{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.414 visninger | Oprettet:

Hvornår er en regning forædlet?? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Kigged sku noget da jeg fi et brev i dag, hvor der står du skylder for noget strøm hos seas nve for 8å siden altså i 2002 Ved ikke engang hvor jeg boede i 2002 ha ha

Men uanset så har jeg ikke hørt fra dem i 6-7 år er en sådan sag ikke forædlet så??

Skal da ringe og snakke med dem, men syntes det der er mærkeligt after ca 7 år uden at have hørt fra dem at de så lige finde noget i deres computer osv. og vil kræve penge ind..

Er der ikke noget med efter 5år??

Mvh

Tommy

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er en regning forædlet??
  • #1   2. apr 2011 Hvis de har fremsendt en regning, er sagen jo nok ikke forældet smiley
    Alt det der har deres juridiske afdeling styr på. Så du kan godt forvente at der en protokol angående sager som de følger.

• #2   2. apr 2011
    Du kan godt være heldig at der er noget forældelses frist på det.. Ring evt. og hør advokatvagten i din kommune..

• #3   2. apr 2011 lytter med fik selv en regning for 3 mdr siden for noget der er 3-4 år gammelt..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #4   2. apr 2011 Lad da være med at betale den og se om der kommer en ny om 7 år igen hehe ! =) Ej ved det sku ikke ! Vil jo mene at skylder du dem betaler du dem ! Men ring da lige og hør dem ad hvorfor der lige pludseligt kommer en regning efter så mange år ?

• #5   2. apr 2011 Skal lige ringe og være sikker på det de opkræver dte helt sikkert.

Det er da sjovt efter 7 år de ligepluselig sender et brev ud, altså et advokat firma og siger hey du skylder mig penge...

Har læst mig lidt til at de skal sende 1 regning ud inden for 5 år og har de ikke det så er den forældet, men nu må vi se

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #6   2. apr 2011 - Mr Most Wanted - Hvad satan Jan ! Længe siden hehe Går det godt !

• #7   2. apr 2011 Mener faktisk det er 5 år man kan sende regninger ud. efter de 5 år er det bare synd.

• #8   2. apr 2011
    Sakset fra nettet..

---------------------
    Ny lov om forældelses
    Med den nye lov bliver den almindelig forældelsesfrist for kravet om at tilbagebetale gæld fastsat til tre år, mens den længste forældelsesfrist sættes til ti år. De nye frister for forældelse skal erstatte de nuværende frister på henholdsvis 5 og 20 år.

Loven betyder, at det ikke længere vil være muligt at afbryde forældelsesfristen ved at sende en rykker til personen, der skylder penge. Fremover vil det kun kunne ske ved, at den gældsatte erkender sin pligt til at skulle tilbagebetale, eller ved at kreditor går i retten for at inddrive sit krav.

Med den nye lov ophæves de eksisterende forældelsesregler. Det betyder, at den nye forældelseslov både kommer til at gælde for krav der opstår efter lovens ikrafttræden, og for krav som allerede eksisterer. Dog vil der være en overgangsperiode på tre år, som skal sikre at en person, der har udlånt penge, ikke pludselig står med ”gamle” krav som er forældede.
    Vær opmærksom på
    Som kreditor bør du være opmærksom på, at du efter udløbet af overgangsperioden den 1. januar 2011 kan miste din ret til at gøre et eksisterende krav gældende overfor en person, der skylder dig penge. Ret&Råd anbefaler derfor, at du er ekstra opmærksom på at inddrive gæld, så du ikke taber penge på grund af de nye regler.

-------------------------

• #9   2. apr 2011 Jamen kan de vebvise og fremsende jeg skylder betaler jeg da også, men betaler da ikke bare fordi de sender et brev ud efter 7 år ha ha..

Jesper P.

Ja det tror også jeg gør på Mandag, for syntes den lugter lidt dette brev..

Tak for svarende.

• #10   2. apr 2011 Jesper P:

Når jeg læser det du kopiered så læser jeg det sådan, at efter den nye "lov" trådete kræft skulle skulle de inden for 3 år dog senest 1 jan 2011 udsende deres krav på deres penge og efter 2011 jan. så skal de ikke forvente at få deres penge tilbage?? Da sagen så er "forældet" hvis skyldner ikke skriver under på at skylde.

Har jeg forstået det rigtigt eller??

• #11   2. apr 2011
    Ja såen ca læser jeg det også.. Men ring mandag og spørg, det er gratis og de ved nok bedre end mange af os gættere herinde.. smiley

• #12   2. apr 2011 Jesper P:

JA ringer også, men du ved npår det er weekend og man ikke kan gøre noget så istedet for at gå og tænke over det hele weekeden, er det meget rart lige at få skrevet lidt om det og få lidt fokus på det og så se hvad der kommer ud af det smiley

Men vil ringe til Advokatvagten imorgen.. eller der skår man skal gå på biblotekket så det må jeg jo gøre..

• #13   2. apr 2011 en regning bliver forældet efter 3 år, medmindre de sender dig i fogederetten eller du skriver under på en frivillig erklæring eller de får påskrevet et betalingapåkrav. reglerne trådte i kraft i 08 og betød at al gæld fra før 08 blev forældet d. 01/01/2011 og al gæld efter 08 bliver forældet efter 3 år.

• #14   2. apr 2011 Kennet L:

Oki.. Må helle lige snakke med en Advokat om det hi hi så jeg er sikker..

Det er da også mækeligt at jeg ikke høre fra dem i ca 7 år og efter de nye regler trådt i kraft så først 4 mdr forsent..

Tror vist lige den skal på Advokat bordet og ligge lidt smiley

• #15   2. apr 2011
    @Tommy

God ide.. lad endelig høre hvad udfaldet bliver.. Man må jo sige det burde have rimelig almen interesse for mange mennesker i disse dage.. smiley

• #16   2. apr 2011 Jesper P:

Skal nok smide lidt info op når jeg har snakket med advokaten smiley

Hvorfor betaler når der er en lov som er der for en. Firmarerne har mulighederne på deres side til at smide en iretten at de sover i timen skal de da ikke belønes for. De giver jo heller ikke dig kredit hvis du ikke lige får betalte dit afdrag.. Så vidt jeg husker..

• #17   2. apr 2011
    hehe nej.. det er jo lidt at balance på en knivsæg mht moral. men bestemt fair nok når den er så gammel.. smiley og de har garanteret en forsikring der dækker det.. eller tabskonto

• #18   2. apr 2011 Jesper P:

Kunne godt gå med til at betale, men så er det da det faktiske beløb og ikke alt deres tillæg..

• #19   2. apr 2011
    Nej det er jo deres egen fejl kan man sige og så må de kunne gå på kompromis, alternativet vil jo være de slet ingen penge vil få så.. smiley

• #20   2. apr 2011 Det er efter 5 år, taget udgangspunkt i indholdet i denne advokats svar. Ved godt at det ikke er det samme regningen er for.

http://www.advokatinkasso.dk/Default.aspx?ID=15&M=News&PID=44&NewsID=301

• #21   2. apr 2011 Søren L

den advokates svar er desværre forkert, har selv haft fat på en advokat tidligere på året med samme spørgsmål. og der blev sagt 3 år, og det står der også i loven som blev lavet om i 08

• #22   2. apr 2011 og så alligevel. hvis man læser det står der "efter de dagældene regler" som på det tidspunkt var 5 år...

Hvis arbejdet er udført for mindre end 5 år siden, vil forældelse ikke være indtrådt endnu. Fristen for forældelse løber nemlig fra det tidspunkt, hvor landinspektøren kunne kræve betaling. Som udgangspunkt betyder det fra tidspunktet for fakturering, men i denne situation vil man regne fristen fra det tidspunkt, hvor landinspektøren kunne have krævet betaling af dig - altså fra det tidspunkt, hvor arbejdet var udført og fakturering kunne være sket i 2005. Efter de dagældende regler indtræder forældelse efter 5 år, og den frist gælder fortsat i henhold til rentelovens overgangsregler. Forældelse indtræder derfor tidligst på et tidspunkt i 2010, regnet som 5 år fra det tidspunkt, hvor landinspektøren kunne have sendt faktura til dig.

Kommentér på:
Hvornår er en regning forædlet??

Annonce