{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.314 visninger | Oprettet:

hvor mange personer {{forumTopicSubject}}

hejsa. tænkte lige over.
hvor meget får jeg i bøde eller måske klip. hvis jeg kører med mere end 4 passageren. fks. hvis jeg tager 6 personer med ud over mig selv. og der er seler til 4 af dem. og de sidste 2 må sidde oven på en anden. ( og alle er over 15 år, da ved godt man får klip, hvis de er under 15 år ) . smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor mange personer
  • #1   13. maj 2011 Tror det der med at bruge sikkerhedsseler er et mode flip der snart går over.

  • #2   13. maj 2011 Hvis de er over 15 er det vel ikke dig der får nogen bøde? Er det ikke dem uden sele?

  • #3   13. maj 2011 så jeg kan læsse så mange ind jeg ville uden at få klip ?
    det mere det med klip jeg tænker på


  • #4   13. maj 2011 du må kun transportere det antal som der er seler til.

  • #6   13. maj 2011 han får jo selv en bøde, hvis du har flere personer med end der er seler til .

  • #7   13. maj 2011 bestil dog en taxa, 2x personer uden sele = 500kr * 2 = 1000kr.
    og tør næsten vædde med at du i det mindste også får en bøde på 500kr, det vil sige 1500,- kr.


    plus hvis du får et klip, så er det også surt, og hvis det går galt vil du ikk kunne tilgive dig selv, brug hellere pengene på en taxa, man kan trods alt komme langt for både 1000kr og for 1500 kr, og så er man sq på den sikre side smiley


  • #8   13. maj 2011 Køre med det antal personer der er seler til? hva er det for noget gylle og lukke ud? Hva så med de biler der ikke har nogen seler bagi? så burde man bare lave bilen om til gulpladet eller hva? smiley - Sidst jeg sad bag i en bil der var der ingen bøde, hverken til mig eller føren af bilen, hvor jeg ingen sele havde på, der var heller ingen, hvilket politimanden sagde var iorden..

    Så vidt jeg ved må du fylde bilen bagi, det må bare ikke genere føren af bilen.


  • #9   13. maj 2011 Hvis der er seler bag i, så skal de bruges, og der må så ikke være flere passagere end der er seler til.

  • #10   13. maj 2011 Dog er det lang tid siden jeg fik det at vide, så kan da være reglerne er ændret siden smiley

  • #12   13. maj 2011 så man får ingen klip. kun bøde.

    reglerne ændre sig sgu hele tiden så man kan ikke være sikker smiley


  • #13   14. maj 2011 samt dem der ikke er seler til kommer til at gå resten af vejen.

    i gamle biler før en vis dato/år er der ikke krav om seler bag i. se mere på www.sikkertrafik.dk hvor de andre regler også står.


  • #14   14. maj 2011 til alle i bilen01.05.09
    Send til venPrintDel på FacebookDen 1. maj i år trådte en ny seleregler i kraft. Nu skal alle passagerer i bilen have sikkerhedssele på. Overholder man ikke reglerne har det konsekvenser i form af klip i kørekortet eller bøder.

    Fra 1. maj i år skal alle passagerer i bilen have sikkerhedssele på

    De nye regler betyder, at man kun må transportere det antal passagerer, der er seler til. Er bilen f.eks. udstyret med fire sikkerhedsseler, må man altså kun transportere fire personer i bilen. Før har det været lovligt at klemme hele familien ind på bagsædet, også selvom der ikke var seler til alle passagerer. Det laver reglerne nu om på.

    Undtagelser for ældre biler
    Den første lov om bagsædeseler blev vedtaget i 1989, og biler produceret før det tidspunkt, er fritaget for kravet om seler på bagsædet. Dog må børn under 3 år ikke sidde på bagsædet af disse biler.

    Klip og bøde
    Overholder man ikke loven om sikkerhedssele til alle passagerer, er konsekvensen bøder og i nogen tilfælde klip i kørekortet. Passagerer under 15 år som ikke er spændt fast koster et klip i kørekortet og en bøde, mens passagerer over 15 år koster en bøde.

    Børn på bagsædet
    Børn under 135 cm skal altid spændes fast enten i autostol eller på selepude. Desuden er det vigtigt at børn spændes fast i godkendt udstyr, der passer til højde og vægt.

    Læs mere om børn i bilen
    Læs mere om sikkerhedsseler



    Senest opdateret: 12.04.2011



Kommentér på:
hvor mange personer

Annonce