.

Formuler din klage ordentligt. Tager de ikke i mod den, så kan du eventuel tage den forbi EkstraBladet, de er rare til at hjælpe i mod EuroPark smiley
    Og til sidst, er der turen igennem retten, som jeg ikke ville være bleg for.

• #8   18. feb 2011 Så for at slå det helt fast, i tidsrummet 07-15 er der fri parkering, uden skilt og p-skive?

• #9   18. feb 2011 Penge maskine. ikke en skid andet. RØVHULLER.

• #10   18. feb 2011 Reglen er simpel. ikke mange ved det. der skal fremgå 3 billeder af bilen. 1 hvor hele bilen er synlig med nummerplade. 2 hvor p skiven er synlig, og et hvor man kan se skiltet og bilen således at det kan dokumenteres at bilen har holdt der ulovligt. Kan disse ikke fremvises skal bøden slettes. Det ar jeg gjort nu 4 gange.

• #11   18. feb 2011 Ifølge skiltet så ja.

• #12   18. feb 2011 Skiltet fortæller, at der må parkeres alle dage mellem 00:00 og 24:00 Men mellem kl 15 og kl 07 Skal der bruges P-skive, eller P-Tilladelse, dvs du kan komme og stille bilen kl 7 og undlade p-skive, og skal bar flytte bilen kl 15..

Så den bøde der skal bar annullers, jeg havde taget den hele vejen i Retten, om ikk andet så af principielle årsager..

• #13   18. feb 2011 nej du må max holde der 15 min uden tilladelse

• #14   18. feb 2011 Tomas J

Ja efter kl 15 i hverdagene..

• #15   18. feb 2011 Så har deres klage telefon lukket idag pga. kursus... suk altså de kunne da ligge deres kurser tirsdage eller torsdage hvor den alligevel har lukket..

• #16   18. feb 2011 Og spyt på dem for mig.. Folk fra Europark har ikke en sjæl

• #17   18. feb 2011 jeg fik en Pbøde imens jeg var i Cinemaxx og se en helaftens film.. fik den 19:59 og man kan holde der frit efter kl.20

det var noget i den stil..

• #18   18. feb 2011 tru med retten hvis de står på bag ben

• #19   18. feb 2011 Theman - ja de er nogle røv huller inde på fisketorvet og der bliver jo ikke holdt pauser i helaftens film mere.

• #20   18. feb 2011 P.s. Så kan de stikke den P- bøde helt op i røven. Den er ugyldig.

• #22   18. feb 2011 man kan godt klage over telefonen til dem, den sidste bøde jeg fik hos dem afviste de den skriftlige klage blankt.. så ringede vi ind til dem, så erkendte de fejlen og annullerede bøden uden brok.. utroligt nok smiley

• #23   18. feb 2011 ,

• #24   25. feb 2011 Europark har en klagetelefon smiley

Der er flere ting i det end tidsrummet. For du må som de skriver det kun holde der 15 minutter. Har du holdt parkeret der mere end 15 minutter har du overtrådt reglerne for parkeringen og bøden er fuldt ud lovlig givet.

Det med billede dokumentation gælder kun for biler der holder på en offentlig tilgængelig parkering. Privatparkering har ikke disse krav.

• #25   26. feb 2011 #..........T
    Men som der står på skiltet dækker de regler kun 15-07, ikke 07-15

Ringede ind til deres klage telefon, og fik fat i en af deres medarbejdere og fortalte hende om problemet, hvorefter hun siger hun lige må drøfte det med en kollega, hun vender tilbage og siger ikke overraskende at bøden er god nok. Læser så op for hende hvad der står på det skilte der er ude hos os og siger at det jo ikke stemmer overens med det hun siger - hun snakker et par minutter med hendes kollega igen..

De er så nød til at ha sagen over deres advokat så de kan se om der skal ændres på skiltningen, så de vil sende mig et brev når de ved mere - har ikke hørt noget endnu.

• #26   26. feb 2011 Nej det aller første der står er parkering fra 00-24 (altså hele døgnet. I Tidsrummet 15-07 er det påbudt an enten har p-skiven sat (hvilket medfører man må holde der i 15 minutter, hvilket reelt set kan være helt op til 29 minutter uden de kan gøre en skid) eller med p-tilladelse som så gælder hele døgnet og ikke kræver p-skive.

Det ville undre mig meget hvis de trak den bøde retur.

• #27   26. feb 2011 ok

• #28   28. jan 2014 Hvis du kan bevise at det ikke er dig der har kørt bilen, ved evt. at ha kvitteringer fra et andet sted eller at du har været på job et andet sted eller bortrejst.. så skal man IKKE betale!! og man har IKKE pligt til at oplyse hvem der har kørt bilen, hvis det er på en privat parkerings plads (euro-park. Q-park) og hvad de nu hedder..
    Derimod hvis det er kommunens p vagter udskriver en afgift bliver den udskrevet til bilens reg.ejer og de operere inde for færdselsloven og skattelovgivningen ikke privat retslige regler.. Kommunal (afgift) - Privat (Kontrol gebyr)!!
    Man har KUN pligt til at oplyse hvem der har ført køretøjet til POLITIET jf.§65 stk 1 i færdselsloven, og ikke til sån nogen halv kriminelle parkerings firmaer.. de private firmaer vil true med advokater og rykkergebyr, men de taber gang på gang i retten og de lyver om de har sager vundet... for de findes ikke i dette tilfælde!!

Kommentér på:
P-bøde - hvad betyder skiltet?

Annonce