{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.902 visninger | Oprettet:

Garanti ved køb af brugt bil.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har nu haft min Skoda SuperB tdi 130 heste, i 3 uger, siden jeg købte den ved en forhandler, nu er turboen nok røget, da den slet ikke trækker mere..

Men tænkte på, om det ryger med under de 6 måneders garanti ?

Nu hvor der står på deres hjemme side

•Alle personbiler leveres med 6 måneders reklamationsret på alle drivdele. Eks. motor, gearkasse, etc./ 2 års reklamationsret på påpegede fejl.

Kan ikke helt finde rundt i det, håber i kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti ved køb af brugt bil..
  • #1   7. sep 2012 ligemeget hvad så skal de dække inden for de 6 måneder..

• #2   7. sep 2012 Det lyder da ikke helt dum, satme træls, at konen nu har haft den, så skulle jeg selv til at ha den, også dør tuboen bare på motovejen..

• #3   7. sep 2012 Hvis der står som du skriver, så skal de dække det.
    - Skynd dig afsted på værksted smiley

• #4   7. sep 2012 ALT hvad der sker inde for de første 6 mdr skal forhandler dække.. Om det turbo,kobling batteri osv,,, for der noget der hedder formodningsreglen som betyder fejl inde for 6 mdr må man formode var på bilen ved køb, har selv været hele turen igennem... Har bilen kostet under 100.000 kr er det Forbrugerstyrelsen du skal kontakte ang hjælp, men over 100.000 kr er det ankeklagenævnet mener jeg det var det hed... Men du kører bare på med den sag der, for den vinder du 110% og gør du ikke er det fordi du griber det forkert and...hehe

• #5   7. sep 2012 Men for lige at få en ting på det rene.. Brugtvogns forhandler er ikke tvunget til at stille en granit på biler, det noget de kan gøre som service for dig.... Men formodningsreglen kan de ikke snige sig uden om,,men mange tror det granit som man SKAL ha...

• #6   7. sep 2012 jeps, 2 års reklamationsret skal du have, men det med at brugtvognsforhandlere skal give 6 måneders fuld garanti, det står der ingen steder. og derfor bruger man som thomas siger formodningsreglen smiley

• #7   7. sep 2012 Som Christian siger skal man have 2 års reklamationsret. Han kan ikke bare sige, at efter 6 måneder vil han ikke udøve reklamationsret på motor osv., den holder simpelthen ikke efter købeloven, selvom mange forsøger at snige sig udenom.

Efter 6 måneder bliver det dog en del sværere at få en reklamation gennemført, da det derefter er køber som skal bevise at fejlen ikke var der på købstidspunktet, hvilket i mange tilfælde er svært. I de første 6 måneder efter det forhandleren som har bevisbyrden.

• #9   7. sep 2012 6 måneders reklamationsret
    er ik 6 måneders garnti,
    det gir dig bare ret til og brokke dig over defekte ting

• #10   7. sep 2012 i et fdm blad fra midt i sidste år står der en masse om lige præcis samme problem som dit..
    det skyldes oplagring af koks i turboen som er gået løs..kunden trak sælger i retten da de ikke ville lave det..han vandt sagen..skal se om jeg kan finde hva nr det er i..

• #12   8. sep 2012 okay, må prøve at snakke med ham.. den er fra 10 månede 2003.. jamen jeg tænker også bare når de skiver det på deres hjemmeside, så må det da dække ?
    jamen de 3 uger har den kørt små 1500 km.. men har også fundet et andet problem..

At jeg selv skulle få lavet udrykkerlejet selv, da den sagde lyde, men nu viser det at det er svinghjul der er slået sig skæv istedet for...

• #13   8. sep 2012 Fejl der opstår så sendt som dagen inde de 6 mdr skal de dække..jeg fik dækket nyt batteri og styreenhed på min turbo efter 5 mdr. Godt nok med krig og kamp fa Ford Holbæk påstod de kun sku dække de første 3 mdr, meeeen så måtte jeg lige snakke med store bogstaver!!!! Og true med ankeklagestyerlsen,,,så kom de sjovt nok på andre tanker ret hurtigt hehe...og så betalte de...for man har 6 mdr til at finde fejl på bilen... Selv en kobling skal dækkes selv om man faktisk selv kan ha brændt den af efter køb

• #14   8. sep 2012 Lov mig du ikke betaler så meget som en bukket 25 øre for noget som helst!!! Du dummer dig groft hvis du går med til at betale for noget inde for de første 6 mdr

• #15   8. sep 2012 svinghjulet er blandt de svage punkter på dem..dem bliver der skiftet mange af..

• #16   8. sep 2012 det sikkert bare en føler

• #17   8. sep 2012 Reklamtionsretten (købelovsbestemt og lovkrav) gælder på defekter der er på bilen når du overtager den (får nøglerne i hånden). Hvis der opstår noget i de første 6 mdr. er det "formodningsreglen der kommer ind i billedet. Man kigger på defekten, og herfra bedømmer.

I dit tilfælde : En turbo der slides op, slides ikke op på 6 mdr. Derfor må man FORMODE at den var defekt allerede da bilen blev udleveret. Og du er derfor dækket ind.

Bevisførelses reglen. De første 6 mdr. har forhandleren bevisførelses kravet på at fejlen IKKE har været der ved udlevering. Hvilket så at sige er umuligt.
    de resterende 18 mdr. er der "omvendt bevisførelses" der skal kunde bevise at fejlen HAR været der. Hvilket også er meget svært.

Håber det gav svar på dit spørgsmål.

• #18   8. sep 2012 Jeg gir mig slet ikke, ha 2 andrer biler at kører i.. så betaler ikke, så om jeg skal kører ud og snakke med ham.. det er kun 70 km væk,,,, men hvis de vil betale osv, må man selv besteme værksted så ? for ved dem man køber, vil jeg aldrig stole 100 på.. forhold til min egen...

• #19   8. sep 2012 Dennis J. der står i min købeaftele, det er udrykkerleje, og vi aftalte jeg selv skulle skifte den, men mekaniker sagde han var 100 på det er den dobbelt svinghjul der er skæv...

• #22   9. sep 2012 Tak for alle de hurtige svar, det har været en stor hjælp, nu må jeg bare vente til forhandleren åbner klokken 12 smiley

Kommentér på:
Garanti ved køb af brugt bil..

Annonce