{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Dagens tråd - at "samle" på biler {{forumTopicSubject}}

Hola Alle

En kammi og jeg sidder og har en rigtig god snak om et emne, jeg gerne vil have luftet herinde:

Lad os sige, at man vinder i lotto eller bedre. Man får en kæmpe sæk guld på hånden. Man køber tre fire udlejningsejendomme, en halv snes sommerhuse og et slot.

Men - man har stadig en hulens masse guld i krukken. Man får så den gode ide, at købe en håndfuld biler. Ikke fordi man vil køre i dem - men fordi man synes de er pænt og måske gerne vil køre en enkelt tur i dem om sommeren når solen skinder.

MEN - hvordan opbevares en bil bedst så den ikke bare står og går til?? Det er jo ikke kun en vinter den skal overvintre, men for tid og evighed.

Den skal naturligvis stå inde - så langt kan vi godt blive enige - men - hvad så derefter?

Så derfor:

Hvordan bevares en bil bedst for eftertiden, hvis man bare har den til det formål at polere den og køre en enkelt tur i det gode vejr en gang om året?
0


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagens tråd - at "samle" på biler
  • #1   11. dec 2013 Inde i din stue! Og det mener jeg. smiley

    Der er en i DK, som har sin Ferrari F40 i stuen.

    Men en håndfuld? -Så er det bare, at bygge en drømme garage, hvor de kan være. Husk udluftning, når de skal stå i tomgang, så de ikke går i stykker.


  • #2   11. dec 2013 Hvor længe og hvor ofte vil du mene de skal stå i tomgang?

    Hvordan og hvorledes med olieskift? skal man skifte en gang om året eller? på et tidspunkt kan man jo ikke købe oliefiltre til dem smiley det er ikke økomomien der er spørgsmålet - det er tankespillet i bogstaveligt talt at bevare en bil for tid og evighed, så man også om flere hundrede år kan se hvordan fx en kadett så ud og lød når den startede smiley


  • #3   11. dec 2013 Hehe, sjov drømme-snak (thumps-up) smiley

  • #4   11. dec 2013 Jeg ved lige så meget, som du gør smiley Men mund ikke, at man finder ud af det, når pengene er der? smiley

  • #5   11. dec 2013 Med mindre panten på tomme cola-dåser stiger med 58.000.000% får jeg nok aldrig mulighed for det, hehe

  • #6   11. dec 2013 Hvis penge ikke er et spørgsmål og vi alene snakker om at opbevare bedst muligt, så er det jo i bund og grund jern vi snakker om, samt organisk materiale så som læder osv. Begge dele har det træls med fugt og ilt. Så et rum med vaacum ville jeg mene var det ideelle opbevaringssted. Jeg tror dog en dykkerklokke på størrelse med en bygning vil koste det man nu har tilbage (uanset hvad det måtte være).

    Jeg kender en der også "samler" på biler. Han har en original et-eller-andet amerikanerbil stående som er fuldstændig åndsvagt priceless. Den opbevares i et oxygentelt som er hermetisk lukket. Her sidder en styring der sørger for at ilt niveau holdes nede, samt at luftfugtigheden er minimal.


  • #7   11. dec 2013 Hmmmm - ideen med et vaccum-rum / vaccum-lade er god - men - hvordan vil motoren reagere på det? jeg mener - olien og kølervæsen er jo indeni motoren - så vil der jo komme et overtryk i motoren - vil den ikke tage skade af det??

  • #8   11. dec 2013 Man skal lagre køretøjer i salt, ligesom med mad, så holder de længe..

  • #9   11. dec 2013 Nej der vil ikke skabes overtryk nogen steder i motoren, man vil uanset hvad preppe motoren til at stå opmagasineret med andre væsker end dem der bruges til normal drift.

  • #10   11. dec 2013 I den by jeg bor i "haslev" er der en der har en F1 bil holdende i sit kontor,
    Vis man er lidt høj kan man se den i af vinduet fra gaden smiley


  • #11   11. dec 2013 Fedt smiley

  • #12   11. dec 2013 Ville alliere mig med egeborg slot og lave et museum tæt på dem få deres mænd og ansatte nogle selv til at holde den ved lige og åbne du museum så folk der havde lyst kunne komme og se det. Alt overskud sku gå til at forbedre forholdne for danske motorsports udøvere og hjælpe udsatte danske børn.
    En Samling hvor folk ville se og læse om værd bil. Og hvor folk med specielle biler ville kunne få opbevaret deres biler om vinteren mod at alle besøgende kunne se dem i vinterhalvåret...


  • #13   11. dec 2013 Sgu da bare købe egeskov slot

  • #14   11. dec 2013 Jeg ville ikke røre Egeskov Slot med en ildtang - der er spøj'elser smiley

    Så hellere den lokale Statoil - der er patter smiley

    Men - ideen med at lave en "udstilling" hvor folk kan parkere deres special-biler om vinteren er faktisk en god ide smiley


Kommentér på:
Dagens tråd - at "samle" på biler

Annonce