{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En butik laves om til værksted?
  • #2   1. aug 2013 Der er en masse miljø regler der skal overholdes men udsugning, olieopsamler hvis der er afløb i gulv osv.. Det er ikke det nemmeste men kan lade sig gøre.. Men bare udsugningsanlæg koster en del penge

• #3   1. aug 2013 Som pd siger, så skal du have fat i kommunen og høre hvad lokal- og/eller kommuneplanen i det berørte område giver mulighed for! Er det ikke muligt ifølge planen, har man altid lov til at lave en dispensationsansøgning. Det vil dog blive en længerevarende process og i værste fald føre til en ændring af lokalplanen - hvis der er en, eller udarbejdelsen af en ny lokalplan for området. Da dette har nogle økonomiske konsekvenser, kan du meget vel kommet til delvist at skulle dække disse....

Der udover kommer så alle kravene til byggetilladelse, (arbejds)miljø og vej- og kloakforhold m.v.

Alt i alt et meget omfattende og langvarigt arbejde, så er det ikke "bare stedet" du MÅ ligge med dit værksted, vil jeg råde dig til at finde et mere passende sted.....

• #4   1. aug 2013 Super, det lyder jo ligetil...:) Så er det bare om at komme igang

• #5   1. aug 2013 ligetil og ligetil smiley

Der skal tages højde for støjgener, lokalplanen osv. Det kan være ret let at få salgslokaler, men selve værkstedsdelen bliver nok ikke nem. Der er jo en grund til man ofte placerer dem i industriområderne, eller i hvert fald samlet.<

så er der self. som de andre siger, miljøkrav, men det er jo bare at bygge stedet efter det.

Hvor tænker du at gøre det? mere fordi, der skal jo gerne være god plads til at opbevare biler, kunde-P, skrot, dæk?, teste bilerne du har lavet osv.

• #6   1. aug 2013 Hejsa. jeg er bygningskonstruktør og arbejde bla med sådan noget til hver dag.

det kommer også meget an på hvor det er henne. Men det faktisk ikke så svært igen.

Det der er problemet er at du ikke kan ansøge om ændret anvendelse af bygningen før du ejer den. og så skal det tjekke lokal planer, kommune planer evt by fornyelsesplaner. der skal laves redegørelse for den ændre støj gene i området hvis der er beboer der, du skal redegøre for hvordan og dokumentere at du kan bortlede evt spild på grunden,

så skal der endeligt laves tegninger for ombygningen, der vil kommunen gerne have plan tegninger, snit tegninger, brandtekniske dokumentationer, brandveje, osv.

Så det er rimelig nemt at overkomme, det sværeste er at sætte sig ind i alle de regler der findes og det er ikke lige til, samt at du skal have lavet tegninger der til

men hvor er det henne. så kan jeg lige undersøger lidt for dig om det er muligt

• #7   1. aug 2013 Ved at hvis det firma jeg arbejder for sælger deres værksted til du firma som ikke føre værkstedet vidre og ændre det til lager eller sådanne så kan det ikke blive værksted igen pga område planen fra kommunen.

• #8   1. aug 2013 Kan se i lokalplanen, at matrikkelnummeret er under industri.
    Området må kun anvendes til erhvervsformål. Der må kun opføres eller indrettes bebyggelse til eller udøves industri- og værkstedsvirksomhed, entreprenør- og oplagsvirksomhed, engroshandel samt forretningsvirksomhed, der har tilknytning til de pågældende erhverv.

Lyder sgu ikke som det bliver et problem smiley

• #9   1. aug 2013 så vil jeg ikke kunne nogle problemer i det. men gå i forhåndsdialog med kommunen og snak med dem om dine planer, og så få skriftlig svar eller referat af dine møde og den slags

• #10   1. aug 2013 God idé... Tak TDI smiley

• #11   1. aug 2013 genialt med så god vejledning smiley den skriver jeg også bag øret smiley ville selv gerne have et sted inde i midtbyen hvor man nærmest stod på display når man installerede ting i bilen. kunne være lidt blær.

• #12   1. aug 2013 hvor man nærmest stod på display når man ..... hvad mener du

får du ikke lov til i en midtby i dag....

• #13   1. aug 2013 Min plan var at lave et sted hvor man, f.eks. monterede anlæg i biler, lidt ligesom carsound gør. Men bare hvor folk kan se ind på os der arbejder. Lidt som et almindeligt butiksvindue, bortset fra der lige står en flot bil i stedet.

Det kan jeg ikke se problemet i. Det er ikke et værksted som ude i industrien jo. Støjen er jo heller ikke markant højere end hvis det f.eks. havde været en optiker eller en guldsmed.

• #14   1. aug 2013 det vil det blive kategoriseret som.... lige så snart det har noget med biler at gøre så er autoværksted status...

• #15   1. aug 2013 Der skal være bestemt lag gulv osv osv, husk at undersøg dette, da du godt kan få lov at lave værksted, men de fortæller dig ikke hvilke lovgivningen du huske. Det er dit eget ansvar.

• #16   1. aug 2013 *Kongen: hvad er der for en gang sludder

og hvad er det for et bestemt gulv der skal være....?
    og hvad med du med "med de fortæller dig ikke hvilke lovgivningen du husker"

• #17   1. aug 2013 Kongen: Det er da ingen krav til gulvet, andet end at det vel ikke bare må være sand, så alt spild siver direkte ned.

• #18   1. aug 2013 Anders N jo det må det i teorien godt hvis du kan dokumentere det kan holde til Dansk Stanadarts normer inden for det område.... men det tvivler jeg på noget sand kan

• #19   1. aug 2013 Mener da ikke carsound går som autoværksted så det kan da ikke være helt rigtigt kan det?

• #20   1. aug 2013 hvis de montere så gør de. Men hvornår er et autoværksted et autoværksted efter din mening...?

• #21   1. aug 2013 Jeg har ikke en rigtig definition. Men de reparerer jo ikke. Bruger ikke reservedele. Er ikke ved ftz osv. Intet udskift af væsker ol. De har jo ingen af de krav et værksted har over sig hængende. Så kan ikke se de skal være et værksted når de ikke er under samme krav. De må jo heller ikke det samme. Tror ikke deres ansatte er mekanikere heller. Jeg var ikke. Ser dem på samme lag som f.eks hifi klubben

• #22   1. aug 2013 Jeg mener helt bestemt der var krav til gulvet hvis du skal montere en lift, vi havde ihvertfald problemer og måtte få lagt 20cm mere i vores værksted, men skal så ærligt sige at jeg ikke kan huske om det var pga. Lift eller kranen.

• #23   1. aug 2013 TDI, jeg mener at de godt kan sige til dig at du får godkendelse til at have værksted, men det er ikke deres opgave at oplyse dig om alle lovkrav til de forskellige ting, det skal man selv undersøge.

• #24   1. aug 2013 Eftersom du udskifter dele når du opgradere ting og det er med biler at gøre. og en gang imellem skal du jo lave et eller andet vildt hvor du bruger glasfiber og den slags. miljø godkendelsen til den er på linje med et autoværksted, samt forsikrings mæssigt, også brandmæssigt er det på samme linje.

20cm mere af hvad...? ko møg....? og det er ikke kommune der volder jer problemer, det er arbejds tilsynet, og det en HELT anden sag.... der er regler for hvad man må bruge

• #25   1. aug 2013 Det kan godt være men synes det virker sært.

• #27   2. aug 2013 Jan
    Der skal ansættes ca.15-20 stykker, så jeg SKAL igennem alt det pis, det ved jeg...:)

Kommentér på:
En butik laves om til værksted?

Annonce