{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.575 visninger | Oprettet:

SNYDT ved bilkøb !! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har købt en VW Touran 2.0 TDI. Bilen var ikke på plader da jeg købte den. Ejeren havde ikke haft den indreg. da han havde købt den for at sælge den videre.
Bilen skulle være nedvejet, og det fremgår på reg. attesten.
Alt er i den skønneste orden, og han får min Audi cab. og jeg kører hjem i Touran'en. Jeg får bilen omreg. dagen efter, og får derefter girokort fra skat der vil ha' 9800kr. i vægtafgift.
DVS. at bilen ikke er nedvejet, selvom det fremgår på reg.attesten. Grunden til at det står på reg.attesten er at papirene er lavet til nedvejningen, men det engangs beløb der skal betales for at få bilen endeligt vejet ned, IKKE er betalt.

Sælgeren informeres om dette, og er ligeså overrasket som jeg er, da han har købt bilen hos en forhandler.

Jeg skriver frem og tilbage med sælgeren, og jeg beder ham om at betale 60% af engangsbeløbet *. Hvilket jeg syns er meget fair, da jeg reelt kunne opkræve 100%, da jeg har købt bilen i den tro at den er nedvejet. Om han så vil prøve at få penge ud af forhandleren, må han selv rode med.

* Engangsbeløbet er på 7842 kr., ifølge regnemaskinen på skat.dk.

Jeg har sms'er hvor han skriver at han er indforstået med at den er nedvejet til lav vægtafgift, men det står ikke på slutsedlen.
Så nu trækker han i land og siger at han intet kan gøre, så længe der ikke står noget på slutsedlen.

Derfor vil jeg gerne høre om nogen ved hvor bindende en SMS besked er, i forhold til blæk på paipr?

På forhånd tak.
Mvh. Mikkel Jensen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SNYDT ved bilkøb !!
  • #1   25. okt 2012 Lad handelen gå tilbage

• #4   25. okt 2012 Smider dig lige en pb..

• #5   25. okt 2012 Det foreslår han. Men det er jeg ikke interesseret i. Jeg er glad for Touran'en, har langt på arbejde, så den er langt billigere at køre i, i forhold til Audi'en.

• #6   25. okt 2012 Ring 114 og hør ad

• #7   25. okt 2012 Jane
    Just præcise, det mener jeg nemlig også ! Jeg orker bare ikke at skulle pudse en advokat på ham, men der er sgu nok ikke så meget andet at gøre.

Daniel
    Tak for det .

• #8   25. okt 2012 René
    Naaaah, tror sgu ikke lige det er politiet jeg skal snakke med smiley

• #9   25. okt 2012 Han har handlet i god tro og hvis det ikke står på slutsedlen er det jo ikke let.
    For hverken du eller ham vil betale, samt han vidste lige så lidt som dig jo. smiley
    - ellers må du lade handlen gå tilbage, du kan jo ikke tvinge ham til at betale det. Og det bliver jo bare dyrere og tager længere tid at bruge en advokat på det, så der er jo ikke rigtig andet end at bide det i dig. smiley

• #10   25. okt 2012 Jeg har tilbudt ham at vi slår halv skade, men så længe det ikke står på slutsedlen vil han ikke punge ud.
    Om jeg vil gøre det for 7000 ? Ja, fandme ja ! Det er fandme en stor regning at "æde". Først 9800kr i vægtafgift, som man troede var på 3500kr. Derudover kommer der en på 7942kr for nedvejningen. Alt i alt bliver det 14.222 kr. jeg skal betale i stedet for de 3500.

• #11   25. okt 2012 Sælgeren har ingen papirer fra forhandleren, hvor der står at den er nedvejet, så de kan reelt nægte det hele.

• #12   25. okt 2012 Altså der burde være en jurist på BG som lige ville deltage og sige om det ville være en god ide eller ej smiley
    tror bare det bliver en træls omgang, hvis han takker nej til det så må du lade handlen gå tilbage der er ikke noget at gøre og kunne nok blive dyre for dig måske hvem ved smiley

• #13   25. okt 2012 Jeg er enig med Mr. X og Peter (golf 1) . Hvis du vil beholde bilen, så bid i det sure æble og betal regningen.
    Som en sidebemærkning, så kan du også få det oplyst at du betaler afgift efter at den ikke var betalt fri til nedvejning, det ændrer ikke på at bilen er nedvejet, selvom der ikke er betalt afgift af det.

Men alt andet lige, så får du jo differencen på vægtafgift tilbage når du betaler for nedvejningen.

• #14   25. okt 2012 Brian
    Sidebemærkningen forstår jeg ikke?
    Differencen bliver ikke noget særligt da skat skal bruge 6 måneder på at lave den udregning jeg lavede på 10 minutter på deres egen hjemmeside.

Dértil tænker jeg, at hvis papirerne til nedvejningen er lavet, og den ikke er nedvejet kun fordi at engangsbeløbet ikke er betalt, burde de kunne hive dem frem, og så slipper jeg for at vente i 6 måneder ??!

• #15   25. okt 2012 fuldstændigt dit problem når du køber en bil med særlige afgifter.

• #16   25. okt 2012 Manglede særlig afgift, mener du vel ?
    For der var jo INGEN "særlig afgift" på den ?

• #17   25. okt 2012 Sådan er det at handle billigt privat, sur røv for dig! men ærgeligt, ja. Du kan ikke gøre en skid ved det andet end at betale bilen fri af strafafgiften selv. Ring til nedvejning.dk i Struer og få ham til at ordne det så tager det ca 4uger. + du slipper for alt bøvl og ventetid ved selv at ansøge.

• #18   25. okt 2012 Jeg tror han mener særlig afgift i form af at det er en varebil.

Afgiftbehandling i denne sag, burde ikke tage 6 måneder, det er som sådan jo en forms sag, og sidst jeg hørte tog det 6 uger, ikke måneder, men det kan være det er blevet værre? I så fald forstår jeg ikke at forhandlere kan hente biler hjem fra Tyskland og stadig tjene penge på dem...
    Og firmaer som disse vil nok ikke kunne leve længe, hvis de skulle vente et halvt år... https://nedvejning.dk/spoergsmaal-og-svar.aspx

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #19   25. okt 2012 Man kan jo altid være bagklog og sige at du kunne ha fået stelnummer eller sidste reg. nr og have kontaktet skat, de burde kunne svare på forhånd... Man kan tydeligvis ikke stole på nogen som helst mere, når det angår bilhandel...

• #20   25. okt 2012 Nedvejning.dk tager en pæn sum penge for noget der er legende let at gøre selv, så det tror jeg at jeg springer over. Der er også 6 måneders ventetid for dem. Men som jeg skriver et par linjer oppe, må skat have nedvejnings blanketten et sted i deres database, eftersom papir arbejdet er lavet. Så måske kan jeg slippe for at vente de 6 måneder.

(Ringede til skat idag, ventede 22 minutter for at komme igennem ! >:o( Men kagen æder jo ikke sig selv ! )

• #21   25. okt 2012 Sælger har vil handlet "i god tro" ud fra de papir..
    Så den hænger du nok selv på.. Det er ricici'en ved at handle privat...

• #22   25. okt 2012 Brian
    Aaah - Men som jeg lige har skrevet har jeg ventet 22 minutter på at komme igennem til skat idag. Den ærgelige kvinde i den anden af røret fortæller at der er 6 måneders ventetid på nedvejningen er fordi:
    "at så har man jo en bil. Import bliver prioteret, fordi hvis man vil importere en bil, har man jo ikke en bil i forvejen"
    Hvad fuck er det for et latterligt argument !?

Jesper
    Ja selvfølgelig, men hvem gør det ?
    Og nej, det kan man sgu ikke. Desværre..

• #23   25. okt 2012 Rass
    Jeg har sgu også handlet i god tro! At han er blevet snydt er ikke mit problem, når jeg mener jeg har mit på det rene? Om han vil sende lorten videre til forhandleren, må han selv om.

• #24   25. okt 2012 Nu skal du lige huske på at en bil på gule plader godt kan være nedvejet men til høj afgift.
    Ham der købte min Zafira ville gerne at jeg fik den nedvejet da jeg var til syn med den, så han sener kunne betale den fri til lav afgift uden at han skulle til syn igen.
    Så har han kun sagt at den var nedvejet og ikke noget om at den var betalt fri til lav afgift så tror jeg ikke du kan komme efter ham.

• #25   25. okt 2012 Du har handlet privat, ikke? Du har en sms hvor i der står at den er nedvejet?! Det er den jo så også og så er den vel ikke længere.. Så længe i er "private" mennesker der handler og at han har skrevet under osv. Så er der også noget der hedder at "handle i god tro".. Hvis ikke han har vidst bedre og kan bevise dette. Så hænger du stadig på den.. Jeg ville personligt ikke hænge mig i det. Især hvis jeg ikke havde undersøgt det ordentligt fra start..

• #26   25. okt 2012 Kæft hvor du kommer til at savne den klassiske Audi Cabriolet. Den var sgu fin... De er lige på nippet til at blive klassikere - og stige i værdi igen, tror jeg. De er helt nede og kysse bunden præcis nu. Men det vil ændre sig. Snart er de de
    fine dyrere end A4'erne.

• #27   25. okt 2012 Jeg er ikke helt enig..

Det er jo "officielt" dit problem.. Det er dig der har "lorten"..
    Sælger får du ikk en disse ud af, at trække i retten..
    Han laver 100meters rygcrawl hele vejen ud af retten.. Så står du med endnu en regning i form af sagsomkostninger...

Trælz, men jeg tvivler på, at du kan få noget positivt ud af den handel.. Andet ind vognen.. (Det kunne så også være være).. Trods alt.. c",)

• #28   25. okt 2012 At han er blevet snydt er ikk dit problem nej, men det er ligeså lidt hans problem at du blev snydt, jeg tror ikk du kan gøre noget desværre

• #29   25. okt 2012 Tak for svarene, og jeres forskellige synspunkter. Vi lukker den her smiley

Christian
    Njaeh, tjooh, måske .. Måske ikke smiley Jeg har 65 km hver vej til arbejde, så savner den ikke så forfærdelig meget. Men det var en fed vogn, og man fik noget opmærksomhed i den smiley Men også lidt for blærerøvs-agtig til mig smiley

• #30   25. okt 2012 Meld dig ind i Fdm og tag en snak med dem om det, det koster peanuts om året og de hjælper dig med alt og giver rabatter på sindsyg mange ting

• #31   19. nov 2012 hmmmm er den blå og handlet i ålborg ???

• #32   19. nov 2012 Nej, den er sort. Og jeg har købt den på Fyn.

Nu er den nedvejet og sagen er de af verden smiley

Kommentér på:
SNYDT ved bilkøb !!

Annonce