Garanti på reparation {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg fik sidste år udskiftet en egr-ventil. I fredags begynder min bil så at te sig igen og søndag bliver den kørt på værksted og de får kigget den igennem igår, i første omgang er det partikelfiltret der skal renses men de ringer så idag og siger at det er egr-ventilen der er skyld i det hele og at den skal skiftes. Heldigvis siger det mig noget så jeg får ringet til det værksted der lavede den sidste år i håb om at der må være noget garanti når det er så kort tid siden men nej nej. 1 år mener de der er på den.
Jeg vil mene der burde være 2 år men hvad siger i herinde? Der må næsten være nogen der ved meget mere om det end jeg
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 84 Svar: 451
mar 2009
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 189
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Det seneste jeg skiftede var bla. en tændspole på en fiat, og hvis man læser de papirer der følger med fra fabrikanten, så opremser de faktisk en del ting der kan være årsag til at en tædspole går til, og de anbefaler at unndersøge om der skulle være en fejl andet sted på bilen, siden spolen er gået i stykker.
Ved ikke om det er de samme på en egr. men der kunne jo være en årsag tl at den går....
Men hvis værkstedet ikke vil skifte til nyt, så kan du jo bare gå videre med det.....
For vi kan ikke....
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 288
Det gælder uanset hvor langt der er forløbet af din oprindelige to års reklamationsret for hele varen. Denne må også gerne være udløbet, så længe det blot er under 3 år siden du fik udført en reparation. Du kan dog naturligvis kun reklamere over fejl, der direkte relaterer til dette - alt andet er ikke længere dækket af din reklamationsret.
Det lader ikke til at det værksted har helt styr på, hvad der egentlig står i den købeloven som de er forpligtet til at overholde. Du kan eventuelt henvise til denne side: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/reklamationefter2aar
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Kun hvis de decideret monteret den forkert, hvilket er meget usandsynligt, kan du komme videre i sagen
Garanti på reparation