1.192 visninger
|
Oprettet:
ombygning trailer, fra bremser til uden bremser {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har "arvet" en trailer efter mine forældre, de har desværre mishandlet den ret voldsomt så ALT der har med bremser at gøre, selv kablerne var færdige og et værksted mente det ville koste mere end en ny trailer.
Traileren er en 900 kg total med 750 kg i last.
bremserne er pt. total afmonteret der sidder kun tromler tilbage pga. at dæk og lejer sidder monteret i dem.
Jeg tænker så. kan jeg køre til syn med traileren og få den vejet ned til 750 total og 600 i last og må bruge den uden bremser?.
Håber nogen her ved det.
sep 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 6 Emner: 575 Svar: 2.151
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
skal jeg bruge nogle godkendelser eller andet? eller skal jeg bare møde op i synshallen?.
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 25 Svar: 1.065
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
Hvis du selv vil beholde traileren og ikke har brug for at køre med mere end de 600kg så havde jeg også klart sagt fuck de bremser... For det kræver sgu at den bliver brugt rimeligt meget for at de bliver ved at fungere.
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.697
Fordi jeg her regnet på det og det vil koste omkring 5000 at lave de bremser med de dele jeg har fundet på nettet. desuden må min bil trække 750 kg. uden bremser og jeg har ikke behov for mere. og det er virkelig ALT vi snakker om der skal skiftes fra kabler, bakker, tromler (med indbygget lejer) til trækket hvor påløbet osv. sidder i!!... den enhed hoster over 2700 alene. tromlerne koster ca. 1200 pr. stk. Derfor laver jeg dem ikke bare lige!.
Kiggede lige biltema. på deres hjemmeside har de kun bremseklodser/bakker, det hjælper jo ikke meget når tromler og alt andet også skal skiftes?!
Og jeg har tænkt mig at beholde den så længe den kan.
Desuden kan jeg få en trailer magen til for 5000 kr. uden bremser, men ellers samme størrelse osv. og så er den ny. som har en total vægt på 750 kg.
ombygning trailer, fra bremser til uden bremser