Bmw E30 ombygning - M5 s62 V8 {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg er lige igang med at planlægge en større ombygning af min 325i Cab fra 92.
Planen er at bygge en S62 motor (V8 400hk M5) ned i min E30er, jeg har studeret nettet en hel del, og alt virker til at være simpelt nok.
"Kan man få sådan en bil synet og betale afgift af det"?
Min bil er stadig på tyske parpir, og min plan er at lave hele ombygningen og få den godkendt i tyskland, hvorefter jeg tager den til syn osv i Danmark, sådan som jeg har læst og forstået det, er det ingen problem at få den godkendt i tyskland, den skal bare ha bremser der passer til motoren, og eller ik larme eller svine for meget, og hvis det nu passer, har jeg os altid hørt at en godkendt bil i tyskland os skal godkendes af det danske system, passer det, og vil jeg overhovedet kunne betale mig ud af det.???
Nogen der virkelig ved noget om den slags her??
Mvh Vibholm..
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 670 Svar: 2.434
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 68
dec 2003
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 277
jan 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 4
Jeg har os en formodning om at hvis der er TUV, så kan den godkendes, og en TUV godkendelse i tyskland med denne ombygning virker slet ik som noget problem, når jeg læser om andre tysker der har gjort det, jeg ved dog ik hvad det vil koste.
Det er svært at gætte på her i Danmark, men jeg har selv en ide om at afgiften er maks 150k, og er det i det leje er jeg villig til at betale, jeg har en plan om projektet må koste ca 300k på danske plader, helt færdig med alt det gejl jeg nu finder på.
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
jan 2010
På en harley laver de bare et skøn man skal betale ud fra, ofte et helt urimelig skøn.
Mon ik jeg kan ringe til told og skat og sige jeg har fundet en bil i tyskland der er bygget om og godkendt, og de så kan fortælle mig noget om hvad det vil koste.
Det vil jo være utrolig ærgeligt at bruge et år på at bygge og masser af surt tjente penge på noget som ik kan bruges.
jan 2010
Altså først snakkede jeg med told og skat som sagde at jeg sagtens kunne betale for en sådan ombygning, helt præcis kunne de ik sige over telefon, jeg skulle udfylde en formular og betale 80 kr tror jeg det var, så kunne de sige det, dog skal den self være godkendt i DK.
Så talte jeg med chefen i en synshal som hviste alt om den slags, han sagde alt kan blive godkendt i DK hvis det er godkendt i Tyskland og at der på reg papir står et "KBA nr" (Kraftfahrzeug Bundes Amt) er det iorden kan alt blive godkendt i DK, han havde fx godkendt en 5er bmw med kompressor og 700hk, hvor han først måtte afvise ham, hvor han fortalte hvordan han skulle gøre, 2 måneder efter kom han med papirene iorden, og bilen var godkendt i DK.
Afgiften kunne han ik sige noget om, for det er jo Danmark vi lever i, og det svinger jo meget hvad folk bliver udsat for af underlige vurderinger, dog kan det jo kun værre langt billigere en en orginal M5.
På min danske reg attest vil der stadig stå 325i, men der vil stå at den er godkendt med konstruktive ændringer, også vil det tyske KBA nr os stå der.
Synsmanden var vildt flink og hjælpsom, og ville meget gerne hjælpe mig igennem hele det danske system når bilen var klar og de tyske papir var iorden.
Så det kan lade sig gøre, og måske ik til alt for mange penge, nu er jeg lige i fuld gang med at undersøge hvad det koster at få godkendt i tyskland, jeg vender tilbage når jeg ved mere.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Emner: 35 Svar: 117
mvh nicolaj
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 418
Bmw E30 ombygning - M5 s62 V8