{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.786 visninger | Oprettet:

Uskyldig, hvad kan jeg selv gøre? {{forumTopicSubject}}

For et par dage siden blev jeg konfronteret af en tydeligvis alvorlig mand. Han fortæller mig at han har vidner på at jeg har bakket op i hans bil, og at jeg helt sikkert selv burde være klar over hvad jeg har lavet. Hans kofanger sidder løs og det ser ikke særlig pænt ud på hans ret nye bil. Jeg bliver lidt forbavset og prøver at tænke tilbage på om det nu kan passe at jeg kunne have gjort det uden at bemærke det, men skaden på hans bil er så omfattende at det ikke er noget man undgår at bemærke. Har en kæreste som også kører bilen, ringer til ham og hører om han har nogen erindring om at han har bakket op i nogen. Han er meget oprørt over mandens anklage, og fortæller at han ikke bakker der hvor vi parkerer, så det burde ikke kunne lade sig gøre

Manden der er 110% sikker på at det er vores bil. Han har ikke selv set det ske, men som sagt påstår han at der er vidner. Han fortæller mig senere at han har en knop til vores anhængertræk, som sad fast inde under kofangeren, fra episoden. Han er derfor meget sikker på at det er vores bil endnu en gang, pga at vi ikke har kørt med knop i godt en måneds tid, som er cirka samme tidspunkt hvor uheldet fandt sted. Da han fortæller mig dette ved jeg med garanti at det ikke er os, for vi har aldrig mistet vores knop og den knop han beskriver, men ikke lige fremviser, har et alt for "personligt" kendetegn, at den har rød maling på toppen, uanset hvad så har den ALDRIG siddet på vores trækkrog!. Vi har ganske vist taget vores af, fordi vi flittigt låner svigermors trailer, men helt ærligt - skulle det så være forbudt at glemme den i bagagerummet? Hvordan kan jeg bevise min uskyld? Skal jeg ringe til mit eget forsikringsselskab, han siger at han har skrevet en anmeldelse til sit, har intet hørt fra mit.

- iøvrigt, da jeg lige havde erhvervet mit kørekort havde jeg dengang en oplevelse med at jeg bakkede op i en bil, og der stod jeg pænt og ventede til ejeren kom ud. Er en lovlydig borger som tager ansvar for mine handlinger, så det at blive antastet på den måde bliver jeg en smule arrig over. Kan dog godt forstå mandens frustration, men han ved bare ikke at den går ud over en som intet har med sagen at gøre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uskyldig, hvad kan jeg selv gøre?
  • #1   13. nov 2011 han får utrolig svært ved og bevise det medmindre nogen vil vidne på at de har set jeres bil bakke ind i hans og køre så kan han ikke gøre så meget

• #3   13. nov 2011 Hvis han henvender sig igen, beder du ham blot henvende sig skriftligt af hensyn til sagens videre forløb. Sig til ham, at du tidligt mandag morgen vil kontakte dit forsikringsselskab, og at han bør gøre det samme med sit... Du kontakter dem, og beder dem klare sagen. Henvis evt. til din rethjælpsdækning på din kasko / ansvarsforsiring...

Kort og godt - lad forsikringsselskaberne om det, også selv om du er uskyldig.. De vil kontakte evt. vidner og bore i sagen...

Det sidste du skal gøre, er at køre sagen selv, eller forsøge bevise din uskyld... lad de proffe om det...

• #4   13. nov 2011 Han siger jo at han har vidner... Men dem vil jeg selvfølgelig meget gerne snakke med også.

• #5   13. nov 2011 Okay, jamen så vil jeg forsøge at blande mig udenom smiley

• #6   13. nov 2011 Tal for jeres svar smiley

• #7   13. nov 2011 Tak*

• #8   13. nov 2011 snakker du med hans vidner, kan du blive beskyldt for at "påvirke vidner" eller i værste fald true dem...

Det er en ærlig sag, at vente med den slags til på mandag, når DK vågner.

• #9   13. nov 2011 Kan godt se hvad du mener, så det lader jeg være med. Må bare stole på at forsikringsselskabet gør det der skal til.

• #10   13. nov 2011 Hvilket selskab har du, bare af nysgerrighed?

Men - se på det logisk.. han påstår du har lavet en fejl, du nægter. Dit forsikringsselskab skal dække de skader du har lavet gennem din ansvarsforsikring.. tro mig.. de vil gøre ALT hvad de kan, for at undgå at betale... taberen af tvisten, skal nemlig betale sagens omkostninger.. så... de har alt at vinde og alt at tabe... så

1. sagen bliver undersøgt internt i dit forsikringssekab 110%

2. de vil kæmpe med næb og klør, for at få modpartens selskab til at punge ud...

3. modpartens selskab vil også undersøge sagen til bunds og vil i 7 ud af 10 tilfælde nå til samme konklution som dit selskab.. de sidste 3 tilfælde resultere i et par måneders papirarbejde frem og tilbage... det er få sager, der går i byretten...

4. falder sagen ikke ud til din fordel, kan du altid anke til ankenævnet for forsikring.. koster (mener jeg ) 150 kr som du får tilbage, hvis du får ret af ankenævnet.

• #11   13. nov 2011 Jeg har forsikring hos tryg.

Tak for den info, den har været meget brugbar, for har egentlig følt mig lidt på bar bund, for det er jo egentlig påstand mod påstand, der er måske de vidner han snakker om. Men det er noget skidt at de ikke kan udpege den rigtige bil, de har jo ikke taget nummerpladen på den, før efter - når de ved at min bil fast holder i området.

• #12   13. nov 2011 Helt enig med egernet der .. Lad de tunge drenge om at klare byrden for dig .. Når det gælder ret og vrang så ska der INTET til .. Den MINDSTE dumme detalje, og så kan du blive sigtet for ja, fx: at påvirke vidner med bål og brand ..! Sån nogle forsikringer, advokater osv som står til måske at skulle punge ud til nogen - de gir ALT hva de har i sig for at holde muldvarpen INDE smiley det kan man roligt stole på ..

Enten er din kæreste en narhat og lyver for dig eller os stod manden lige og havde et forklarings problem overfor konen derhjemme, og så så han lige sin gyldne chance i JERES bil smiley hehe .. Og jeg vil næsten godt æde mine brugte boxere på at disse såkaldte "vidner" er det pure opspind for at skræmme dig smiley

Mit råd er : Det som da SQUIRREL - astra DIESEL sælges _ siger ;)) hehe..

And gods speed to you !

• #13   13. nov 2011 Jeg ved at kæresten umuligt kan lyve, da ham der anklager os for uheldet lægger godt og grundigt tryk på at det "fældende" bevis er den der knop til trækkrogen, som jeg aldrig har set før, aldrig har siddet på vores bil. Det er mig der har købt vores egen knop da vi næsten lige havde købt bilen, for over 3 år siden. Den knop han snakker om som han fandt bag kofangeren, gør mig bare stensikker på at ingen af os har kørt ind i hans bil. Det kan umuligt være os, så skulle det være fordi min kæreste uden grund er for doven til at tage vores egen knop fra bagagerummet og køber en ny, for så at smadre den ind i en ny bil og køre igen, selv om han parkerer der dagligt. Det ville jo være at skyde sig selv i foden. Han har aldrig lavet nogen skræmmer eller noget af nogen karat på vores bil. Og ingen af os vil have samvittighed til at køre fra en sådan skade.

Manden ville komme forbi med den der knop på mandag, fordi jeg spurgte om jeg måtte se den. Men derfra vil jeg bede ham kontakte mig skriftligt hvis det er et behov. Må jeg se om han dukker op eller ej. Vi har dog haft en sober tone overfor hinanden - det eneste der ikke har været behageligt var at han kaldte mig løgner, men synes selv jeg har bevaret roen. Han er jo desværre en håndværker der til dagligt arbejder på et byggeprojekt der hvor jeg bor, så hurra for det smiley så må man jo efterfølgende undgå at snakke med ham.

• 2Kvik 4
    2Kvik 4 Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 4 Emner: 27 Svar: 198
    #14   13. nov 2011 Findes der ikke en del forskellige knopper, så man evtl lige kunne se om den nu også passer på jeres bil, og da i bruger jeres tit , må den i har har jo have en del slidspor det har en ny ikke

• #15   13. nov 2011 Godt tænkt hvis det kan afgøre det.

• #16   13. nov 2011 Som jeg læser det - er det 1 MÅNED siden det skulle være sket.

1. Hvorfor henvender han sig først nu.

2. Bed dit eget selskab undersøge hvornår der evt. er lavet en anmeldelse.

3. De påståede vidner - må jo vide om det er en M eller K der kørte bilen.

4. Hvis nu den dato det skulle være sket er M eller K der havde rådighed over bilen - og vidner siger det var den modsatte der kørte - sååååå.

Alt i alt er der masser af ting du kan afsløre evt. fup på - og som andre siger - lad dit forsikrings selskab tage sagen. Eller faktisk slå koldt vand i blodet - og afvent en avt. henvendelse fra DIT selskab - for den skal og vil komme - hvis han vil have nogle penge ud af jer / jeres forsikring.

Forresten kan du evt. kigge netbank (hvis i har dankort) - og kigge efter eventuelle køb - på den dato han nu kommer med. Det kan måske hjælpe jer til at huske hvor bilen har været og hvem der havde den. De færreste kan jo på stående fod huske den slags..

• #17   13. nov 2011 han har ingen sag, og hvorfor ialverden skaffer du ikke selv nogen "fiktive" vidner , eller får lavet dig et "alibi" hvor du var henne den dag så slipper du da fuldstændigt for yderligere bøvl

• #19   13. nov 2011 Tak for svar og forslag, mht alibi og vidner så arbejder jeg også på at finde frem til noget. Det jeg tænker mest over, om der ikke burde være en eller anden form for ridse eller tryk på min egen bil, hvilket der ikke er, en lak-rest eller bare noget der indikerer at jeg har bakket op i ham, hele hans kofanger er jo næsten røget af. Det er jo intet at se på min bil. Hans er sølvgrå, min er bordeaux-metal - burde det ikke være til at se?

• #20   13. nov 2011 Nej der behøver ikke at være synlige tegn på din bil....

Men.....

Egernet har ret. ud over at hvis i begge tilfældigvis har samme selskab. så giver de bare halv skade. så i evt. slipper med jeres selvrisiko og evt. præmiestigning.....(og selskabet får lidt ind ved begge parter)

Har selv prøvet dette hvor det efter færdelsloven var modparten der havde skylden. men den blev halv halv.. men måske man skulle have anket den dengang, men var ikke klar over at man kunne.....

Her var det Top Danmark der lavede det stunt....

• #21   13. nov 2011 Hej
    Meget ærgelig sag, men lad være med at tale med med manden - drop at lade ham komme forbi med den anhænger knop, der er absolut ingen grund til at snakke mere med ham. Det ender bare i en træls situation.

Lad ham bare anmelde det til forsikring, politi eller hvad vedkommende ønsker - optræder han på nogen måder truende så noter det endeligt.

Sidst men ikke mindst, ja så rykker du ikke mandens kofanger af uden der er spor på din bil, eller uden at du selv opdager det.

Du kan evt. henvende dig til eget forsikringsselvskab og tage en snak med dem om hvordan du forholder dig i en situation hvor du er ved at blive anklaget på falskt grundlag. Så er de forhånds orienteret.

Som allerede fornuftigt skrevet lad alt videre korrospondance gå skrifteligt.

• #22   13. nov 2011 Hvis der er bakket så langt op i ham at knoppen hives af, så vil der med garanti også være en skade på bilen der bakker - evt nogle ridser eller revner.

Hvis der INTET er at se på jeres bil, så knips nogle billeder af det med det samme - evt få nogle billeder af hans med skaden hvis det kan lade sig gøre.

Jeg har en kammerat som for nogle år siden fik skadet sin bil til en fest. Den holdt parkeret ved siden af en anden bil, hvor føreren ville køre beruset hjem - der var så nogle kammerater som ville stoppe ham og det kom til håndgemæng, hvor døren blandt andet skrabede opad min kammerats bil temmelig længe og temmelig dybt, og ikke engang billeder af de to bilers placering var nok til at få ham den stives forsikringsselskab til at betale. Årsagen var at billederne blot viste hvor bilerne holdt - ikke hverken personer eller døre der skrabede op af den.
    Pointen er bare at han har en ret stor bevisbyrde hvis han skal påvise at det var jer som bakkede ind i ham, så slå koldt vand i blodet og se om i kan få styr på hvad bilen foretog sig den dag. Alt hjælper - og kvitteringer er et meget håndgribeligt bevis...

• #23   13. nov 2011 Sajmon

De kan godt lade sig gøre at der ikke er vild synlige skader på den ene bil, hvis trækket har klaret det meste...

Jeg havde en der overhalede i en venstresvings bås... og torpederede ind i min fælg og forkærm.. min forkærm havde en meget ubetydelig ridse... og intet synligt på fælgen da dækket havde fungeret som stødpude...

Jeg skiftede selvfølgelig dækket hvis det skulle have en skade men derimood skulle modpartens bil have ny kofanger. lygte. blinklys og hjelm og skærm.... pg ja det lyder utroligt. men det kan lade sig gøre....

Alle de nye plastic biler holder ikke til noget idag. og hvor tit læser man ikke herinde at folk er blavet påkørt bagfra. og at der intet er at se på dere bil, hvi de har træk på, men den der har påkørt dem har rimelige skader... og at der her ogå er tvist om skyld og påstande osv.....

Meen en måned efter så syntes jeg det stinker lidt af svindel..........

• #24   13. nov 2011 altså - er manden sød og rar så sig det til ham som det er, at du gerne vil lade forsikringsselskabet ordne sagen... "at føre sagen skriftlig" er kun hvis han er alt for træls og modbydelig...

"tak for konppen - jeg kontakter lige mit forsikringsselskab på mandag så tager de sig af sagen og vil sikkert kontakte dig" er også en god linje, hvis stemningen er til det...

P.S. tro mig... tryg vil kæmpe og de vil kæmpe hårdt... Er selv i forsikringsbranchen og har ved selvsyn set tryg arbejde... Min far er forsikret ved tryg... en lastbil havde glemt at spænde en "støttefod" som så slog ud i et sving og skrællede hele siden på hans avensis.. vognmanden var sød og rar indtil han fandt ud af han havde en selvrisiko på 30.000 kr... så var der ingen grænser for, hvad der lige pludselig var sket... tryg gik baaaaaaaaaaaaare til den... så... vær du glad for, at du har tryg og ikke et af de mere tvivlsomme som jeg ikke må nævne her...

• #25   13. nov 2011 det lyder til at, han bare skal finde en syndebuk,

få en der har lavet en skade på hans bil,
    så han ikke bliver nød til at bruge sin kasko forsikring

og nu har han nok lige ud set dig til det.

• #26   13. nov 2011 For at være nøjagtig, så fortæller han at skaden er sket d. 30. September, og han konfronterede mig i fredags 11. November. Det er lige over en måned siden. Jeg synes også det virker underligt at han først fortæller mig det nu. Han virker som en ærlig mand, som har fået noget at vide fra vidner der har set helt forkert, og det er det han bygger historien på. Men jeg ringer til tryg på mandag og hører om de evt skulle være kontaktet af hans forsikring. Så må jeg bare vente og stole på at alt falder iorden, som det skal. Det der kan irritere mig mest er at nogen har kørt ind i hans bil (hvis han dog taler sandt), og må have en virkelig dårlig smag i munden. Tænk at køre fra den slags.

Kommentér på:
Uskyldig, hvad kan jeg selv gøre?

Annonce