{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.214 visninger | Oprettet:

Snydt ved privat handel, juridisk bunde af kontrakt? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter !

Min dame købte sig en astra i slutningen af sidste år.. den skulle være synet umiddelbart inden.. nu har vi så fået en synsinkaldelse .. Sælger har skrevet under på en synsdato - som jo så ikke passer.. er han juridisk bundet af det her, eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt ved privat handel, juridisk bunde af kontrakt?
  • #1   23. jan 2013 det kan godt være synet fasten du får syns inkaldelsen, hvis den er synet mere end 3måneder før mener jeg så får du en kaldelse.

  • #2   23. jan 2013 Det får du intet ud af at efterforske, Ørbæk. Sådan noget bør man altså kontrollere inden man handler.

  • #3   23. jan 2013 ville nok havde slået den op på færdselsstyrelsen´s hjemme side inden og tjekket det ....

  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #4   23. jan 2013 Den kan jo sagtens være synet inden salg og "slutningen af året" er et meget vidt begreb... er den synes mere end et halvt år før periodisk synsdato, så får du en ny indkaldelse til syn når periodisk dato kommer.

    Hvad er synsdato ifølge sælger og hvad er dato for indkaldelse?


  • #5   23. jan 2013 Det kan man godt sige at sælger er ja. dog vil det blive et civilt søgsmål ,og det er ikke fordi det går stærkt !!!.

  • #6   23. jan 2013 Det fatter jeg ikke en skid af smiley Troede det var inden for et år inden syn, at man så kunne forlænge synet ..

    Men jeg har slået bilen op, og der står at sidste syn var i 2011.. i stedet for sidst i 2012 som sælger oplyste.


  • #7   23. jan 2013 Du kan jo ændre dato for syn, hvis du syner den før tid, så hvis den skulle være synet, lyder det underligt det ikk er sket....

    Men har han skrevet under på noget så hænger han på den


  • #8   23. jan 2013 Til jer der siger tjek inden..

    JA ! Har ALTID gjort det.. ved ikke hvad fanden der er gået galt.. nok fordi manden var en i slut 40érne med fornuftigt hus og familie, det har nok afvæbnet mig lidt.

    Synsdato i følge sælger var i september måned 2012,

    synsdato i følge nettet er i marts måned '11


  • #9   23. jan 2013 Bjørn, med sådan en bil i den prisklasse ville det jo aldrig kunne betale sig at trække ham i retten - selv hvis man havde råd til det..

  • #10   23. jan 2013 Du kan syne din bil alle gange de vil, men er den ikke inden for perioden for periodisk syn tæller det ikke.

    Noget helt andet er, at bilen i følge loven altid skal kunne gå igennem et syn, så hvorfor frygte det ?;)


  • #11   23. jan 2013 Ved da godt det ikk kan betale sig, men det kan jo være han giver sig, hvis man kontakter ham og lover bål og brand med købrloven i hånden, det kunne man jo håbe, og det er gratis smiley

  • #13   23. jan 2013 kan nok ikke betale sig at bøvle med at klage sig til sælger,, han vil sikkert være ligeglad...

    (men ja du kunne jo ha checket synsdato på nummerplade.dk inden handel)

    Spis en is, og smid den igennem periodesyn,, det burde vel ikke være et problem hvis bilen er i orden og lovlig



  • #15   23. jan 2013 Casper - jeg elsker brugere som dig.. du ved lige så vel som alle andre, at der kan være fejl, sågar bagateller som gør en bil ikke vil gå igennem syn .. Derfor er det noget der bekymrer mig.



  • #16   23. jan 2013 prøv evt at kontakte sælger og hør om i ikke kan finde ud af noget ? (:

  • #17   23. jan 2013 Det er vel ikke noget problem, hvis du kører rundt i en lovlig bil, er det jo bare at køre til syn.....

  • #18   23. jan 2013 Du kan ikk ligge tid til de 2 års syn længere, det er korrekt, men du kan til enhver tid syne din bil, og få ændret dato for syn, så du har 2 år til syn igen.... Også selvom det kun et 6 måneder siden sidst

  • #19   23. jan 2013 Bilen er i orden og lovlig, men jeg har aldrig været helt ind under bilen, altså i midten af bunden, så rustmæssigt kan jeg være bekymret da det jo er en astra..

  • #20   23. jan 2013 Thomas K.. det med et halvt år før synsdato er blevet lukket...

    dvs 2,5år til syn dutter ikke mere


  • #21   23. jan 2013 Bjørn - det var det jeg ville frem til.. så i teorien skulle den først have været til syn i september ´14

  • #22   23. jan 2013 Har du ikke synsraporten??

  • #23   23. jan 2013 Weirdo - konen stod for købet, var selv overbevist om den lå i konvolutten med reg attest .. desværre nej, kun en købsaftale med synsdato på

  • #25   23. jan 2013 Rune, det er ikk rigtig, syner da tit biler når de sælges, også efter de nye regler, du får bare kun 2 år til næste syn, ikk 2,5 som an kunne før...

  • #26   23. jan 2013 Der har været rigtigt mange problemer efter DMR er indført, har selv synet flere biler. Og fået synsrapport med det. Og blevet kaldt til syn igen et par måneder efter. Fordi at idioterne i synshallen "glemmer" at der er 2 steder på DMR de skal registrere godkendelsen.
    Tror ikke manden har snydt dig, tror som jeg har været udefor 3 gange nu, at synsmanden har været en klaphat.
    Få fat i sælger og få ham til at køre ned i synshallen og få en ny kopi af synet. Tag denne med på motokontor som bevis for synet.


  • #27   23. jan 2013 Den gamle - hvad nu hvis sælger ikke har synsrapporten mere?

  • #28   23. jan 2013 http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/sider/soegning.aspx hvis du slår nr plade op der . og der ingen syns datoer er siden 11 . ja så er det jo i hvertfald ikk synet siden uanset hvad sælger påstår. for så ville der være en synsrapport i systemet fra 12. men selvom der havde været en i 12 kunne den godt blive indkaldt alligevel.

  • #29   23. jan 2013 Og det følger ikk altid første indreg. For hva så med biler der har været af plader et stykke tid, og bliver synet og for nye plader ..? Hvis der første indreg er 2 måneder efter, får man så indkaldelse der, kan svare og sige nej det gør man ikk, har lige gjort det med en gammel transporter der havde været uden plader 2 år

  • #30   23. jan 2013 Rene - Der står intet derinde

  • #31   23. jan 2013 Så gør som bjørn siger ring til manden og lov ham bål og brand vis den ikke går igennem syn og at han skal være klar på at du vil har kompentation!!!!! for at syne hans lort han har skrevet under på var synet.

  • #32   23. jan 2013 Men har godt hørt den med DMR et par steder nu at synsmanden har glemt registrere synet korrekt ..

    fat i sælger og hør hvor den sku være synet så ka du være heldig få en kopi af syns rapporten den vej jo hvis den skulle være blevet synet i 12


  • #33   23. jan 2013 Jeg kører bare over til ham .. der er ikke andet for.. så må vi jo se hvordan han tager den.. satme utroligt med de plattenslagere rundt omkring.

    Så kan jeg jo lære det.


  • #34   23. jan 2013 Ørbæk. Synshallen har det i deres interne system. Ifølge dataloven skal alt gemmes i 5 år.
    De 3 gange jeg har været udefor det. Har synet ikke været registreret nogle steder. udover på den synsrapport jeg havde i hånden, og i deres system. End ikke hos skat selv kendte de til synene - Og troede jeg havde fusket rapporterne selv. Synsfolk er og bliver tomhjernede mennesker.


  • #35   23. jan 2013 Det gør mig sku rasende sådan noget der.. håber det for hans skyld er synshallen der har lavet en fejl.. satme utroligt med de fuskere der..

  • #36   23. jan 2013 Syn du hellere den bil i stedet for at lave en masse ud af det. Bilen bliver jo ikke mindre værd ved det.

  • #37   23. jan 2013 Ørbæk, med 5 synede biler de sidste par måneder og fejl i 3 af tilfældene. er jeg ret sikker på det er synshallen der har nosset i det. Bare "keep it in mind" inden du river håret af sælger, smiley

  • #38   23. jan 2013 Vis han ved en lille gå tur kan spare 450 kr + evt. udgifter på rep. hvorfor er det så du mener at bilen ikke bliver mindre værd??

  • #39   23. jan 2013 kan se der er mange herinde der ikke har hørt om den nye regel for syn. der er ikke noget der hedder et ½ år før mere hvis du køre ind med din bil et ½ år før vil det blive et registreringssyn og derfor vil den følge den dato fremover. ja jeg køre i synshal næsten hver dag og afmelder skrotbiler og har snakket en del med synsmanden om de ting

  • #41   23. jan 2013 Ophugger : korrekt, kører man en bil til syn "idag". nulstilles periode, og en ny 2 årig periode starter fra synsdato.

    ifølge det ny DMR system, skal synshallen registrere synet 2 steder på sin pc. Ofte glemmer han at opdatere / indtaste synet hos færdselsstyrelsen. Og så bliver dette ikke registreret korrekt.


  • #42   23. jan 2013 Jensen - Det er ikke et spørgsmål om den skal synes eller ej, men derimod beløbet at gøre det for, med relativt store udgifter i forvejen, købet af begge vores biler er beregnet ud fra lønstigninger og diverse frem til næste syn, og dermed beløbet at gøre dem klar for.

    Jeg håber det er en fejl fra synshallens side af.. gider ikke stå og skabe mig åndssvag derover hvis jeg kan slippe for det, det får jeg bare hovedpine af.


  • #43   23. jan 2013 ophuggeren præcis som du siger. Jeg solgte en bil for 1.5 år siden ny synet og den blev kaldt til syn for et halvt år siden. men de var synshallen der havde lavet fejlen så den fik 1 år mere.. Mener bare at jeg fatter ikke folk vil lave bål og brand over et syn..
    Jeg er sgu også så tit blevet snydt men hva hjælper det. man har ALLE muligheder idag. alt kan tjekkes på nettet og man har vel også gået bilen igennem.
    Men kan godt se det er øv alligevel


  • #44   23. jan 2013 jensen - bilen er egentlig i orden, min største frygt er en fornuftig flænge i forruden.. som den dog skulle være synet med.. jeg kan ikke smide en ny forrude i den pt.

  • #45   23. jan 2013 Jensen Kan stadig ikke se hvorfor man selv skal punge ud vis man har muligheden for at få andre folk til det, har altid fået hvad jeg peget på når jeg viste mit rygmærke. Arrr det gaz.

    Men som sagt der er da ingen grund til at smide flere penge efter bilen, vis det kan løses med en snak.


  • #46   23. jan 2013 Det er også iorden ørbæk en skam du borså lang tvæk har tilfældigvis en astra rude på lager du kunne købe for meget billige penge. Forstår godt du bliver irriteret det os øv men ikke noget og lave en kæmpe sag ud af du får intet ud af det andet end og bruge meget tid og meget mere irritation..



  • #47   23. jan 2013 Det bunder i at bilen blev købt ud fra, at man ikke skulle tænke på syn de næste 2 år.. hvis vi vidste den skulle synes nu, havde prisen jo været en anden.. det er det der pisser mig af.

  • #48   23. jan 2013 jensen - det afhænger jo af hvad der skal laves, er det små ting, så er det jo intet problem.. men skal hele bunden skiftes så er det bestemt noget at gøre noget ud af smiley

  • #49   24. jan 2013 hvis hele bunden skal skiftes ( i værste tilfælde ) ville jeg være glad for syns indkaldelsen i stedet for at køre 2 år i en pilrådden æske...


  • #50   24. jan 2013 Det er ikke tilfældet (: Jeg ville aldrig byde min kæreste andet end en sikker bil, aldrig nogensinde.

    Men der kan stadig være fejl.


Kommentér på:
Snydt ved privat handel, juridisk bunde af kontrakt?

Annonce